سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فشار نمایندگان کنگره برای وضع مجدد محدودیت‌های صادرات علیه شرکت چینی متهم به نقض تحریم‌های ایران


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، 23 نماینده کنگره آمریکادر نامه‌ای به وزرای بازرگانی، خزانه‌داری و خارجه کشورشان خواستار توضیح درباره لغو ممنوعیت‌های صادرات علیه شرکت چینی متهم به نقض تحریم‌های ایران شده‌اند.

 «رابرت پیتنجر»، نگارنده اصلی این نامه، روز پنجشنبه در صفحه شخصی‌اش در وب‌سایت رسمی مجلس نمایندگان آمریکا نسخه‌ای از این نامه را قرار داده است و نوشته امضاکنندگان نامه از مقام‌های دولت خواسته‌اند جریمه‌ها علیه این شرکت چینی را بازگردانند. 

وزارت بازرگانی آمریکا، فروردین‌ماه سال جاری اعلام کرد به دنبال توافق با شرکت بزرگ چینی «زد.تی.ای»، ممنوعیت‌های صادراتی قبلاً در نظر گرفته شده برای این شرکت به دلیل نقض تحریم‌های ایران را برای دوره‌ای سه ماه 

دولت آمریکا ممنوعیت‌های صادرات قبلاً وضع شده علیه شرکت بزرگ چینی «زد.تی.ای» (ZTE) را به طور موقت و برای دوره‌ای سه‌ ماهه لغو کرده است.

در سال 2012 خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شده بود که که این شرکت چینی با امضای قراردادی چندمیلیون دلاری برای تحویل سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای آمریکایی به شرکت مخابرات ایران، تحریم‌های واشنگتن علیه تهران را نقض کرده است. 

نمایندگان کنگره در نامه تازه خود ابراز نگرانی کرده‌اند لغو ممنوعیت‌های صادرات علیه شرکت «زد.‌تی‌.ای» باعث می‌شود رفتار غیرقانونی این شرکت با تنبیه مواجه نشود.

این نامه، ضمن متهم کردن ایران به نقض حقوق بشر، از دولت اوباما به دلیل اینکه برجام کمکی به حل این موضوع نکرده هم انتقاد کرده است. 

انتهای پیام/ * 


ویدیو مرتبط :
جریمه 400هزار دلاری شرکت چینی برای نقض تحریم‌های واشنگتن علیه ایران