گزارشی از دومین روز برگزاری نمایشگاه خودروی تهران


گزارشی از دومین روز برگزاری نمایشگاه خودروی تهراندنیای خودرو/ در روز دوم بیشتر به جزئیات این نمایشگاه پرداختیم و به نکاتی رسیدیم که می‌تواند برای بازدیدکنندگان جذاب باشد و افرادی را که تا امروز به نمایشگاه نیامده‌اند، به این محفل بکشاند.
روز دوم نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودروی ایران دیروز در حالی ادامه داشت که حضور مردم به مراتب بیشتر از روز اول بود و افراد بیشتری اطراف خودروها مشاهده می‌شدند. در روز دوم بیشتر به جزئیات این نمایشگاه پرداختیم و به نکاتی رسیدیم که می‌تواند برای بازدیدکنندگان جذاب باشد و افرادی را که تا امروز به نمایشگاه نیامده‌اند، به این محفل بکشاند. به برخی غرفه‌ها نسبت به روز اول خودروهای جدیدی اضافه شده و برخی افراد فنی به جمع مسئولان غرفه اضافه شده بودند. برای همین امر به نکاتی اشاره می‌کنیم که می‌تواند برای برخی جذاب و جالب باشد.

غرفه ایران‌خودرو با در‌های بسته
با اینکه سالن 38 یکی از جذاب‌ترین غرفه‌های نمایشگاه است و بسیاری برای دیدن محصولات جدید پژو و رنو به این غرفه می‌آیند، شاهد بودیم از ساعت 12 در سالن ایران‌خودرو بسته بود و برخی بازدیدکنندگان ساعت‌ها در محوطه نمایشگاه منتظر بازگشایی غرفه بودند. در این سالن با همکاری مستقیم پژو محصولاتی جذاب به‌نمایش گذاشته شده است که می‌تواند بسیاری را ساعت‌ها درگیر محصولات جدید ایران‌خودرو کند. پژو 208 که در نسخه GTi هم در نمایشگاه حضور دارد، به‌عنوان یکی از جاذبه‌های خوب به حساب می‌آید که می‌تواند توان تکنولوژی پژو را به ایرانیان ثابت کند و ذهنیت خودروهای قدیمی و پر خرج پژو را از ذهن بسیاری دور کند. دنا توربو با موتور 4/1 لیتری 127 اسب‌بخاری هم از جذابیت‌های این سالن بود که متاسفانه در روز دوم شرایطی فراهم نشد تا بازدیدکنندگان از این خودرو دیدن کنند. رنو کلیو را هم می‌توان یکی از خودروهای جذاب دانست که در قالب یک هاچ‌بک چهار در توانست نظرهای زیادی را به سمت خود جلب کند. برخی غرفه‌داران قیمت این خودرو را حدود 60 میلیون تومان اعلام می‌کردند که تا درصد زیادی عجیب و غیرمنطقی بود. عجیب از آن جهت که اگر این خودرو 60 میلیون تومان باشد، پس چینی‌های دیگر باید چه مبلغی قیمت‌گذاری شوند؟!
امیدواریم امروز، یعنی روز سوم نمایشگاه با درهای باز غرفه ایران‌خودرو روبه‌رو شویم تا بتوانیم گزارش‌های بیشتری از دستاوردهای این بخش تهیه کنیم.

کرمان‌موتور با رنگ‌های جدید آمده است
شرکت کرمان‌موتور که بین خودروسازان، سبد کاملی از محصولات سواری و کراس‌اوور را دارد، با تمام قوا در سالن 18 نمایشگاه بین‌المللی خودرو حاضر شده است. از نکات جالب این شرکت، می‌توان به تنوع رنگ در محصولات آن اشاره کرد که به تازگی در نمایشگاه تهران به نمایش گذاشته شده‌اند. رنگ‌های خاص لیفان X50 باعث شده بود بازدیدکنندگان زیادی اطراف این خودرو جمع شوند و این بار کیفیت رنگ محصولات کرمان موتور را تحسین کنند. این شرکت برای اولین‌بار جک S5 اتوماتیک را به تهران آورده است تا بازدیدکنندگان تهرانی بتوانند از نزدیک به این خودرو نگاه و بعد از تست کیفیت برای خرید خودرو ثبت‌نام کنند. همچنین در کنار نسخه اتوماتیک، مدل دنده‌ای اسپرتی هم موجود است که بند مشکی با خط‌کشی نارنجی دارد و با لاستیک‌های آفرود، به عنوان یک شاسی‌بلند تک دیفرانسیل، ظاهری خشمگین به خود گرفته است. داخل این خودرو مانند نسخه‌های دیگر بوده و تنها مانیتور سرنشینان عقب به این نمونه اسپرت اضافه شده است.

