سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استاندار قزوین: حتی یک روز را هم نباید برای جذب سرمایه گذاری از دست داد


به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری ، فریدون همتی روز سه شنبه در دیدار مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان به همراه معاونین با وی افزود: از کارهای اولویت دار در حوزه امور اقتصادی فعال کردن ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است که نشست های آن باید به طور مرتب و بدون وقفه برگزار شود تا تصمیمات اساسی برای برون رفت واحدهای تولدی مشکل دار اتخاذ کرد.
وی با تاکید بر زمینه سازی برای جذب سرمایه گذار های خارجی در استان، اظهار کرد: در این رابطه کارها را نباید مشمول زمان کنیم چرا که قزوین استانی است که از فرهنگ صنعتی و کارآفرینی بالایی برخودار می باشد.
استاندار قزوین با بیان اینکه امنیت سرمایه گذاری در استان از سطح بالایی برخوردار است، افزود: باید سرعت عمل در جذب واقعی سرمایه گذاری بالا باشد و ستاد سرمایه گذاری و دستگاه های اقتصادی بویژه در بخش صنعت و کشاورزی در این حوزه ها فعال باشند.
وی با تاکید بر شناسایی و اولویت بندی واحدهای تولیدی مشکل دار و طرح های نیمه تمام بخش صنعت، خاطرنشان کرد: مصوبات ستاد تسهیل نباید مشمول گذر زمان شود بلکه به سرعت باید به طرف اجرایی شدن این مصوبات رفت و انتظارمدیریت ارشد استان از مدیر کل صنایع و معاون استان این است که با توجه به تجربه فعالیت و مدیریت در چند استان بتواند در سطح وزیر در این عرصه بدرخشد و ظهور و بروز داشته باشد.
نماینده عالی دولت در قزوین با تاکید بر ترویج فرهنگ تکریم و احترام به سرمایه گذاران و سرمایه گذاری در سطح دستگاه های اجرایی و در فرهنگ عمومی جامعه اظهار داشت: نباید در حوزه سرمایه گذاری و رفع مشکلات صاحبان واحدهای تولید ناراضی تراشی کرد بلکه باید با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درست احساس تعلق و نگرش مثبت نسبت به تولید و سرمایه گذاری در بین نیروهای سازمان و همچنین اقشار مختلف مردم شکل بگیرد.
همتی افزود: باید فرهنگی در سازمان صنایع و معادن ایجاد شود که همه مدیران و کارکنان سازمان باور کنند که یک روز تاخیر در امر سرمایه گذاری و حل مشکلات واحدها ضربه زیادی را به استان وارد می کند.
استاندار قزوین با بیان اینکه سازمان صنایع باید خانه اول و امن برای سرمایه گذاران باشد، ادامه داد: سرمایه گذار مثل یک پرنده است که کوچک ترین احساس نا امنی و نارضایتی می تواند او را از این کار بازدارد و از طرف دیگر قرار نیست کس دیگری برای ما معجزه ایجاد کند بلکه باید در این زمینه احساس مسئولیت کرده و بسترهای لازم را مهیا کنیم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: جوان بیکار تحصیل کرده در شان جمهوری اسلامی نیست و وقتی بستر فقر فراهم شود یارگیری برای دشمن آماده می شود بنابراین نباید زمان را از دست داد.
استاندار قزوین اظهار کرد: باید بتونیم منابع و سرمایه ها را جذب کرده و از این طریق با رونق بخش تولید علاوه بر ایجاد اشتغال و ارتقای سطح رضایت مندی درتحقق و تامین امنیت ملی سهیم باشیم.
وی اضافه کرد: باید متفاوت از گذشته عمل کرد و به قالب و زمان اداری محدود نشد و این انتظاری است که از سازمان صنایع و معادن در دوره جدید داریم.
نماینده عالی دولت در قزوین با بیان اینکه حتی یک روز را هم برای جذب سرمایه گذاری نباید از دست داد،اظهار کرد: تعامل با بانک ها باید در دستور کار ستاد تسهیل باشد تا بتوان بیماری تولید و اشتغال را علاج کرد و مقدمه تحقق این هدف تحرک و پویایی بالادر بین دستگاه های اجرایی و خدماتی است.
همتی افزود: بایدعشق و علاقه به سرمایه گذاری در بین مدیران موج بزند و سرمایه گذار این عشق و دلبستگی را احساس کند
استاندار قزوین با تاکید بر بهروه وری در بخش صنعتف اظهار کرد: در بخش اقتصاد و صنعت باید برنامه جامع و فراگیر داشت تا بتوان نقش استان را در اقتصاد ملی تعریف کرد و وزن و جایگاه استان در سطوح ملی برای همگان تثبیت شود.
نماینده عالی دولت در قزوین در پایان بر بررسی و مطالعه دقیق طرح ها و پروزه های اقتصادی برای ارائه در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان تاکید کرد.
3013/ 6128

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
جذب استاندار بومی