سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شهردار دزفول:خسارت وارده ناشی از طغیان رودخانه دز بسیار سنگین است


محمدرضا كرمی نژاد صبح پنجشنبه به ایرنا گفت:افزایش دبی رودخانه دز موجب زیر آب رفتن بوستان ساحلی علی كله در پایین دست سد تنظیمی شده و امكانات تفریحی و رفاهی این بوستان را تخریب كرده و یا شدت جریان آب آنها را با خود برده است.
وی اظهار كرد:علاوه بر امكانات تفریحی و رفاهی شهرداری دزفول امكانات بخش خصوصی در ساحل رودخانه دز در بوستان علی كله آسیب كلی دیده و بعضا تخریب شده اند.
شهردار دزفول گفت:بوستان های رعنا ، ولی عصر و نیز بخشی از بوستان دولت نیز به زیر آب رفته و امكانات تفریحی و رفاهی آنها آسیب دیده اند.
كرمی نژاد همچنین از خسارت وارده به جاده ساحلی این شهر ناشی از طغیان رودخانه دز خبر داد و گفت:جاده ساحلی بر روی خودروها بسته شده است.
وی خسارت وارده به زیر ساخت های شهری ، امكانات تفریحی و رفاهی و بوستان های ساحلی و نیز پل شناور دزفول ناشی از طغیان رودخانه دز را بسیار سنگین دانست و افزود:با توجه به شدت جریان آب رودخانه امكان بررسی دقیق خسارات در حال حاضر وجود ندارد.
شهردار دزفول افزود:تمام امكانات شهرداری دزفول برای كمك به حادثه دیدگان ناشی از طغیان رودخانه دز و جلوگیری از خسارت بیشتر به تاسیسات شهری بسیج و وارد عمل شده اند.
وی گفت:پیش بینی افزایش دبی رودخانه دز تا 1200 مترمكعب برثانیه شده بود اما دبی این رودخانه تا 4500 مترمكعب برثانیه در حال افزایش است لذا احتمال خسارت بیشتری می رود.
دریاچه سد دز كه در سالهای خشكسالی حجم آب آن كاهش یافته بود از نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه سر ریز شده است.
آب از سر ریز شد دز و از ارتفاع 352 متری تاج این سد به سمت مناطق پایین دست و شهر دزفول در جریان است.
تعدادی از روستاهای پایین دست رودخانه دز در محاصره سیلاب ناشی از طغیان این رودخانه قرار گرفته اند كه در حال تخلیه می باشند.
6068

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دز خروشان رودخانه دزفول