فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



«خانواده یک» گامی به جلو در ساخت برنامه‌های مدرن تلویزیونی


خبرگزاری فارس- گروه رادیو و تلویزیون: رسانه ملی به عنوان تنها رادیو و تلویزیون رسمی کشورمان قالبی سنتی در برنامه‌سازی دارد و طی سال‌ها پس از وقوع انقلاب اسلامی نیز همچنان این قالب را حفظ و بر آن اصرار کرده است.

این اصرار در حالی است که طی سال‌های اخیر شبکه‌های تلویزیونی رقیب بی کار ننشستند و در کنار سریال‌هایی که دست و پا شکسته دوبله می‌کردند،‌ ساخت برنامه‌های سبک زندگی و استایل لایف را هم در دستور کار خود قرار دادند. البته تا حدی هم در این امر موفق بودند و توانستند از خلاء تلویزیون استفاده کرده و علاوه بر آموزش نکات خانه‌داری و آشپزی آرام و بی‌صدا تغییر خرده رفتارهای خانواده‌ها را هم در دستور کار خود قرار دهند.

این کار باعث شد مردم و به ویژه قشر زنان که ستون اصلی تربیتی خانواده هستند به این برنامه‌ها جذب شوند و تلویزیون خودمان هم همچنان به شیوه سنتی خود در اجرا و دکور ادامه دهد.

اما چندی پیش خبرهایی آمد که قرار است «سیمای خانواده» به عنوان قدیمی‌ترین برنامه سبک زندگی تلویزیون دچار تغییر شود. اولین تصور این بود که به روال بیشتر تغییرات در برنامه‌های تلویزیونی دکور رنگ و لعابی جدید به خود می‌گیرد و در نهایت آشپز برنامه هم تغییر می‌کند.

زمان گذشت و سری جدید این برنامه با نام «خانواده یک» روی آنتن رفت. برنامه‌ای که روی تک تک آیتم‌های آن فکر شده بود و اتفاقا دکور آن هم تغییرات بنیادی داشت. فضا کاملا جدید و نو و ساختاری قابل رقابت با برنامه‌های ماهواره‌ای.

اما تغیرات فقط در ساختار و شکل و شمایل موفق نبود. این برنامه در محتوا هم گام بلندی برداشته بود. بخش‌هایی که کاملا حرف‌های جدیدی برای گفتن داشتند و مخاطب امروز را کاملا با خود درگیر می‌کردند.

باید بپذیریم که نسل جوان امروز که پدر و مادرهای خانواده‌ها را تشکیل می‌دهند طالب نوآوری باشند و اتفاقا «خانواده یک» توانست این نوآوری را با استفاده از مجریان و البته متن‌های خوب و قوی به ظهور برساند.

نکته جالب توجه این است که حتی بخش آشپزی برنامه هم متحول شده و این بار برنامه برای آموزش از جوانی بهره می‌گیرد که حتی در آموزش غذاهای سنتی هم به روز عمل می‌کند.

همچنین از بخش‌های مختلف برنامه می توان به بخش پزشکی آن اشاره کرد که با حضور دکتر حسن‌زاده اجرا می شود و راجع به موارد مختلف پزشکی صحبت می‌کنند. همچنین دکتر یارقلی با موضوع طب سنتی، دکتر تقوی به عنوان روانشناس، آقای فتحی پور در مقام کارشناس مذهبی، آقای خنجری در بخش «دانش پز» - که مسائل علمی را به زبان ساده برای مردم توضیح می‌دهد و در واقع دانش را می‌پزد- در برنامه حضور خواهند داشت.

روزهای پنج شنبه برنامه نیز فقط به خاطره بازی می‌پردازد که همه چیز متفاوت خواهد بود. در این روز رضا فیاضی بخش کیوسک را اجرا می‌کند. منوچهر والی زاده بخش قصه‌ها را اجرا می‌کند. علی سلیمانی سرنسری نیز از وسائل قدیمی که زمانی درخانه های ما بوده است رونمایی می کند و درموردشان صحبت می‌کند. هرمز شجاعی مهر و محمد طارمی نیز که از مجریان قدیم برنامه سیمای خانواده هستند در روزهای پنج شنبه هر دو به همراه هم اجرای این بخش را دارند.

نکته جالب قصه‌ها نیز این است که والی‌زاده برای جوانان راز عشق‌های قدیمی و پایداری خانواده‌ها را می‌گوید. او هر بار نامه‌ای از یک زوج قدیمی را برای حاضران و بینندگان می‌خواند تا امروز‌ی‌ها در فضایی دلچسب و واقعی از نسل قدیم خود الگوبرداری کنند.

برنامه بخش‌های دیگری هم دارد و در حقیقت استفاده از مجری‌های مختلف برای اجرای هر بخش را می‌توان از دیگر نقاط قوت این برنامه دانست.

امید است تلویزیون به ساعات صبحگاهی تلویزیون هم نظری جدی‌تر بیاندازد و قشر بانوان را هم جدی‌تر بگیرد و با اختصاص برنامه‌ای در ساختار و قالبی جدید دسته‌ای از زنان خانواده‌های ایرانی که این روزها وقت خود را با سریال‌های بی‌محتوای ماهواره‌ای سر می‌کنند را هم به آغوش خانواده بازگرداند!

انتهای پیام/

http://fna.ir/ZRN1I


ویدیو مرتبط :
احترام در خانواده در برنامه تلویزیونی جمعه های همدلی