گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



پاکسازی گرد و غبار از نقاشی های جنگ چالدران در چهلستون


آلاینده های شیمیایی و گرد و غبار از نقاشی های جنگ چالدران در چهلستون پاکسازی می شود.

"مدیر پایگاه جهانی چهلستون"

به گزارش مرکز اطلاع رسانی پایگاه های میراث جهانی استان اصفهان "عاصفه بدر" افزود: با توجه به در خطر بودن لایه های رنگ، عملیات پاکسازی آغاز و این روند تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

وی اظهار داشت: عملیات پاکسازی نقاشی های جنگ چالدران به همت کارشناسان و استاد کاران گروه امانی تزئینات معاونت میراث فرهنگی استان اصفهان انجام می گیرد.

به گفته وی، با اقدام کارشناسان گروه امانی عملیات پاکسازی و موزون سازی رنگی با کم ترین هزینه در کمترین زمان و با کیفیت بالا انجام خواهد شد.

وی همچنین به رفع اشکال در سیستم برق در سالن اصلی کاخ موزه چهلستون اشاره کرد و افزود: سیستم برق سالن کاخ موزه چهلستون طی یک هفته گذشته دچار قطعی شده بود که با پیگیری، مشکل مرتفع شد.

وی تصریح کرد: با توجه به بازسازی کف فرش چهلستون به دلیل عدم نظارت صحیح در خصوص کابل کشی و کانال کشی استاندارد در زمان باز سازی تاسیسات برق دچار مشکل و بعضا سوختگی کابل ها در برخی نقاط گردیده بود که پس از شناسای اقدام به رفع مشکل گردید.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
انصاری نماینده آبادان: آقای رییس جمهور، تلفات گرد و غبار از جنگ تحمیلی بیشتر شده است