سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شهر باران های نقره ای و شاخه های زیتون شاهد اوج همبستگی


حضور مردمان شهر باران های نقره ای و شاخه های زیتون كه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرها به دور دوم كشیده شده از عصر امروز (جمعه) پای صندوق های اخذ رای برای ثبت حماسه ای ماندگار به اوج رسیده است.
هر چند مردان و زنان رشتی و رودباری برای تكمیل حماسه هفتم اسفند از صبح امروز جمعه پای صندوق های اخذ رای حضوری پرشور داشتند، اما حضور آنان از عصر امروز پررنگ تر شده است.
حضور دسته جمعی گروه های مختلف مردمی، مادر بزرگ ها و پدر بزرگ ها همراه با نوه ها ، رای اولی ها و كشاورزان با لباس كار از جلوه های ماندگار حماسه حضور مردمان شهرهای رشت و رودبار در دور دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است.
مردان و زنان همیشه در صحنه شهر باران های نقره ای و شاخه های زیتون در صحنه ای دیگر از حضور آمده اند تا با انتخابی آگاهانه، حماسه ای دیگر پای صندوق های اخذ رای بیافرینند.
رشتی ها آمده اند تا دو نامزد را برای كرسی بهارستان انتخاب كنند و رودباری نیز حضور پرشورشان برای انتخاب یك نماینده به مجلس شورای اسلامی است.
سارا كه برای اولین بار حق شركت در انتخابات را پیدا كرده و رای اولی است، به خبرنگار ایرنا، می گوید: از این كه می توانم در تعیین شرنوشت كشورم نقش داشته باشم، خوشحالم.
وی كه با شور و نشاط همراه با دوستانش پای صندوق اخذ رای حاضر شده، افزود: برای انتخاب فرد اصلح تحقیق كردم و امیدوارم كه بهترین را انتخاب كرده باشم.
علی همتی نیز شركت در انتخابات را وظیفه شرعی، ملی، مذهبی می داند و بیان می كند: بایستی این فرصت حضور را قدر بدانیم و برای آینده ای بهتر در انتخابات شركت كنیم.
وی بیان داشت: من هم در انتخابات شركت كردم تا پشتیبانی و حمایت خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام كنم و با انتخاب فردی اصلح آینده ای بهتر را برای كشورم و استانم رقم بزنم.
وی انتخابات را فرصتی برای آینده ای بهتر دانست و اظهار كرد: حضور تك تك ما علاوه بر تعیین سرنوشت مان سیلی خروشان در برابر هجمه های دشمنان می سازد و بار دیگر موجب ناامیدی آنان می شود.
مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز (جمعه) همزمان با 20 استان دیگر، در گیلان نیز در دو حوزه انتخابیه رشت و رودبار آغاز شد.
643 شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان های رشت و رودبار پیش بینی شده كه از این تعداد، 524 شعبه در شهرستان رشت و 119 شعبه در رودبار است.
در مرحله اول از دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان كه هفتم اسفندماه سال گذشته برگزار شد، از 11 حوزه انتخابیه گیلان، 10 نماینده منتخب مردم شدند و انتخابات در دو حوزه رشت و رودبار ، به مرحله دوم كشیده شد.
در حوزه انتخابیه رشت در دور اول، یك نماینده از سه نماینده این شهرستان با كسب حد نصاب آراء و چهار نامزد كه در دور اول بیشترین تعداد آراء را كسب كردند، برای كسب دو كرسی باقیمانده مجلس شورای اسلامی در این حوزه با یكدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
در حوزه انتخابیه رودبار نیز دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات برای كسب یك كرسی نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی رقابت می كنند.
استان گیلان با افزون بر 14 هزار كیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر دو میلیون و 480 هزار نفر و 16 شهرستان، 13 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد كه از این تعداد، سه كرسی نمایندگی مربوط به شهرستان رشت است.
7286/6070

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آماده سازی اردوگاه شاخه زیتون منجیل سازمان جوانان