سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مانور ارتش رژیم صهیونیستی برای تجاوز احتمالی به غزه


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های فلسطین، سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی با اشاره به آغاز برگزاری مانور گسترده با هدف آمادگی برای تجاوز جدید به نوار غزه گفت که از قبل برای اجرای این تمرینات از ابتدای امروز یکشنبه تا روز پنج شنبه، برنامه ریزی شده بود.

به گفته وی این تمرینات در منطقه صنعتی شهر اشکلون (عسقلان) و حومه آن اجرا می شود و انتظار می رود که این منطقه شاهد تحرکات فعال نیروهای ارتش و هواپیماهای جنگی باشد که حملاتی را در منطقه جنوب فلسطین اشغالی انجام خواهند داد.

اجرای این تمرینات در حالی است که سران رژیم صهیونیستی اخیرا خواستار تخریب تونل های نوار غزه شدند.

در همین راستا محمود الزهار از رهبران برجسته جنبش حماس اعلام کرد که این تونل‌ها دفاعی است و حماس به دنبال جنگ با اسرائیل نیست.

تیراندازی صهیونیست ها به سمت کشاورزان خان یونس

نیروهای اشغالگر اسرائیل امروز یکشنبه به سمت کشاورزان در شرق الفراحین واقع در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه تیراندازی کردند و از سوی دیگر قایق های جنگی رژیم صهیونیستی به سمت قایق های ماهیگیران فلسطینی در شمال غربی شهر غزه آتش گشودند.

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر مستقر در داخل برج های نظامی در شرق نوار غزه به سمت اراضی شهروندان در شرق شهر خان یونس تیراندازی کردند.

همچنین قایق های جنگی رژیم صهیونیستی نیز به سمت قایق های ماهیگیری فلسطینیان در سواحل شمال غربی شهر غزه تیراندازی کردند.

هلاکت 1623 صهیونیست طی سه دوره انتفاضه فلسطینی

روزنامه صهیونیستی "اسرائیل امروز" نوشت که طی انتفاضه های اول و دوم و انتفاضه کنونی 1623 صهیونیست کشته شده اند.

"نداف شرگای" نویسنده این روزنامه تصریح کرد: در جریان انتفاضه نخست که به انتفاضه سنگ معروف است، 179 صهیونیست و در جریان انتفاضه دوم که به انتفاضه الاقصی معروف است 1084 نفر کشته شدند.

وی ادامه داد که از آغاز انتفاضه کنونی که انتفاضه قدس نام دارد، 33 اسرائیلی به دست مبارزان فلسطینی کشته شده اند. وی خاطرنشان ساخت که انتفاضه کنونی در یکم ماه اکتبر سال گذشته آغاز شد، مبارزان فلسطینی هر روز دست به یک یا چند مورد عملیات انفرادی می زنند.

وی ضمن اشاره به تشدید عملیات های انفرادی مبارزان فلسطینی از جمله حمله با سلاح سرد و زیرگیری با خودرو و تیراندازی به سوی نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست، خاطرنشان ساخت که در پی تشدید این عملیات ها صهیونیست ها به شدت وحشت زده شده اند.

شرگای یادآور شد که در بیشتر اوقات فلسطینیان بدون اینکه از پیش برای اجرای عملیات های ضد صهیونیستی طرح و نقشه ای ریخته باشند، دست به چنین عملیات هایی می زنند.وی اظهار داشت که آمار و ارقام های ارائه شده از سوی نهادهای امنیتی حکایت از افزایش میزان عملیات های انفرادی فلسطینیان دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این تحلیلگر اسرائیلی یادآور شد: اخبار واصله نشان می دهد که میزان عملیات تیراندازی و استفاده از سلاح و همچنین تعداد مجروحان اسرائیلی رو به افزایش گذاشته است، از آغاز انتفاضه قدس تاکنون 1500 عملیات ضد صهیونیستی به اجرا درآمده است و طی این عملیات ها 34 اسرائیلی کشته شده و نزدیک به 350 تن دیگر هم زخمی شده اند.

شرگای افزود که 150 روز از آغاز انتفاضه قدس می گذرد، مبارزان فلسطینی طی این مدت هر روز دست به یک یا دو یا سه مورد عملیات انفرادی از جمله حمله با سلاح سرد و زیرگیری با خودرو و تیراندازی زده اند.

وی یادآور شد که این عملیات ها توسط هیچ گروهی یا سازمانی یا نهادی یا حزبی طراحی و سازماندهی نمی شود؛ بلکه توسط جوانان فلسطینی به اجرا در می آید.

این نویسنده همچنین گفت که بخش اعظم این عملیات ها در شهر الخلیل، مناطق اطراف آن واقع در جنوب کرانه باختری، تقاطع شهرک یهودی گوش عتصیون واقع در مرکز کرانه باختری و باب العامود شهر بیت المقدس به اجرا در آمده است. 

یورش صهیونیست ها به مسجد الاقصی

گروه های شهرک نشینان صهیونیست امروز یکشنبه نیز تحت حمایت شدید امنیتی به مسجد الاقصی یورش بردند.بر اساس این گزارش، تعدادی از شهرک نشینان صهیونیست تحت حمایت پلیس رژیم اشغالگر از سمت باب المغاربه به مسجد الاقصی یورش بردند.

وزیر صهیونیست تبعید خانواده های مجریان عملیات های مقاومتی به نوار غزه را خواستار شد

وزیر راه و ترابری رژیم صهیونیستی مدعی شد که تنها را متوقف کردن انتفاضه قدس، تبعید خانواده های مجریان عملیات های مقاومتی ضد صهیونیستی از کرانه باختری به نوار غزه است تا افراد دیگری که احتمالا برای عملیات های جدید نقشه می کشند، از اجرای آنها صرفنظر کنند.

"اسرائیل کاتس" وزیر راه و ترابری رژیم اشغالگر قدس در گفت گو با شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره انتفاضه قدس خاطر نشان ساخت که «ما با عملیات های مقاومتی فردی مواجه است و باید در کنار راهکار نظامی، به دنبال راه حل های دیگر باشیم.»

وی افزود ما باید در کنار راهکار نظامی، اقدام به تبعید خانواده های مجریان عملیات های مقاومتی از کرانه باختری به نوار غزه کنیم تا جلوی عملیات های دیگری که در مرحله طراحی هستند، گرفته شود. کاتس مدعی شد که «من مطمئنم که با تبعید دو خانواده، عملیات های مقاومتی متوقف خواهد شد.»

وی همچنین ادعا کرد که راهکار تخریب منازل مجریان عملیات های مقاومتی تاثیرگذار است، اما ایرانی ها و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سعی در کمک مالی به خانواده های مجریان عملیات مقاومتی برای بازسازی منازل تخریب شده توسط ما را دارند و از همین رو، تبعید خانواده های مذکور می تواند اثربخشی بیشتری در زمینه توقف عملیات های مقاومتی داشته باشد.

این وزیر صهیونیستی درباره نوار غزه نیز مدعی شد که «ما خواهان جدایی مدنی از نوار غزه از طریق توقف انتقال آب به این منطقه هستیم.» وی با طرح ادعایی عجیب اعلام کرد که « باید روند احداث یک جزیره در مقابل نوار غزه تکمیل شود.»

انتهای پیام/ر


ویدیو مرتبط :
لحظه ورود ارتش رژیم صهیونیستی به غزه