سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دکتر سلام/ فلج خواب، منشاء ژنتیکی دارد


دکتر سلام/ فلج خواب، منشاء ژنتیکی داردایمنا/ بررسی‌های جدید محققان انگلیسی نشان می‌دهد که فلج خواب دلیل ارثی و ژنتیکی دارد و نگرانی و استرس عامل مهمی برای تجربه این فرآیند است.
فلج خواب (Sleep Paralysis) نوعی اختلال در خواب است که معمولا از چند ثانیه تا چند دقیقه طول می‌کشد و در این مدت شخص پس از بیدار شدن از خواب و یا گاهی پیش از به خواب رفتن، توانایی انجام حرکات ارادی خود را ندارد.
چنین افرادی احساس می کنند که در هنگام خواب نمی توانند بدن خود را حرکت دهند و یا از خواب بیدار شوند. این در حالی است که بررسی های جدید محققان انگلیسی نشان می دهد که این اختلال دلیل ارثی و ژنتیکی دارد. 
بررسی های صورت گرفته از ۸۰۰ خواهر وبرادر دوقلو که به نوعی این پدیده را تجربه کرده بودند نشان می دهد که ژنتیک عامل مهمی برای این اختلال است و آنها ژن " PER۲ " که با چرخه روزانه خواب افراد ارتباط دارد، مسئول این اختلال است . همچنین نگرانی و استرس عامل مهمی برای تجربه این فرآیند است و افرادی که با کمبود خواب مواجه هستند بیش از سایرین فلج خواب را تجربه می کنند. دانیل دنیس، روانشناس دانشگاه شفیلد می گوید:" اگرچه علت فلج خواب هنوز مشخص نیست اما اختلال در چرخه منظم خواب با این پدیده ارتباط دارد."


منبع: ایمنا


ویدیو مرتبط :
فیزیوتراپیست صادق زراعتکار، علل فلج بلز در صورت