سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مقام آمریکایی: استفاده از تسلیحات شیمیایی هر روز در سوریه اتفاق می‌افتد


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از مقام‌های آمریکایی به‌تازگی مدعی شده است استفاده از تسلیحات شیمیایی هر روز در سوریه در حال رخ‌دادن است.

این مقام آمریکایی، امروز (دوشنبه) در جریان نشست «سازمان منع گسترش جنگ‌افزارهای شیمیایی» در هلند، ضمن ادعای این مسأله، خواستار اقدام کشورهای عضو این سازمان در محکومیت استفاده از تسلیحات شیمیایی شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، «رافائل فولی» نماینده دائم آمریکا در سازمان مذکور، در نشست اخیر شورای اجرایی گفت: «امروز زمان آن است که یک‌صدا و قاطعانه این موضوع را محکوم کنیم.»

سازمان منع گسترش جنگ‌افزارهای شیمیایی (OPCW) یک نهاد میان‌دولتی است که اگرچه وابستگی مستقیم به سازمان ملل متحد ندارد، اما بر مبنای قراردادی که در گذشته منعقد شده است موظف به ارائه همکاری‌های تنگاتنگ با آن سازمان می‌باشد.

OPCW در سال 1997 میلادی همزمان با اجرایی‌شدن «کنوانسیون بین‌المللی منع تسلیحات شیمیایی»، در شهر لاهه، پایتخت اداری کشور هلند، تأسیس شد.

در سال 1993، 165 کشور ازجمله آمریکا با امضای معاهدۀ «کنوانسیون بین‌المللی منع تسلیحات شیمیایی (CWC)، هرگونه اقدام در جهت تولید و استفاده از این تسلیحات را به هر شکل و نوع آن ممنوع کردند. رژیم صهیونیستی، ‌میانمار و مصر از جمله مخالفین امضای معاهده مذکور در طول این سالها بوده‌اند. آمریکا با داشتن هزاران تُن از حجم مهمات شیمیایی دنیا، یکی از بزرگترین دارندگان این قبیل تسلیحات کشتارجمعی در سراسر جهان محسوب می شود.

روز شنبه هفته جاری (30 آبان)، یکی از فعالان مدنی آمریکا و عضو  نهاد حقوق‌بشری « سازمان اصلاحات و توانمندسازی مینه‌سوتا(MORE)» در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، از اقدام پلیس شهر مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا مبنی بر استفاده از مواد شیمیایی برای سرکوب معترضان به مرگ «جامار کلارک» 24 ساله، شهروند آمریکایی آفریقایی‌تبار بدست پلیس، خبر داده بود.

انتهای پیام/م


ویدیو مرتبط :
معجزه ای که هر سال در روز عاشورا اتفاق می افتد