سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استاندار اصفهان: فهرست هیات های اجرایی استان مبین اعتدال و فراگیری سیاسی است


به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این فهرست ها وقتی برای تایید و تصویب به هیات نظارت انتخابات می رود ممکن است دخل و تصرف هایی هم در آن صورت بگیرد و چیزی را که در نهایت می خواهیم، از کار در نیاید.
وی با تاکید بر اینکه این موضوع دوطرفه است، اظهار کرد: فرمانداران موظف شده اند در تهیه فهرست اولیه 30 نفره برای هیات های اجرایی، اعتدال و فراگیری سیاسی را در نظر بگیرند اما با توجه به قانون، هیات نظارت می تواند تعدادی از آنها را رد کند.
وی خاطرنشان کرد: در یکی از شهرستان های استان اصفهان هیات نظارت و فرمانداری در این زمینه به تفاهم نرسیدند و کار به استاندار و هیات نظارت مرکزی استان رسید.
استاندار اصفهان گفت: در نهایت ایده آل این است که توسط هیات نظارت بر روی هیات های اجرایی اعمال نظر شود زیرا طبق قانون این اجازه داده شده است.
وی با بیان اینکه هیات اجرایی مربوط به انتخابات مجلس خبرگان رهبری در 50 حوزه انتخابی استان نهایی و کامل شده است، افزود: بحث هیات های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز از دیروز در برخی از شهرستان ها بطور مجدد شروع شد و امید است تا دو روز آینده این هیات ها تایید شود.
زرگرپور در باره مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نیز گفت: در همایشی از ائمه جمعه خواستم که نقش خود را برای تشویق مردم ایفا کنند و در جهت له یا علیه نامزدی قدم برندارند.
وی افزود: در جلسه ای با تشکل های سیاسی اصلاح طلب، اصول گرا و مستقل نیز از آنها خواستم تا نشاط اجتماعی را فراهم و طرفداران خود را به حضور موثر در انتخابات تشویق کنند.
استاندار اصفهان همچنین در باره عملکرد نمایندگان استان در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این کار را باید رسانه ها انجام دهند زیرا هیچ مرجعی بهتر از آنها در این زمینه نیست.
وی تاکید کرد: اگر ما نمایندگان تراز اول با انسجام و هماهنگی کامل داشته باشیم تبدیل به بازوی قوی برای توسعه اصفهان می شوند.

***ثبت نام 11 نفر برای خبرگان رهبری و 81 نفر برای مجلس تا صبح یکشنبه***
استاندار اصفهان در این نشست خبری همچنین گفت: تا صبح امروز یکشنبه 11 نفر برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و 81 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان ثبت نام کردند که بیشترین ثبت نام مجلس در حوزه انتخابی اصفهان با 17 نفر است.
زرگرپور با اشاره به 15 حوزه انتخابی اصلی و 35 حوزه فرعی در استان افزود: سه میلیون و 856 هزار و 185 نفر در اصفهان واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند که از میان آنها حدود 202 هزار نفر رای اولی هستند.
وی تعداد شعبه های اخذ رای پیش بینی شده در استان را دو هزار و 320 شعبه شامل یکهزار و 962 شعبه ثابت و 358 شعبه سیار اعلام و اظهار کرد: تعداد نیروهای پیش بینی شده برای برگزاری انتخابات به جز نیروهای نظامی و انتظامی حدود 68 هزار نفر است.
وی با بیان اینکه از استان اصفهان پنج نفر برای مجلس خبرگان رهبری و 20 نفر برای مجلس شورای اسلامی انتخاب می شوند، گفت: میزان مشارکت مردم استان در انتخابات نهمین دوره مجلس 60.84 درصد بود که امیدواریم امسال این مشارکت افزایش یابد.
وی همچنین با اشاره به برخی مفاد قانونی در باره ممنوعیت هرگونه فعالیت تبلیغاتی از طریق صدا و سیما، نماز جمعه، هر وسیله رسمی و دولتی و نهادها و موسسات دولتی و وابسته به دولت و ممنوعیت درج آگهی یا مطلب علیه نامزدهای انتخاباتی در رسانه ها افزود: طبق گفته وزیر کشور، فضای مجازی نیز مشمول قانون مطبوعات می شود.