ایسوزو D-MAX؛ مورد پسند همه
گروه بهمن در روز دوم بازدیدکنندگان بسیاری را برای پیکاپ ژاپنی خود تجربه کرد. بیشتر بازدیدکنندگان افرادی فنی بودند که سابقه‌ای از یک پیکاپ تمام عیار داشتند. وقتی با آنها صحبت ‌کردیم، به کیفیت بالا و توانمندی خوب این خودرو اشاره ‌کردند. ایسوزو D-MAX پیکاپ دو کابین ژاپنی محسوب می‌شود که با موتور سه لیتری توربو دیزل، حدود 163 اسب‌بخار را با گشتاور 360 نیوتون متر تولید می‌کند. از ویژگی‌های این خودرو تنظیم کمک سبک و سنگین دنده به صورت الکتریکی است که روی پنل وسط خودرو قرار دارد. چندی پیش اعلام شد شماره‌گذاری این خودرو به خاطر رعایت نکردن مسائل محیط‌زیستی متوقف شده است. ولی با پرس‌و‌جو متوجه شدیم این مسئله حل شده است و امروز این خودرو به عنوان یک پیکاپ دو دیفرانسیل به روز محسوب می‌شود. امکاناتی نظیر سیستم صوتی و تصویری پایونیر، کروز کنترل، دو کیسه هوا، آینه تاشوی برقی، شیشه‌های برقی، مه شکن جلو و عقب و... باعث شد بسیاری از مصرف‌کنندگان و کسانی که قصد خرید آن را داشتند، این خودرو را تحسین کنند. در کنار تحسین مشتریان، صاحبان صنایع هم از آمدن D-MAX به خط تولید گروه بهمن خرسند هستند. زیرا برخی قطعات این خودرو مثل سیستم خنک کننده، شیشه‌ها و... توسط تولیدکنندگان داخلی با تاییده ایسوزوی ژاپن تولید می‌شود و باعث شده است چرخ صنعت با چرخش لاستیک‌های این خودرو بیشتر بچرخد.

برای دیدن لوکس‌های آلمانی به کجا برویم؟!
در گشت و گذار در فضای باز نمایشگاه، به سوژه‌ای جالب برخوردیم. بسیاری از مردمی‌که به نمایشگاه آمدند دنبال غرفه بنز و ب‌ام‌و می‌گشتند و با توجه به بسته بودن سالن ایران‌خودرو، امکان بازدید از بنز E200 نبود. در همین قدم زدن‌ها ناگهان لوکس‌ترین محصولات بنز و ب‌ام‌و برخوردیم. خودروهایی که در تمام دنیا به عنوان ماشین‌های اسکورت و سران استفاده می‌شود. البته مدل این خودروها آنچنان بالا نبود و به سال‌های پیش از سال 2014 برمی‌گشت. در نگاهی گذرا دو دستگاه ب‌ام‌و 750Li و یک دستگاه بنز S500 را دیدیم که کنار هم با رنگ‌های مشکی پارک بودند. خودروهایی که در سطح فول به ایران وارد شدند و اکثر امکانات نسخه‌های خاص را در اتاق خود جای داده بودند. ولی مسئله این بود که برای دیدن این خودروها باید به سمت سرویس بهداشتی نمایشگاه را دور می‌زنید و این خودروها را از دور نگاه می‌کردید. زیرا این ماشین‌ها برای نمایش گذاشته نشده بودند و برخی مواقع مالکان و رانندگان آنها مانع تماشای خودروها می‌شدند. گویا این خودروها برای افرادی بود که برای بازدید یا غرفه‌داری به نمایشگاه آمده بودند.

999 اسب‌بخار برای یک خودرو
در سالن شرکت اسکانیا، یک دستگاه خودروی مسابقه‌ای و تا حدی مفهومی قرار داشت. این خودرو که به عنوان یک کشنده با ظاهر خشمگین و اسپرت است، با موتور 16 لیتری 8 سیلندر توربو قادر به تولید 999 اسب‌بخار است. این ماشین مسابقه‌ای با وزن 65/4 تنی قادر است به سرعت 210 کیلومتر بر ساعت برسد و 30 تا 100 کیلومتر بر ساعت را در 5 ثانیه طی کند. در کنار قوای محرکه قوی، ظاهر خودرو بسیار اصولی طراحی شده است. زیرا در بخش‌های مختلف بدنه از چرخش بیهوده هوا جلوگیری شده است و نیروی باد را در قسمت‌های مختلف بدنه انتقال می‌دهد. این خودروی کشنده که سقف باز است و Red Pearl نام دارد، جهت بازدید برای عموم آمده و بیشتر به عنوان قسمت جذاب این سالن شناخته می‌شود.

نمایش BYD S6 برای تهرانی‌ها
شرکت خودروسازی کارمانیا که فعالیت خود را با ارائه محصولات BYD چین آغاز کرده است، به عنوان اولین محصول خود، S6 این کمپانی چینی را به خط تولید و مونتاژ آورده است. این سومین حضور شرکت کارمانیا در نمایشگاه‌های ایران محسوب می‌شود و برای اولین بار است تهرانی‌ها می‌توانند این خودرو را از نزدیک در شهر خود ببینند. استقبال از این خودرو و غرفه، که در سالن 41 قرار دارد، مانند نمایشگاه‌های گذشته پر شور است و مردم زیادی اطراف خودروها برای بازدید ایستاده‌ بودند. مسئولان این غرفه هم اطلاعات کافی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دادند و همین امر باعث شده بود گفت‌وگوهای خوبی امر این محصول در این غرفه برپا شود. BYD S6 خودرویی کراس‌اوو و شاسی‌بلند بوده که روی اتاق دوم لکسوس RX ساخته شده است و با پیشرانه 4/2 لیتری قادر به تولید 164 اسب‌بخار است. گیربکس S6 از نوع شش سرعته دوکلاچه است و قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. امکانات جالب و کیفیت قابل توجه این خودرو باعث شده است استقبال خوبی از S6 برای خرید دیده شود. شش کیسه هوا، سیستم تهویه دوگانه، استارت دکمه‌ای، دوربین عقب و زیر آینه شاگرد، سیستم صوتی و تصویری قوی، سانروف، تودوزی چرم، سنسور پارک و جلو عقب و... جزو امکاناتی است که قیمت 92 میلیون تومانی این خودروی چینی را تا حد زیادی توجیه می‌کند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: دنیای خودرو


ویدیو مرتبط :
گزارشی از دومین فستیوال و نمایشگاه لته آرت در تهران