فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



داستان‌هایی از جوامع‌الحکایات؛ جدیدترین اثر فتاحی


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مؤسسه انتشارات قدیانی کتاب «10 قصه‌ تصویری از جوامع‌الحکایات» را به روایت حسین فتاحی و تصویرگری کمال طباطبایی، در نوبت اول چاپ روانه بازار کتاب کرد.

کتاب جوامع‌الحکایات و لوامع‌الروایات، اثر سدیدالدین محمد عوفی است که در حدود 630 هجری قمری (نیمه‌ اول سده هفتم هجری) نوشته شده است. این اثر فاخر در سال 1363، با تصحیح و توضیح‌نویسی جعفر شعار منتشر شد.

فتاحی در کتاب جدید خود مجموعه‌ای از داستان‌های تاریخی، اخلاقی، مذهبی و لطیفه‌های پارسی اثر عوفی را استخراج کرده است؛ حکایاتی که گوشه‌ای از تاریخ تمدن و ادبیات جهان اسلام و ایران را تشکیل می‌دهند. فتاحی، قصه‌های ارزشمند این مجموعه را به قلمی ساده و روان برای مخاطبان خود آماده کرده و توانسته در کنار تصویرگری‌هایی که با مفهوم کلی قصه ارتباط دارد، به انتقال مفاهیم بپردازد. در بخشی از کتاب آمده است:

«... قنبر قبول کرد. گلیمش را داد و ماهی را گرفت و به خانه برگشت. در خانه تا چشم زن به ماهی افتاد خوشحال شد. ماهی را گرفت تا آن را بشورد. او شکم آن را پاره کرد تا تمیزش کند. ناگهان مروارید بزرگ و زیبایی از داخل شکم ماهی روی زمین افتاد ...»

مهمان ابراهیم، اسکندر و شاه چین، دزد و نمک، عقرب و مرد جوان، مهمانی خسیس‌ها، فیل و گنجشک، روستایی و سه دزد، ماهی و مروارید، سلیمان و خارپشت، مار و آتش نام قصه‌هایی است که در این مجلد گردآوری شده‌ است.

مؤسسه انتشارات قدیانی، کتاب مجلد 10 قصه‌ی تصویری از جوامع‌الحکایات به روایت حسین فتاحی و تصویرگری کمال طباطبایی، در 128 صفحه و نوبت اول چاپ ، در تیراژ 2200 نسخه، با قیمت‌ 25000 تومان در اختیار نوجوانان علاقه‌مندان قرار داده‌است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند علاوه بر مراجعه به کتاب‌فروشی‌های معتبر سراسر کشور، برای خرید اینترنتی آن به نشانی الکترونیکی   www.ghadyani.orgنشر قدیانی نیز مراجعه کنند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
جدیدترین اثر محمد اصفهانی (ماهیا)