سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بزودی کار طراحی و ساخت فرودگاه بین المللی چابهار آغاز می شود


به گزارش ایرنا حامد علی مبارکی روز سه شنبه در دیدار با هیات سرمایه گذار شرکت «اویک انتر» کشور چین با تشریح ظرفیت های این منطقه اظهار داشت: پس از سال ها تلاش مجوز ساخت فرودگاه بین المللی چابهار صادر شده است که این کار سبب جذب سرمایه گذاران و رشد و توسعه منطقه می شود.
وی با بیان اینکه نبود فرودگاه بین المللی یکی از بزرگترین مشکلات چابهار است، افزود: با ساخت این فرودگاه و انجام پروازهای داخلی و خارجی ارتباط جنوب شرق ایران و چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور با جهان برقرار می شود.
وی ادامه داد: پس از بررسی های لازم و انجام توافقات با یکی از شرکت ها و گذراندن تشریفات قانونی کار ساخت فرودگاه بین المللی کلید خواهد خورد.
وی گفت: فرودگاه بین المللی چابهار در زمینی به مساحت دو هزار و 300 هکتار در ضلع غربی پلیس راه سرباز و ضلع شرقی پتروشیمی جانمایی شده است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار افزود: این فرودگاه ظرفیت جابجایی سالانه بیش از یک میلیون مسافر، گردشگر و سرمایه گذار داخلی و خارجی را خواهد داشت.
مبارکی هدف از سفر هیات سرمایه گذار کشور چین به منطقه را بررسی سرمایه گذاری در ساخت و توسعه زیرساخت های چابهار به ویژه سرمایه گذاری برای ساخت فرودگاه بین المللی عنوان کرد و گفت: بر اساس اعلام مدیر شرکت چینی اویک انتر، این کشور که بیش از 50 فرودگاه در نقاط مختلف دنیا طراحی و اجرا کرده است و می تواند برای ساخت فرودگاه بین المللی چابهار موفق عمل کند.
وی اظهار داشت: پس از توافق هسته ای سفیر چهار کشور و چندین هیات سرمایه گذاری از کشورهای مختلف به چابهار سفر کردند و ظرفیت های بالای این منطقه را مورد بررسی قرار دادند.
وی گفت: چابهار و دریای عمان به اقیانوس هند متصل است و دولت تدبیر و امید با نگاهی مثبت و بلند اجرای طرح های بزرگی را برای منطقه در دستور کار دارد.
وی ساخت 32 پست اسکله با ظرفیت 87 میلیون تن در سال، توانمندی بالای گردشگری، صنعتی و کشاورزی، فولاد مکران و دو فولاد دیگر، قطب سوم پتروشیمی، کشتی سازی، ایجاد کارخانه تیتانیوم و وجود کارگاههای بزرگ و کوچک را از جمله ظرفیت های مهم چابهار عنوان کرد.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار بیان کرد: چابهار و سواحل مکران از گواتر تا جاسک مورد توجه رهبر معظم انقلاب، ریاست جمهوری و دولتمردان تدبیر و امید است و تاکیدات فراوانی برای توسعه آن دارند.
مبارکی گفت: منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور به حساب می آید که در زمینی به مساحت 140 کیلومترمربع و در 9 پیگیره تجاری، گردشگری، کارگاهی، مسکونی، صنایع سنگین، نیمه سنگین و سبک در سال 1372 توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شد و اوایل سال 1373 آغاز به کار کرده است.
وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار با اهداف انجام امور زیربنایی، عمران و آبادانی، رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری و افزایش در آمد عمومی، ایجاد اشتغال سالم و مولد، تنظیم بازار کار و کالا، ارتباط فعال با بازارهای جهانی و منطقه ای، تولیدات و صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی و ارائه خدمات عمومی تشکیل شده است.

مدیر شرکت «اویک انتر» کشور چین نیز در این نشست گفت: چابهار محل مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف به حساب می آید و این شرکت با هدف ساخت فرودگاه بین المللی چابهار به ایران سفر کرده است.
چنگ چانگ افزود: ساخت فرودگاه در چابهار به رشد اقتصادی این منطقه کمک شایانی می کند و این شرکت آمادگی همکاری با ایران و سرمایه گذاری در بندر چابهار را دارد.
وی بیان کرد: از دیرباز کشورهای ایران و چین روابط حسنه ای داشته اند و شریک تجاری خوبی در منطقه هستند.
وی گفت: اویک انتر یکی از بزرگترین شرکت ها در طراحی و ساخت فرودگاه است و تاکنون توانسته بیش از 50 فرودگاه را در سطح دنیا احداث کند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه چابهار نیز گفت: ایران شریک تجاری مطمئنی برای چین است و این کشور می تواند در زمینه های مختلف تجارت و سرمایه گذاری با آرامش و امنیت خاطر فعالیت کند.
احمد علی موهبتی افزود: چابهار یکی از 10 نقطه برتر جهان به حساب می آید و نقش این بندر در توسعه و تجارت جهان کتمان نشدنی است.
وی بیان کرد: چابهار می تواند سرپل ورود به جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه باشد.
وی افزود: همکاری و تعامل دو کشور ایران و چین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قابل تحسین است.
هیات سرمایه گذار شرکت «اویک انتر» کشور چین که از روز گذشته وارد چابهار شد امروز /سه شنبه/ این بندر را ترک می کند.
3043/3042/6081

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آغاز به کار دو نمایشگاه بین المللی امروز در تهران