سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بهبود 15 دلاری طلا پس از افزایش نرخ بهره آمریکا/ احتمال کاهش تا 1000 دلار


به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا روز جمعه آخرین روز کاری بازارهای جهانی افزایش یافت و با عقب‌نشینی بازارهای بورس و دلار بیشترین کاهش یک روزه در 5 ماه اخیر را جبران کرد اما هنوز در نزدیکی کمترین رقم چند سال اخیر قرار دارد.

روز چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا برای نخستین بار طی 10 سال گذشته نرخ بهره بانکی را افزایش داد. این فلز گران‌بها برخی از کاهش‌های خود را پس از اینکه در روز چهارشنبه به کمترین رقم 6 سال گذشته برابر با 1047.25 دلار در هر اونس رسید، جبران کرد.

هر اونس طلا با 15.15 دلار افزایش 1066.25 دلار معامله شد.

افزایش نرخ بهره در روز چهارشنبه سبب رشد شدید دلار و ارزش بازارهای بورس در جهان شد،اما تنها 2 درصد قیمت طلا را پایین کشید. افزایش نرخ بهره، هزینه‌های نگهداری دارایی‌های غیر بهره‌ای نظیر طلا را افزایش می‌دهد.

با توجه به این که سرمایه‌گذاران در انتظار افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا بودند، ارزش این فلز گران‌بها در سال جاری 11 درصد افت کرد.

متیو ترنر تحلیلگر بازار در این‌باره گفت: «چرخه افزایشی نرخ بهره همیشه برای طلا کاهش نیست. آمارهای تاریخی مربوط به آن تقریبا متناقض است... فدرال رزرو در مورد پیش‌بینی افزایش نرخ بهره بیش از بازار عجله دارد اما آیا آنها انتظار افزایش تورم را دارند.»

در بازارهای دیگر، بازارهای بورس سقوط و دلار اندکی افت کرد و فشار از طلا برداشته شد.

به گفته تحلیلگران فنی، اگر طلا از 1045 دلار که در اوایل دسامبر ثبت کرد را رد کند، می‌تواند برای نخستین بار در 6 سال گذشته دوباره به هزار دلار باز گردد.

کریستوفر هیند تحلیلگر بانک کردیت ایشو گفت: «اگر ما از عهده این سطح پایین بربیاییم که من فکر نمی کنم غیرمنطقی نباشد، 1.033 دلار نقطه توقف بعدی خواهد بود و پس از آن 1006 دلار و بعد 1000 دلار است که این سطح آخری سطحی است که باید واقعا به آن فکر کنیم.»

وی افزود: «این وضعیت تا پایان سال قابل دستیابی است.»

دارایی‌های بزرگ ترین صندوق سرمایه‌گذاری با پشتوانه طلا در جهان یعنی گلدتراست، روز پنج شنبه 4.5 تن دیگر کاهش یافت و به 630.17 تن رسید که کمترین میزان از سپتامبر 2008 به شمار می‌رود.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/V3NRG8


ویدیو مرتبط :
گمانه زنی کارشناسان اقتصادی در خصوص احتمال کاهش مجدد نرخ بهره بانکی اروپا