علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



هر نوع همکاری هنرمندان با شبکه‌های معاند نظام غیرقانونی است


به گزارش خبرنگار مهر، بیست و سومین نشست خبری سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز دوشنبه پنج بهمن در سالن اجتماعات دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد.

حسین نوش آبادی در پاسخ به نخستین پرسشی که در این کنفرانس مطبوعاتی مطرح شد و مربوط به حضور سالار عقیلی خواننده موسیقی سنتی کشورمان در یکی از برنامه های شبکه ماهواره ای «من و تو» و واکنش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این اقدام او بود، گفت: حضور خواننده سنتی کشورمان که از جمله هنرمندان و خوانندگان محبوب کشورمان به شمار می رود، در این شبکه ماهواره ای ضد انقلاب باعث شگفتی و تعجب همه شد.

وی افزود:  ابعاد این اتفاق در حال بررسی است؛ اتفاقی که نه قابل دفاع است، نه قابل توجیه. امیدواریم پس از بازگشت ایشان به ایران و بیان علت و انگیزه حضورشان در این شبکه، موضوع را پیگیری کنیم تا گزارش رسمی را به اطلاع رسانه ها برسانیم.

از آنجاکه این پاسخ سخنگوی وزارت ارشاد، خبرنگاران را قانع نکرد و چند خبرنگار دیگر هم خواستار توضیح تکمیلی او در مورد منتفی شدن اجرای او در جشنواره موسیقی فجر همراه با گروه موسیقی وزیری و جایگزین شدنش با یک خواننده دیگر، بنا به اعلام روابط عمومی جشنواره شدند، نوش آبادی گفت: براساس آخرین هماهنگی که بنده با شخص وزیر ارشاد داشته ام، هرگونه تصمیم گیری در خصوص فعالیت های آتی این هنرمند باید در سطح کلان‌تر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اتخاذ شود.

وی همچنین گفت: توصیه ما به همه هنرمندان عزیز کشورمان این است که از جایگاه خودشان صیانت کنند و مراقب دام بیگانگان باشند. شان و اعتبار هنرمندان ما در گرو وفاداری به نظام، انقلاب و کشور است. ضمن اینکه مقررات، ضوابط و دستورالعمل ها به هیچ وجه اجازه نمی دهند که هنرمندان با شبکه های ماهواره ای ضد انقلاب همکاری کنند و هرگونه همکاری با این شبکه ها ممنوع و تخلف محسوب می شود.

نوش آبادی اضافه کرد: البته باید گفت که تنها برخوردهای سلبی در این رابطه کفایت نمی کند و این موضوع باید آسیب شناسی شود که یکی از آنها این است که موانع موجود در داخل کشور را برای فعالیت هنرمندان برداریم تا هرگونه امکان ارتباط آنها با شبکه‌های اینچنینی منتفی شود. باید رفتارهایی که گاهی از برخی هنرمندان می بینیم، مورد توجه قرار گیرد. این یک هشدار است و همه باید این هشدار را جدی بگیرند و نه فقط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چراکه مقابله با این جریان خطرناک فقط از عهده این وزارتخانه برنمی آید.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین یادآور شد: باید حرف‌های هنرمندان شنیده شود و انتظارات و مطالبات آنها مطرح و با پاسخ مسئولان مربوطه مواجه شود تا یک خواننده وطن دوست و علاقه مند به کشور، نظام و مردم، از شبکه های ماهواره ای سر درنیاورد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا آهنگ «افسار» از محسن چاوشی که در سریال «شهرزاد» در شبکه نمایش خانگی مورد استفاده قرار می گیرد، مجوز دارد یا خیر؟ گفت: متن و ترانه این آهنگ مجوز لازم را از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده و به تایید این دفتر رسیده است. اما موسیقی سریال یاد شده فاقد مجوز است و آنچه هم که باعث اختلاف نظر در برخی از رسانه ها شده بود، همین مسhله بود.

نوش آبادی در پاسخ به سوال دیگری در مورد تفاهم نامه ای که قرار است میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی (ناجا) منعقد شود، گفت: تدوین سند همکاری یاد شده در حال انجام است و قطعاً با حضور مسئولان عالی رتبه هر دو نهاد یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانده ناجا، امضا خواهد شد. علت تاخیر در امضای این تفاهم نامه هم ضرورت دقت نظر در بندهای مختلف شیوه نامه و دستورالعمل های مرتبط با این تفاهم نامه است که باید با دقت تدوین شود.

سخنگوی وزارت ارشاد در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری در مورد مشکلات ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک تهران به جهت تامین اعتبارات لازم برای اجرا، گفت: واقعیت این است که هنوز دغدغه های ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک تهران برطرف نشده اما ما امیدواریم با پیش بینی اعتبارات مربوط به این دو امر هنری در بودجه سال آینده دغدغه ها به طور کامل رفع و همچنین نیازهای سخت افزاری این ارکسترها برطرف شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که علت کاهش سهمیه کارت جشنواره فیلم فجر برای خبرنگاران را به یک سوم جویا شد، ضمن بیان اینکه امسال دو مکان مناسب هم برای خبرنگاران و هم برای مردم، پیش بینی شده تا فیلم های جشنواره را مشاهده کنند، گفت: کاخ مردمی جشنواره در پردیس سینمایی ملت و کاخ رسانه ای آن هم در برج میلاد خواهد بود. برای خبرنگارانی که موفق نشده اند کارت حضور خود را در این جشنواره دریافت کنند، کدی مشخص شده که با استفاده از آن کد می توانند بلیت رایگان را برای دیدن تمامی فیلم های جشنواره دریافت کنند.

نوش آبادی ادامه داد: البته ما این گله را می پذیریم و معتقدیم که فضا برای حضور خبرنگاران در تمام رویدادها از جمله جشنواره فیلم فجر، باید بیش از اینها فراهم باشد اما به هر حال محدودیت هایی وجود دارد و امکان حضور همه خبرنگاران از همه گروه های خبری و یا رسانه ها وجود ندارد.

سخنگوی وزارت ارشاد در پاسخ به پرسش دیگری در مورد همکاری برخی از هنرپیشه ها با شبکه ماهواره ای GEM و کانال «بدندید» گفت: وقتی ما با اصل همکاری هنرمندان با شبکه ماهواره ای یاد شده مخالف هستیم، قطعاً با همکاری آنها با کانال مربوطه هم مخالفیم. توصیه ما این است که هنرمندان ما خودشان را با وعده های سراب گونه این قبیل شبکه های معاند گرفتار نکنند چون نتیجه اش این خواهد بود که در داخل کشور با محدودیت در فعالیت مواجه خواهند بود و از همکاری با آن شبکه هم سودی نخواهند برد و بنابراین بهتر است هنرمندان ما اولویت را به حضور و فعالیت در داخل کشور بدهند.


ویدیو مرتبط :
مقایسه احمدی نژاد و... در مصاحبه با شبکه های معاند نظام