سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



غرب با ابزار رسانه درصدد تحمیل فرهنگ خود به جامعه است


به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور که شب گذشته (دوشنبه) در ششمین شب از مراسم عزاداری دهه آخر صفر حزب مؤتلفه اسلامی حضور داشت با اشاره به آیاتی از قران کریم درباره حکومت اسلامی، اظهار داشت: اگر انسان‌ها می‌خواهند صاحب قدرت شوند باید بدانند قدرتی واقعی خواهد بود که به ذات خداوند مرتبط باشد و شکل ارتباط با قدرت از طریق فقه ممکن است به همین دلیل ولایت‌ فقیه یعنی دین‌شناسی که به احکام فقه مسلط است و جامعه را هدایت می‌کند.

وی تصریح کرد: حکومت باید حکومت هدایت باشد و مردم را به‌ طرف باورهای الهی و اخلاق کریمه هدایت کند و تمام ائمه اطهار(ع) تلاش کردند تا جامعه تربیت‌شده مکتب نبوی و علوی و حسنی و حسینی شود و انسان‌ها را متخلق به اخلاق الهی کنند.

دادستان کل کشور بیان داشت: در فرهنگ دینی ما هیچ واژه‌ای پس از توحید به اندازه عدالت فراگیر نیست و عدالت با اعتدال فرق می‌کند. وقتی حکومت و نظامی مبتنی بر هدایت شد آن‌وقت خود مردم اقامه قسط و عدل می‌کنند و عطش اجرای عدالت با تربیت انسان‌هایی شکل می‌گیرد که خودشان حق‌خواه می‌شوند.

رئیسی افزود: اعتقاد، ایمان و باور به خداوند متعال قدرت می‌سازد و باید در این راه توجه به ولی و رهبر داشته باشیم که جامعه را به سمت کمال هدایت می‌کند.

حجت‌الاسلام رئیسی با تأکید بر اینکه ایمان و دلدادگی مردم به خدا و رسول خدا و انسان‌های فرهیخته‌ای که در مسیر الهی حاضرند خطر کنند مهم‌ترین مؤلفه قدرت است، گفت: این جامعه با چنین مؤلفه‌هایی حق ندارد نه عقب‌گرد کند و نه در جا بزند، بلکه باید دائماً رو به کمال باشد.

وی در ادامه با اشاره به جاهلیت مدرن اظهار داشت: جاهلیت مدرن از حیث ماهیت هیچ تفاوتی با جاهلیت قدیم ندارد، بلکه شکلش عوض شده و برخوردار از علم و فناوری است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: جاهلیت مدرن امپراتوری رسانه‌ای دارد و دانش را در جهت مقاصد جاهلی خود به‌ کار گرفته است. مؤمنین باید بدانند نباید در مقابل کفار عقب‌نشینی کرد. دشمن دشمن است و نباید نگاه دوست به او داشت.

حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمن حاضر نیست نظامی عدالتخواه و با فرهنگ و آداب‌ و رسوم الهی را ببیند که حکومت استکباری و استعماری و قدرت او را نفی می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: متأسفانه امروز یکی از شاخصه‌های مدنیت و تمدن در جوامع بشری هم‌جنس‌بازی است و هر کشوری که در آن‌هم‌جنس‌بازی آزاد باشد، متمدن شناخته می‌شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی‌ها به مغرب‌زمین نگاه شیفتگی دارند؛ اما تاریخ شاهد بود که همین اروپایی‌ها که دم از آزادی و حقوق بشر و حتی دم از حقوق حیوانات می‌زنند، در قلب اروپای به‌ظاهر متمدن با مردم بوسنی چه کردند.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه در 30، 40 سال ادعای آزادی و لیبرال دموکراسی غربی‌ها به‌لحاظ عملی و نظری آبرویی برای آنها نمانده است، گفت: امروز می‌بینیم که حقوق بشر تنها در مورد عده‌ای از مردم دنیا صادق است و مثلاً یک شهروند در بحرین حق رأی دادن و انتخاب ندارد.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد مدل الگوی اسلامی - ایرانی گفت:  نظام ما مبتنی بر اسلام است و باید سبک زندگی نبوی داشته باشد. در تمام امور از جمله اقتصاد و سیاست و فرهنگ و بازار و قضا و عدالت باید سبک زندگی نبوی باشد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: اساس انتخابات در کشور باید تکلیف‌مدارانه باشد. هم کسی که خود را در انتخابات به‌عنوان نامزد عرضه می‌کند و هم کسانی که رأی می‌دهند باید بر اساس تکلیف عمل کنند.

وی با بیان اینکه باید قالب‌های زندگی ما متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی باشد و الگوهایی در این زمینه ساخته شود، تا غربی‌ها نتوانند فرهنگ خود را از طریق رسانه‌هایشان بَزَک و به ما تحمیل کنند، گفت: خوشبختانه با وجود رهبری معظم انقلاب که فقیه عادل و جامع‌الشرایط هستند، جامعه به‌سوی غرب سوق پیدا نخواهد کرد.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام سعیدی نماینده ولی‌ فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنران هفتمین شب از مراسم عزاداری دهه آخر صفر حزب مؤتلفه اسلامی است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
هیلاری کلینتون، تحمیل رسانه