سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آذربایجان‌شرقی؛ بهشت فسیل‌شناسان


معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، منطقه فسیلی مراغه را به دلیل دارا بودن شرایط خاص طبیعی "بهشت فسیل شناسان" دانست.

"میرمحسن حسینی قمی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان‌شرقی، با اشاره به این‌که منطقه فسیلی مراغه از مناطق طبیعی و ملی ایران است، گفت: قابلیت‌های موجود در منطقه و مناسب بودن وضعیت لایه‌های سطح زمین برای بررسی و کاوش، این منطقه را به بهشتی برای محققان و فسیل شناسان تبدیل کرده است.

وی گفت: منطقه فسیلی مراغه به دلیل عملیات‌های اکتشافی علمی به عنوان اثر طبیعی ملی پیشنهاد شده تا در کنار عملیات تحقیقاتی بطور دقیق حفاظت شود.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی در خصوص کشف فسیل‌های ارزشمند و منحصر بفرد در منطقه فسیلی مراغه، افزود: از گونه‌های مختلف جانوری کشف شده توسط محققان، گوشتخواران و گربه سانان شامل ببر دندان شمشیری، گرگ‌ها و خرس‌ها و هم‌چنین از خانواده گوزن‌ها و زرافه‌ها، فیل‌ها و آنتیلوپ‌ها در این منطقه کشف شده است.

حسینی قمی تصریح کرد: موزه صحرایی برای معرفی آثار فسیلی و نحوه قرارگیری آنها در لابه‌لای خاک سطحی جهت استفاده و بهره برداری محققان، دانشجویان و مراکز تحقیقاتی در داخل منطقه ایجاد شده است.

وی گفت: منطقه فسیلی مراغه با مساحت 1026 هکتار به عنوان اثر طبیعی و ملی در سال 1383 شناخته شد که بخشی از محدوده بزرگ دارای فسیل کوهستانی سهند است.

*عکس تزیینی است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کشف فسیل 9 میلیون ساله در مراغه آذربایجان شرقی