سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وقوع درگیری‌های شدید بین القاعده و حراک جنوبی در عدن


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خبرنگار شبکه المنار در یمن امروز سه شنبه اعلام کرد: شهر عدن شاهد درگیری‌های شدید از چندین ساعت پیش بین عناصر مسلح القاعده و حراک جنوبی است.

وی افزود: دهها جسد به بیمارستان «الجمهوری» در شهر عدن منتقل شده است.

این خبرنگار افزود: دامنه درگیری‌ها بین دوطرف گسترش یافته و دو بخش المنصوره و «خور مکسر» و دو محله ریمی و البریهی در عدن را در بر گرفته است.

وی تصریح کرد: همزمان جنگنده‌های سعودی در ارتفاع پایین بر فراز شهر به پرواز گسترده دست زده‌اند.

روزنامه الاخبار لبنان چند روز پیش در گزارشی به بررسی اوضاع جنوب یمن پرداخت و از جولان عناصر گروه تروریستی القاعده و رسیدن آنها به 27 کیلومتری عدن در پی تسلط بر مرکز استان لحج خبر داد.

این روزنامه افزود: پرچم‌های القاعده تقریبا در همه جنوب یمن برفراشته است؛ از لحج و حضرموت گرفته تا عدن و اَبین. عناصر القاعده که نفوذ خود را از زمان آغاز تجاوزگری سعودی علیه یمن گسترش دادند، با کنترل بر لحج درحال افزایش حضور خود هستند.

به نوشته الاخبار، برخی منابع از نگرانی شخصیت‌های جنوب یمن درخصوص حذف فیزیکی دسته جمعی رهبران منطقه جنوب یمن در استان لحج به دست عناصر القاعده - نظیر آنچه در عدن روی داد- خبر می‌دهند.

این روزنامه تصریح کرد: با کنترل گروه القاعده بر دو استان لحج و اَبین، نیروهای ائتلاف (متجاوزان خارجی) در عدن در تنگنای بیشتری قرار می‌گیرند؛ به گونه‌ای که تقریبا در محاصره قرار گرفته‌اند چرا که استانهای لحج و اَبین تنها دروازه‌های عدن به سمت سایر استان‌ها و شهرهای یمن به شمار می‌روند. اما بسیاری تاکید می‌کنند که اقدام گروه القاعده در استان لحج و قبل از آن در استان اَبین، همگی با رضایت و برنامه ریزی سعودیهاست تا استان‌های جنوب یمن را به القاعده تحویل دهند و از این طریق گروه‌های یمنی در جنوب را در تنگنا قرار داده و جلوی هرگونه اقدام آنها علیه نیروهای ائتلاف متجاوز خارجی را به‌ویژه در عدن بگیرند؛ به ویژه که سرازیر شدن عناصر مسلح به سمت مرکز استان لحج از طریق خود عدن و از طریق استان اَبین صورت گرفت که کمتر از دو ماه پیش به کنترل القاعده در آمد.

روزنامه الاخبار تصریح کرد آنچه امکان ارتباط ائتلاف سعودی با کنترل گروه القاعده بر شهر لحج را تقویت می‌کند، این است که عناصر مسلح القاعده در مراکز و مواضع و ساختمان‌های دولتی مستقر می‌شوند که می‌توان آنها را به سهولت رصد کرده و با بالگردهای آپاچی موجود در پایگاه هوایی العند هدف قرار داد اما این امر صورت نمی‌گیرد.

پایگاه العند یکی از مقرهای فرماندهی نیروهای ائتلاف سعودی در خود استان لحج است.

یکی از رهبران جنبش حراک جنوبی یمن که مخالف تجاوزگری سعودی به این کشور است، گفت: نیروهای متجاوز از کنترل عناصر مسلح القاعده بر استان لحج در نزدیکی یکی از مهمترین پایگاه‌های خود در این استان احساس نگرانی نکرده و نخواهند کرد زیرا این عملیات اساسا براساس نقشه‌های عربستان صورت گرفته تا القاعده در استان‌های جنوبی قدرت بگیرد.

وی افزود: روند تحویل استان لحج به عناصر مسلح القاعده نظیر کنترل آنها بر دو استان اَبین و حضرت موت صورت گرفت. کنترل القاعده بر همه این استانها بعد از آغاز تجاوزگری ارتش سعودی به یمن انجام شد.

این رهبر جنبش حراک جنوبی گفت: نیروهای ائتلاف و در صدر آن عربستان همچنان از تحرکات گروه‌های جنوبی مخالف تجاوزگری به یمن، بیم دارند.

وی در گفت‌وگو با الاخبار افزود: با کنترل القاعده بر استان‌های حضرموت، لحج، اَبین و حضور آن به همراه داعش در بخش بزرگی از دو استان عدن و شبوه، القاعده بر حدود 75 درصد جنوب یمن کنترل یافته است.

وی همچنین از نقشه‌ای برای کنترل القاعده در استان المهره آخرین استان از 6 استان جنوبی یمن خبر داد که در مرز مشترک با سلطان نشین عمان قرار دارد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
جنگ یمن - درگیری های شدید خیابانی در عدن