*** تعطیلی امروز مدارس طبق آیین نامه دولت نبود***
استاندار اصفهان با اشاره به آلودگی هوای کلانشهر اصفهان و چند شهر بزرگ دیگر استان گفت: آلودگی هوا امروز در وضعیت هشدار قرار داشت و طبق آیین نامه دولت، زمانی می توان تعطیلی مدارس را اعلام کرد که آلودگی به مرز اضطرار رسیده باشد.
وی با بیان اینکه طبق این آیین نامه، امروز نباید تعطیل می شد، افزود: با این وجود با توجه به استمرار آلودگی هوا و وضعیت هشدار در سه روز گذشته تاکنون و همچنین مطالبه های مردمی و نیز با توجه به تعطیلی مدارس تهران، تصمیم گرفته شد تا مهدهای کودک، پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی برای امروز یکشنبه در چند شهر استان، تعطیل اعلام شود.
زرگرپور خاطرنشان کرد: همچنین بدلیل اینکه ممکن بود مساله آنفلوآنزا با موضوع آلودگی هوا ترکیب شود، ترجیح بر تعطیلی مدارس بود.
وی اظهار امیدواری کرد، با وزش باد از غروب امروز، هوای اصفهان از وضعیت آلودگی خارج شود.
وی گفت: امسال 114 روز هوای سالم بیشتری نسبت به دو سال گذشته داشتیم.
وی تعداد روزهای با هوای سالم شهر اصفهان در سالجاری را 186 روز اعلام و اضافه کرد: این رقم در دو سال گذشته تنها 72 روز بود.
وی ادامه داد: امسال 12 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس داشتیم.
زرگرپور با بیان اینکه هنوز به جایی نرسیده ایم که یک روز هوای ناسالم نداشته باشیم تصریح کرد: زیرا هنوز طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان بطور کامل اجرا نشده است.
وی خاطرنشان کرد: بدلیل آلودگی هوا، کوره های آجرپزی و آلاینده را از چهار روز قبل تعطیل کردیم.
استاندار اصفهان، بیشترین آلودگی را مربوط به حمل و نقل دانست و گفت: از 38 مورد عملی در طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان، 23 مورد مربوط به مدیریت شهری است که تاکنون بدلیل برخی مشکل ها و محدودیت ها به حد نهایی خود نرسیده است.
وی تاکید کرد: مشکل اصلی ما این است که از ابتدا طرح آمایش سرزمین نداشتیم و بیشتر سرمایه گذاری ها بدون جاگذاری مناسب انجام شده است.

*** ابتلای حدود 150 نفر به آنفلوآنزا در استان اصفهان***
استاندار اصفهان در این جلسه برای پاسخ به سووال خبرنگاران در باره مساله آنفلوآنزا بطور مستقیم با رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تماس گرفت و در این زمینه کسب اطلاعات کرد.
زرگرپور با استناد به پاسخ های دکتر اصغری رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تاکنون حدود 150 نفر در استان به این بیماری مبتلا شده اند که این آمار جدا از شهرستان کاشان است.
وی افزود: با این حال تاکنون گزارش قطعی در باره فوت ناشی از آنفلوآنزا اعلام نشده است و مساله خاصی در این زمینه در استان نداشتیم.
استاندار اصفهان توضیح داد: با شیوع آنفلوآنزا در کرمان و سیستان و بلوچستان، جلسه مدیریت بحران در استانداری اصفهان تشکیل و در این زمینه تبادل نظر و مقرر شد که در صورتی که این بیماری در استان از حالت عادی خارج شد، ستاد بحران تشکیل شود.
وی افزود: بر اساس نظر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تاکنون وضعیت استان در این زمینه عادی بوده و این بیماری حالت فراگیر و اپیدمی نداشته و شیب آن رو به پایین بوده است لذا نیازی به تشکیل ستاد مدیریت بحران ندارد.

