مالزی از آب، بستنی حلال می‌گیرد!


مالزی از آب، بستنی حلال می‌گیرد!برترین ها/ یک کارآفرین اهل مالزی ادعا کرده است که با استفاده از آب بدست آمده از چاه زمزم در مکه بستنی حلال درست کرده است.
یک کارآفرین اهل مالزی ادعا کرده است که با ارایه بستنی حلال با آب زمزم، به ویژه در این فصل گرما توجه همه مسلمانان را به محصول خود جلب خواهد کرد.
او که «محمد هشام زمری» نام دارد، محصول خود را ابتدا با عنوان «بستنی کفایه» حلال که تمامی مواد تشکیل دهنده آن بر اساس دستورات و روش اسلامی تهیه شده است، عرضه کرد.
بستنی حلال این شرکت حاوی مواد غذایی دیگری همانند بادام، خرما، میوه خشک یا کنسرو شده، آب زمزم، کشمش و زعفران است که به آن طعم‌های مختلفی می‌دهد. او در ابتدا تنها بستنی حلال عرضه می‌کرد اما برای توسعه و شهرت بیشتر در میان مسلمانان مدعی شده که از آب زمزم در ساخت این بستنی‌ها استفاده می‌کند!
گرایش مسلمانان به محصولات غذایی حلال سبب شکل‌گیری و رشد صنعت دیگری به نام گردشگری حلال شده است. گردشگری اسلامی درحدود ۱۰ درصد از کل بازار گردشگری جهانی را در اختیار دارد ولی با سرعت بسیار بالایی در حال رشد است. این سبک گردشگر ی در خاورمیانه و کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۵، به میزان ۲۰ درصد افزایش یافته است.
هم‌زمان با رشد گردشگری حلال، موسسات تورگردانی مرتبط با گردشگران مسلمان در کشورهای عرب، نسبت به ثبت‌نام مسافران خود در هواپیماهایی توجه دارند که از صرف الکل و گوشت خوک خودداری می‌کنند و مکان‌های ویژه نماز و نیز نسخه‌هایی از قران کریم در اختیار مسافران خود قرار می‌دهند و مسافران زن و مرد را از هم جدا می‌کنند. مالزی که سال‌هاست عنوان برترین کشور را در فهرست گردشگری حلال ازآن خود کرده و در ارایه محصولات حلال گام‌های ابتکاری نیز برداشته است.
«محمد هشام» که اکنون به نام «سیگو» هشام شهرت دارد می‌گوید که الهام‌بخش او در شکل دادن به این کسب و کار آن بود که دریافت هیچ فرد مسلمانی بستنی حلال عرضه نکرده است. از طرف دیگر مشاهده کرده است که تاجران زیادی از کشور کامبوج به مالزی می‌آیند که همگی در کار ساخت و فروش بستنی هستند. این بستنی‌ها چه دست ساز و خانگی و چه بستنی‌های کارخانه‌ای هیچ یک برچسب حلال نداشتند.
او با درک این‌که هیچ شرکت یا فردی نبوده که اطمینان دهد بستنی عرضه شده در بازارها از نظر دین اسلام کاملا مجاز است، دریافت که ارایه بستنی حلال تنها برای بازار مسلمانان می‌تواند بسیار پرسود باشد.
محمد هشام یادآور شد که قبل از این که شرکت بستنی سازی «کفایه» را راه‌اندازی کند، بارها به کامبوج و تایلند سفر کرده تا طرز تهیه بستنی را یاد بگیرد. سپس با سرمایه ۶۰۰ ریگنیت برای خرید تجهیزات، کار خود را آغاز کرد.
او در ابتدا با ساخت و عرضه بستنی‌های کوچک با طعم‌های معمول مانند وانیل، شکلات و توت فرنگی آغاز کرد و اکنون در سراسر مالزی محصولات او به فروش می‌رسد.
او که پدر ۵ فرزند است قبلا یک تکنسین بوده و در گذشته به سختی می‌توانسته نیاز خانواده‌اش را تامین کند. تا اینکه تصمیم گرفت دست به کاری جسورانه بزند.
بستنی فروشی
محمد هشام هم‌اکنون دوره‌های آموزشی ویژه‌ای برای افراد تازه‌کار و صاحبان کسب و کار در مورد نحوه تهیه بستنی راه‌اندازی کرده است که بسیاری از آن‌ها در بازار محصولات خود را با تاییدیه و امضای او عرضه می‌کنند.
شرکت او همچنین عرضه‌کننده انواع ماشین‌آلات بستنی‌سازی، فریزر و نیز فروش انواع مواد خوردنی برای تولید بستنی است. او در حال حاضر با دانشگاه پاهانگ مالزی در مورد یافتن راه‌های ابتکاری برای ساخت ماشین‌های بستنی‌سازی درحال مذاکره است.
طبق بررسی‌های انجام شده از سوی «بنیاد کرسنت ریتینگ»، مالزی، ترکیه و امارات متحده عربی در این میان برترین مقصدهای گردشگری حلال در ۵سال گذشته بوده‌اند. در راستای تمرکز بر گردشگری حلال، نتیجه طبیعی آن رشد و برتری مالزی در زمینه گردشگری رمضان نیز هست.
مالزی بیش از هر کشور دیگر خود را با نیاز گردشگران روزه‌دار درماه رمضان تطبیق داده است و اقداماتی چون دسترسی به رستوران حلال و ارائه نمازخانه در نقاط گردشگری کشور از جمله کارهایی است که سبب جذب مسافران مسلمان در طول ماه رمضان نیز شده است.
منبع



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: برترین ها


ویدیو مرتبط :
خنده حلال 40 - بستنی یا عروسی