سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



رمز مبارزه با سرطان


سلامت نیوز:متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی امام راحل با اشاره به سخت‌ترین و سهل‌ترین سرطان از رمز مبارزه با سرطان گفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، بیماری سرطان را به عنوان یکی از بیماری‌های آینده بشری از جمله در کشورمان عنوان می‌کنند، در این رابطه محمد رضا قوام‌نصیری متخصص آنکولوژی حضرت امام (ره) به برخی سئوالات درباره چگونگی مبارزه با بیماری سرطان و همچنین سخت‌ترین و سهل‌ترین سرطان‌ها و مباحث دیگر این بیماری قرن پاسخ داد.

جنگیدن با سرطان روحی است یا جسمی؟

قوام‌نصیری: روحی، جسم‌ شما را روح‌تان می‌سازد. وقتی روح درستی داشته باشید جسم درستی خواهید داشت.

خطرناکترین سرطان؟

قوام‌نصیری: از گروه سرطان خون هستند پیش از بالغ شدن و در اطفال. انواع مختلفی دارد. همچنین سرطان‌های استخوان که بیشتر پیش از سنین تکامل دیده می‌شوند قبل از بلوغ، مانند سارکوم یوئینگ و استئوسارکوم. این دو از خانواده سرطان استخوان هستند، از سرطان‌های پوست نیز - ملانوم پوست بسیار خطرناک هست.

سهل‌ترین سرطان؟قوام‌نصیری: سرطان پوست غیر از ملانوم، که کشنده هم نیست

تا حالا هم کسی فوت نکرده؟قوام‌نصیری: فوت که کردند. البته ما نمی‌توانیم در پزشکی بگوییم دو دو تا چهارتا می‌شود. یک نوع سرطان پوست به اسم «سل کارسینوم» که از خوش خیم‌ترین سرطان‌هاست.

زمان بهبودی آن چقدر است؟

قوام‌نصیری: رادیوتراپی می‌کنند. بعضی‌ها که درمان می‌شوند و حتی به اصطلاح می‌سوزانند. از لیزر هم استفاده می‌کنند. همچنین با رادیوتراپی درمان می‌شوند. اشعه آن نیز سطحی است و کاملاً هم درمان می‌شوند و عود هم نمی‌کند. با جراحی هم قابل درمان است.


ویدیو مرتبط :
کمپین مبارزه با سرطان