سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



روسیه: گزارش احمد شهید درباره ایران سیاسی و غیرسازنده است


روسیه: گزارش احمد شهید درباره ایران سیاسی و غیرسازنده استایرنا/ روسیه از آخرین گزارش «احمد شهید» گزارشگر ویژه سازمان ملل در باره وضعیت حقوق بشر در ایران انتقاد کرد و ماهیت آن را «سیاسی و غیرسازنده» اعلام کرد.

دیمیتری ووروبیوف سرپرست هیات روسیه در سی و یکمین نشست حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت: رویکرد گزارشگر ویژه سازمان ملل در تنظیم گزارش خود در مورد وضعیت حقوق بشر ایران، سیاسی و غیرسازنده بوده است.

بر اساس اطلاعات خبرگزاری ایتارتاس، ووروبیوف افزود: ارزیابی گزینشی گزارشگر سازمان ملل در مورد ایران کاملا آشکار است و نشانه آن توجه به مسایل حقوقی مدنی و سیاسی در ایران و نادیده گرفتن اوضاع اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.
سرپرست هیات روسیه در نشست حقوق بشر سازمان ملل خاطرنشان کرد: برخورد غیراصولی در مسایل مربوط به حقوق بشر بی فایده است و هیچ کمکی در این زمینه نمی کند.

ووروبیوف گفت: جامعه جهانی به جای تلاش برای منزوی کردن برخی کشورها، باید رویکرد گفت وگوهای برابر و توام با احترام در مورد تمام مسایل مربوط به حقوق بشر را در پیش گیرد.
وی خاطرنشان کرد: انتقادهای نادرست و مغرضانه از کشورها با انگیزه های سیاسی، وجهه شورای حقوق بشر سازمان ملل را مخدوش می کند.

مقام روس همچنین با سازنده خواندن اراده ایران برای همکاری در این زمینه، گفت: تهران بارها عزم راسخ خود را برای همکاری با شورای حقوق بشر و دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل را در عمل نشان داده است.
احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در باره وضعیت حقوق بشر تاکنون چندین گزارش دارای مطالب غیرتخصصی که تاکنون بارها رد شده و همچنین دربرگیرنده ادعاها و تبلیعات غربی علیه ایران تهیه کرده است.

وی در گزارش های خود با تکرار اخبار و گزارش های مغرضانه رسانه های غربی، مدعی نقض حقوق بشر در ایران شده است.
جمهوری اسلامی ایران گزارش های پیشین احمد شهید درباره حقوق بشر را مغرضانه خوانده و اعلام کرده است که این گزارش ها در راستای اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران منتشر می شود.
از جمله ایرادهای گزارش های احمد شهید، استناد به اظهارات چهره های ضد انقلاب است که که بارها علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت های مسلحانه و تروریستی داشته اند.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
گزارش اف ای وی بی از اولین برتری ایران مقابل روسیه