علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



اتاق بازرگانی اصفهان مشکلات حوزه گردشگری را چاره‌جویی کند


به گزارش خبرنگار مهر، رسول زرگرپور شامگاه پنج‌شنبه در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری دوران پساتحریم در حوزه گردشگری اصفهان که در هتل آسمان برگزار شد، اظهار داشت: موضوع گردشگری، صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی برای اصفهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه اصفهان تنها استان کشور است که برنامه آمایش سرزمین دارد، افزود: دلیل این امر آن است که معتقدیم تمام نعمتهایی مانند کشاورزی، گردشگری و ... به دلیل نبود این برنامه به نغمت تبدیل شده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه بر این اساس سرمایه‌گذاری‌های این استان به شکل کور و تخریب‌گر بوده است، افزود: شرایط هوای آلوده، مشکلات زاینده‌رود، آلودگی خاک و بسیاری مشکلات دیگر در استان به دلیل نبود برنامه‌ آمایش سرزمین در طول ۳۰ سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: در این سند آمایش، توسعه صنعتی، کشاورزی و موارد دیگر که ایده و آرزوی برخی استانهای کشور است تدارک دیده نشده بلکه توسعه استان در قالب یک برنامه‌ریزی علمی بر سه محور علم و فناوری، گردشگری و ارتقای هنر متمرکز شده است.

تمایل هیئت‌های خارجی برای گردشگری در ایران

زرگرپور با اشاره به اینکه استان اصفهان در حوزه گردشگری ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل زیادی دارد، بیان داشت: ۸۰ درصد مقامات سیاسی و علمی که به تهران گام می‌نهند به اصفهان نیز  سفر می‌کنند به گونه‌ای که در طول دو سال گذشته در راستای سیاست خارجی عزت‌مند دولت، بالغ بر ۹۶ هیئت خارجی سیاسی و بیش از ۸۰ هیئت اقتصادی که راغب به سرمایه‌گذاری در این استان بودند به اصفهان سفر کردند.

وی با اشاره به اینکه برخی استان اصفهان را برخوردار برمی‌شمرند، تصریح کرد: قبول داریم که اصفهان استان برخوردار است اما باید به این نکته دقت کنیم که اصفهان سکه دو رو است یعنی استانی برخوردار است که باید با صدها معضل ملی دست و پنجه نرم کند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: بر این اساس ما اولین استان در بخش پرداخت مالیات و آخرین در دریافت بودجه هستیم پس نباید به منابع دولتی نباید امیدوار باشیم بلکه لازم است از منابع غیر دولتی چه خارجی و چه داخلی استفاده کنیم.

زرگرپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره طرح مداوم مشکلات بدون بیان راه‌حل‌ها در همایش‌های مختلف در استان بیان داشت: درست است که می‌توان هفته‌ها پشت تریبون مشکلات اصفهان را ردیف کرد اما از دیدگاه من دیگر زمان طرح مسئله گذشته و زمان رفع مشکل با کمک فرآیندهای علمی است.

شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بهترین بستر برای چاره‌جویی مشکلات گردشگری است

وی با بیان اینکه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بهترین بستر برای طرح مشکلات و چاره‌جویی و ارائه راهکار در این زمینه است، گفت: این کار درباره موانع تولید، صادرات و مالیات انجام شده است و درباره گردشگری نیز باید شکل بگیرد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: کارگروه گردشگری اتاق بازرگانی باید مسئولیت این کار را برعهده بگیرد و موانع و راهکارهای گردشگری مناسب را در بخش ملی و استانی ارائه کند.


ویدیو مرتبط :
خبر فوری/انفجار در یکی ائتلاف های اتاق بازرگانی اصفهان