سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برگزاری مراسم بزرگداشت 6 شهید مدافع حرم در قم


برگزاری مراسم بزرگداشت 6 شهید مدافع حرم در قممیزان/ مراسم بزرگداشت شهیدان حجت‌الاسلام محمدعلی قلی زاده، علی‌اکبر عربی، محمدحسین سراجی، سید سجاد روشنایی، محمود هاشمی و سعید سامانلو که طی عملیات نصر و آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا در سوریه به شهادت رسیدند در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم نمایندگان مراجع تقلید، مسئولین استانی، خانواده‌های شهدا، جانبازان، پاسداران، بسیجیان و عموم مردم قم حضور داشتند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در این مراسم با بیان اینکه بزرگ‌ترین نعمتی که خدا به ما داده ولایت و انقلاب بود، اظهار کرد: این انقلاب سبب زنده شدن و احیای اسلام در جامعه شد و مردمی که به دلیل توطئه‌های دشمن در حال دور شدن از دین بودند به آغوش اسلام بازگشتند.

حجت الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی افزود: قرآن به ما می‌گوید ای مومنین! هنگامی که خدا و پیامبر شما را دعوت می‌کنند اجابت کنید تا زنده شوید بنا بر این یکی از کارکردهای اسلام زنده کردن افراد است و این دین مبین به برکت انقلاب احیا شد پس همه ما به آن مدیونیم.

این مسئول با اشاره به جاودانگی شهدا خاطرنشان کرد: شهید با شهادتش فقط خودش جاودانه نمی‌شود بلکه دین خدا را نیز ابدی می‌کند و ما باید به دلیل این نعمت که در کشور ما جاریست خدا را شاکر باشیم چون شهادت نعمتی است که هیچ رستگاری از آن بالاتر نیست.

وی ادامه داد: خدا در قرآن وقتی به مردم دستورات دینی را ارائه می‌دهد در پایان می‌گوید اینها را انجام بدهید «لعلّکم تفلحون» یعنی تا شاید رستگار شوید اما نسبت به شهادت چنین تعبیری را به کار نمی‌برد چون رستگاری و خوشبختی ابدی امری است که قطعا با شهادت حاصل می‌شود.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: میزان


ویدیو مرتبط :
دیدار پدر شهدای مدافع حرم در مراسم بزرگداشت شهید محسن حججی