*** اختصاص سه هزار میلیارد ریال برای رینگ چهارم اصفهان***
استاندار اصفهان همچنین با بیان اینکه طرح رینگ چهارم اصفهان(کنار گذر شرقی) از 10 تا 15 سال قبل روی زمین مانده بود، افزود: در تعجبم که چرا کسی تاکنون آن را پیگیری نکرده است.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر بودجه دولت محدود است، افزود: طبق قراردادی با صندوق بازنشستگی کشور مقرر شد این صندوق سه هزار میلیارد ریال برای تکمیل این طرح هزینه کند بطوریکه سهم این صندوق 70 و سهم دولت 30 درصد باشد.
استاندار اصفهان، همچنین میزان بارش در استان در هشت ماه گذشته را 45 میلیمتر اعلام و تصریح کرد: این مقدار نسبت به میزان میانگین و دراز مدت، نُرمال است.
وی با تاکید بر اینکه بارش ها در چلگرد بدلیل تامین منابع آبی، اهمیت دارد، افزود: از بهار تا پاییز امسال 380 میلیمتر بارش داشتیم که نسبت به مدت مشابه پارسال 12 درصد کاهش دارد.
وی ادامه داد: امسال تاکنون 60 سانتیمتر برف در منطقه باریده است در حالی که پارسال به این میزان نبود.
زرگرپور همچنین به موضوع تعیین تکلیف وضعیت سه قطعه زمین متعلق به ارتش به نام های گل نرگس و چشمه طوطی در شهر اصفهان و در اطراف تپه های سیلک کاشان اشاره و اظهار کرد: وضعیت طرح های ساخت و ساز در این سه منطقه از حدود 10 سال گذشته تاکنون متوقف مانده بود که با راهکارهای اعمال شده معضل آنها حل شد.
استاندار اصفهان، اعتبارات حوادث غیرمترقبه امسال استان را یکهزار میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: تاکنون حدود 50 درصد آن تخصیص یافته است.
زرگرپور افزود: بخشی از این اعتبارات برای موارد خاص مانند خشکسالی، سرمازدگی و سیل چند هفته اخیر و بخشی برای حوادث و پیشگیری تخصیص می یابد.
وی همچنین به تشکیل ستاد تنظیم بازار در هر ماه در استانداری اشاره و تصریح کرد: رصد ماه قبل(آبان) نشان داد که بازار در شرایط آرام است و تغییر قیمت ها غیر منتظره نبوده است.
وی به موضوع گوشت های توزیع شده در بازار نیز اشاره و اظهار کرد: سازمان دامپزشکی بر روی همه کشتارها نظارت دارد و تا زمانی که مُهر تایید بر روی انواع گوشت نزند در بازار توزیع نمی شود.
وی با بیان اینکه سازمان غذا و دارو و اداره استاندارد نیز سلامت تولیدهای دامی و غذایی را کنترل می کنند، افزود: پارسال گزارش محرمانه ای به بنده در باره یک محموله مشکل دار گندم رسید که پس از بررسی مشخص شد این موضوع صحت دارد و محموله که از خارج آمده بود، برگردانده شد.
استاندار اصفهان در باره مبارزه با رشوه نیز توضیح داد: نمی توان ادعا کرد که هیچ تخلفی در این زمینه نداشته ایم اما دولت تلاش می کند که با این پدیده زشت مبارزه و برخورد کند.
وی با بیان اینکه در دو سال گذشته چند مورد قابل توجه در این زمینه شناسایی و با آن برخورد شد، افزود: در برخی نهادها که مجوزهای با ارزش افزوده می دهند، این موضوع نیز اتفاق می افتد بطوریکه قبل از ابلاغ طرح تفصیلی شهر اصفهان رد و بدل هایی در این زمینه انجام شده بود که با ابلاغ طرح، جلوی آنها گرفته شد.
زرگرپور در باره موسسه های مالی اعتباری نیز گفت: مجوز این موسسه ها با بانک مرکزی است و در سال های قبل برخی موسسه ها در استان ایجاد شدند که یا مجوز نداشتند یا بدون مجوز نهایی شروع به کار کرده بودند.
وی با بیان اینکه بانک مرکزی برای ساماندهی آنها اقدام کرده است، افزود: در این راه مشکل های اجتماعی و اقتصادی وجود دارد که تاکنون به دو تا سه مورد در این زمینه برای تکمیل مجوز در استان اصفهان اخطار داده شده است.
ت/6027/3011

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بازدید استاندار استان اصفهان از پروژه شهرک سلامت