سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



اهمیت خوابیدن خانم ها به اندازه کافی


81743d6cf2b9aa57abb9cf11f81a99a06bf27bce

خواب مناسب و به اندازه کافی در سلامت بانوان چه تاثیری دارد خانم ها نیاز زیادی به خواب دارند و با این کار به سلامت جسمی و ذهنی خود کمک می کنند و در صورت ناکافی بودن خواب آن ها دچار مشکلات زیادی خواهند شد

 در واقع زنان به بیش از 20دقیقه خواب و یا بسته بودن بیشتر چشم‌ها نسبت به مردان نیاز دارند. این زمان به دلیل پیچیدگی ساختار مغزی آنها و توانایی انجام چند کار با یکدیگر است.

جیم هرنی، مدیر تحقیقات مرکز خواب دانشگاه Loughborough می‌گوید: یکی از عملکردهای اصلی خواب در بدن اجازه بهبود و مرمت مغز است. طی خوابی عمیق قشر مغز که مربوط به حافظه، تفکر و زبان است از احساسات رها شده و شیوه خود را ترمیم می‌کند.

زنان به دلیل انجام امور مختلف در یک زمان نیازمند زمان بیشتر برای این ترمیم هستند. البته مردان نیز به دلیل تصمیم‌گیری‌های مختلف و همچنین تفکرات جانبی نیاز به خواب زیاد دارند، اما این میزان کمتر از میزان خواب ضروری زنان است.

به دلیل تفاوت ساختار و پیچیدگی مغزی زنان زمان خواب آنان کمی بیشتر است. البته بسیاری از زنان، کمتر یا بیشتر از این میزان، می‌خوابند.

در تحقیق دیگری 210 مرد و زن میانسال به دلیل مشکلات سلامتی ناشی از کمبود خواب مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد زنان بیشتر از مردان از کمبود خواب بیمار می‌شوند.

هرنی افزود: براساس این بررسی، کمبود خواب در زنان موجب مشکلات روحی و روانی همچون عصبانیت، پرخاشگری، افسردگی و عداوت می‌شود که این موارد در مردان مشاهده نشده است.

(ایسنا)-


ویدیو مرتبط :
آیا به اندازه کافی می خوابید؟