توقف ممنوع حتی شما آمبولانس!/اعمال قوانین جدید راهنمایی رانندگی برای اورژانس + عکس


چند روز اخیر شاهد جریمه های متعدد آمبولانس های كشور از سوی راهنمایی و رانندگی بودیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چند روزی است  که برگه جریمه یك آمبولانس در حین ماموریت در كانال های فضای مجازی موجبات تعجب افراد را فراهم می كند. نقطه عطف این تعجب، كد تخلف آن است. توقف ممنوع و توقف مطلقا ممنوع، عباراتی است كه هر فرد عادی را از جریمه های سنگین راهنمایی و رانندگی می هراساند.

اما این عبارات در مقابل بار سنگین وظیفه و ماموریت نیروهای اورژانس، مبنی بر نجات جان یك انسان مورد توجه نیست و هر عقل سلیمی اطاعت از این دست قوانین در حین ماموریت را منطقی نمی داند.

به گفته یكی از اعضای هیئت مدیره انجمن فوریت های پزشكی كشور جریمه ای كه مربوط به آمبولانس در حین خدمت در خیابان تجریش است، تنها یك مورد از این موارد است.

محمدی می افزاید: موردی در یكی از شهرستان های كشور دیده شد كه در پی آن رئیس مركز، میزان جریمه را از حقوق كارمند كسر كرده است. تمامی این موارد نیروها در حال انجام ماموریت بودند. 

وی با تاكید بر غیرقانونی بودن كسر این مبالغ از حقوق نیروها، بیان كرد:اگر پرداخت جریمه این به اصطلاح تخلفات، بار دیگر در این شهرستان تكرار شود، نام شهرستان و رئیس مركز مربوطه را فاش می كنم؛ البته پرداخت جریمه موردی كه در خیابان تجریش روی داده، هنوز قطعی نیست.

عضو هیئت مدیره فوریت های پزشكی كشور بار روانی این اتفاقات را در مقابل بار مالی آن غیر قابل مقایسه خواند و ادامه داد: در این گونه موارد وقتی نیرویی در حال ماموریت احتمال كسر از حقوق خود را بدهد؛ حقوقی كه در شرایط عادی چنگی به دل نمی زند، از كار خود زده شده و انگیزه عجله كردن و به موقع به بیمارستان رساندن مریض را از دست می دهد.

وی آسیب جریمه هایی كه غیرمنطقی هستند را متوجه مردم می داند و اظهار می كند: پرداخت جریمه مورد خیابان تجریش قطعی نیست اما همین كه مامور در حال خدمت برگه جریمه را پشت شیشه می بیند از كار خود متنفر می شود.

محمدی تاكید كرد: طبق ماده ١٨٦ قانون مقررات راهنمایی و رانندگی، برخی تخلفات برای آمبولانس حین خدمت ،از جمله پارك كردن در محل توقف ممنوع، استثنا شده است.

توقف ممنوع حتی شما آمبولانس در حین ماموریت/اعمال قوانین جدید راهنمایی رانندگی برای اورژانس + عکس

گزارش از یاسمن قاسمی

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
قوانین راهنمایی و رانندگی که نباید زیر پا گذاشته شوند