سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کلنگ‌زنی 5 خوابگاه دانشجویی در کشور توسط خیرین


به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مجتبی صدیقی ظهر امروز در همایش بنیاد نخبگان سعیدی در دانشگاه کاشان، اظهار کرد: اولویت آموزش عالی توسعه کمی و کیفی دانشگاه‌ها است و در جاهایی که ایجاب کند طرح آمایش دانشگاه‌ها و دانشجویان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح آمایش آموزش عالی به شورای انقلاب فرهنگی ارائه شده است و این طرح در حال بررسی است، تصریح کرد: طرح آمایش آموزش عالی در هر شهر و منطقه با توجه به ظرفیت‌های بلند مدت، کوتاه مدت و میان مدتی که وجود دارد، صورت می‌گیرد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: شورای انقلاب فرهنگی طرح آمایش و توسعه کمی و کیفی را در حوزه پزشکی انجام داده و قرار شده است ظرف دو ماه آینده این طرح در حوزه‌های غیرپزشکی به وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعلام شود.

صدیقی با اشاره به بنیاد ‌خیرین که در آموزش عالی کشور بنیانگذاری شده است، افزود: این بنیاد کار رسمی  خود را در سال جاری در شهر مقدس مشهد شروع کرد و تعدادی از خیرین کاشانی نیز در این همایش حضور داشتند  و حمایت از دانشجویان برتر بی‌بضاعت و تهیه کتاب به دانشگاه‌ها و دانشجویان از جمله وظایف خیرین این بنیاد است.

به گفته وی از خرداد ماه امسال تا‌کنون به همت خیر‌ین آموزش عالی کشور کلنگ پنج خوابگاه در دانشگاه‌های کشور به زمین زده شده است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه توجه به نخبگان دانشجو در وزارت علوم به فرهنگ عمومی تبدیل شده است، بیان کرد: تقدیر از برترین‌های کنکور در طی این سال‌ها در طول سال تحصیلی انجام می‌شده است ولی امسال این آیین‌نامه اصلاح شد و مقرر شد دانشجویان نخبه در دانشگاه نیز نخبه باشند و در دانشگاه خود تقدیر شوند و سپس اسامی نخبگان و دانشجویان برتر دانشگاه‌ها به وزارت علوم اعلام شود تا در آیینی که اردیبهشت سال 95 به همین مناسبت برگزار می‌شود برترین‌های سال 94 اعلام شود.

صدیقی تأکید کرد: امکان ادامه تحصیل بدون آزمون برای مقاطع بعدی، تقدیر‌های مالی امتیازی است که برای دانشجویان برتر و نخبه در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: برای دانشجویان دوره دکترای برتر امکان ادامه تحصیل  و فرصت مطالعاتی در خارج از کشور فراهم شده است و کل هزینه تحصیل آنان بر عهده دولت است.

وی بیان کرد: در اردیبهشت امسال 60 دانشجو برتر از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان تجلیل شد و در سال آینده 40 دانشجوی برتر دانشگاه‌های کشور که در بحث مقالات و سایر مؤلفه‌ها برتر بوده‌اند توسط  دانشگاه‌ها انتخاب و به وزارت علوم معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/2406/ب

http://fna.ir/HAMND7


ویدیو مرتبط :
همایش خیرین مدرسه ساز و کلنگ زنی 9 فضای آموزشی - برخوار