سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بارانداز میوه‌های قاچاق داخل تهران نیست


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عبدالحسین رحیمی در نشست خبری طرح استقبال از بهار و تأمین میوه شب عید، درباره عرضه میوه قاچاق در میادین میوه و تره بار شهر تهران اظهار داشت: میدان مرکزی میوه و تره بار بارانداز میوه قاچاق نیست و واردات آن می‌تواند در مبادی کنترل‌ها اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه زوم کردن روی میدان مرکزی میوه و تره بار ما را از مسئله اصلی دور می‌کند گفت: باراندازها در شعاع دورتری از تهران قرار دارند و اصلا داخل تهران نیستند بنابراین دستگاه‌های ذی ربط باید بر این مقوله نظارت کافی داشته باشند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهر تهران تصریح کرد: ما بیش از 200 میدان و بازار داریم و اگر یک کیلو محصول کشاورزی قاچاق در یکی از بازارهای ما پیدا شود رئیس بازار درجا عزل خواهد شد و بهره بردار نیز در بلک لیست قرار خواهد گرفت.

رحیمی با بیان اینکه ما با مدیرانمان در این خصوص اتمام حجت کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: اگر محصولی در بازارهایمان قاچاق بود باید پاسخگو باشند اما بهره برداران ما تابع قرارداد هستند و در صورت انجام چنین تخلفاتی هست و نیستشان را از دست می‌دهند چرا که قوانین تعیین شده بسیار سختگیرانه است.

وی ادامه داد: در بازارهای شهرداری تهران به جز 4 قلم کالای خارجی رسمی شامل نارگیل، آناناس، موز و انبه که با ثبت سفارش و مجوز وارد کشور می‌شود و در واقع قانون اجازه ورود آنها به کشور را داده محصول دیگری به فروش نمی‌رسد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهر تهران افزود: نخستین دلیل ما برای به فروش نرساندن محصولات قاچاق بحث ولایی آن است. یعنی زمانی که مقام معظم رهبری اعلام می‌کنند از چنین وضعیتی گله مند هستند برای ما اتمام حجت محسوب می‌شود دلیل دوم نیز غیرقانونی بودن انجام این کار است. بنابراین در بازارهای ما امکان عرضه محصولات قاچاق وجود ندارد.

رحیمی با بیان اینکه سپرده بهره برداران غرفه‌ها در صورت کسب هشت نمره منفی ضبط می‌شود و در لیست سیاه قرار می‌گیرند، گفت: در حال حاضر در بازارهای شهرداری تهران دو آپشن میوه دست‌چین و فله‌ای وجود دارد و شهروندان می‌توانند براساس نیاز و سلیقه خود انتخاب محصول را انجام دهند.

وی همچنین درباره واگذاری غرفه‌های میادین میوه و تره بار نیز گفت: واگذاری غرف به صورت مزایده است و دخالت ما در آن صفر است، اما خبرنگاران می‌توانند برای تهیه گزارش از روند واگذاری غرفه‌ها با هماهنگی به کمیسیون معاملات مراجعه کنند.

ادامه دارد...

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
میوه های قاچاق همچنان در میدان مرکزی میوه و تره بار تهر