سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رییس مجلس: زیرساخت های ایلام متناسب با یک استان مرزی باید توسعه یابد


به گزارش ایرنا، علی لاریجانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در فرودگاه شهدای ایلام افزود: با توجه اینکه به در آستانه برنامه ششم توسعه و همچنین بودجه سال 95 هستیم تلاش می شود با گفت و گو با مدیران اجرایی این استان، ارزیابی های صحیحی برای رفع مشکلات استان داشته باشیم.
وی ادامه داد: مهمترین مشکلات این استان در حوزه راه های ارتباطی بویژه راه ایلام مهران است که راهی پر تردد و پرترافیک بوده و باید این جاده متناسب با ترافیک این منطقه بهسازی شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:طرح چهار خطه کردن این راه ارتباطی مورد بررسی قرار خواهد گرفت،تا در سال های آینده بودجه مورد نیاز برای اجرای این طرح مورد تصویب مجلس قرار گیرد.
لاریجانی ،با اشاره به اینکه حب اهل بیت در دل ملت ایران شوق آفرین است، افزود: حضور گسترده و میلیونی مردم در آیین اربعین نشانگر این ویژگی ملت ایران است و در این سفر مسائل و مشکلات دو استان ایلام و خوزستان در حوزه ارائه تسهیلات لازم به زوار اربعیین حسینی مورد ارزیابی قرار می گیرد و تصمیم مناسب برای رفع این مشکلات را اتخاذ خواهیم کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص منطقه آزاد تجاری مهران نیز گفت: لایحه ایجاد منطقه آزاد مهران توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارایه شده است و نمایندگان ایلام نیز پیگیری های لازم را انجام داده و بزودی مجلس در این خصوص تصمیم گیری خواهد گرفت.
رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه) به منظور دیدار از اقدامات انجام شده در حوزه تسهیلات به زوار اربعین و نحوه خدمات رسانی به زائران در پایانه مرزی مهران ،از طریق فردکاه شهدا ،وارد استان ایلام شد .
دکتر علی لا ریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به فرودگاه ایلام، مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار ،نمایندگان مردم استان ایلام در مجلس شورای، معاونان استاندار، فرماندهان نظامی وانتظامی و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی قرار گرفت.
براساس این گزارش ،قرار است رئیس مجلس شوارای اسلامی با سفر به شهرستان مهران از روند اقدامات انجام شده در حوزه اربعین ونحوه خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی ،از پایانه مرزی مهران نیز دیدار کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی را در این سفر، جمعی از مسولان کشوری همراهی می کند.
تاکنون بیش از 650هزار نفر زائر در چند روز گذشته از طریق مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام برای شرکت در آیین اربعین حسینی به عراق عزیمت کرده اند.
سال گذشته نیز در ایام منتهی به اربعین حسینی بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از پایانه مرزی مهران تردد کردند و پیش بینی می شود این تعداد امسال به دو میلیون نفر افزایش یابد.
6032/9002

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بازارچه های مرزی کلید یا قفل توسعه مناطق مرزی