سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ ضد انگلیسی‌ها


گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ ضد انگلیسی‌هاآخرین خبر/ گزیده‌ای از مهمترین رویدادها و اخبار مطبوعات در روز شنبه به شرح زیر می باشد.

وطن امروز – این روزنامه در مطلبی با عنوان «ضد انگلیسی‌ها» نوشت : «به‌ رغم تأیید صلاحیت حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی توسط شورای نگهبان برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان، اما جریان سیاسی وابسته به او طی چند هفته اخیر و در راستای ایجاد یک فضای تبلیغاتی برای حامیان فتنه 88، تاکتیک مهندسی آرا برای جلوگیری از راه یافتن 3 نفر از علمای بزرگ کشور به مجلس خبرگان را مطرح کردند. نویسنده معتقد است: هاشمی‌ رفسنجانی که با قربانی کردن حسن خمینی بهانه کلید زدن این بازی را به‌دست آورده بود؛ اکنون در سودای عدم راه یافتن علمای بزرگ به خبرگان است؛ علمایی که مهم‌ترین ویژگی آنان، انقلابی بودن است. این رفتار جریان سیاسی هاشمی رفسنجانی اگرچه یک بازی سیاسی برای تصاحب قدرت است اما به صورت آشکار با ماهیت مجلس خبرگان رهبری در تضاد است و نشان می‌دهد رفسنجانی با نیات قدرت‌طلبانه به دنبال تغییر ماهیت و محتوای مجلس خبرگان است.محتوا و هدف‌گذاری این بازی غیراخلاقی اما زمانی بیشتر آشکار شد که رسانه‌های ضد انقلاب تمام قد به یاری آن شتافتند. در این میان آنچه باعث حیرت ناظران شد؛ تغییر کارکرد رسانه انگلیسی بی‌بی‌سی در این قبیل مواقع شد.»

اعتماد-این روزنامه در سرمقاله خود به موضوع مشارکت پرداخت و نوشت: وقتی که با یک لیست ٣٠ نفری مواجه شویم که حتی فعالان سیاسی نیز نام برخی از آنها را نشنیده اند، در این صورت با چه منطقی باید به آنان رای داد؟ ...شاید برای هرکدام نقاط ضعف و قوتی قایل شویم. ولی انتخابات مجلس فراتر از انتخابات این و آن است. انتخاب میان جهتگیری ها و اراده ها و خط مشی هاست. بنابراین وقتی که یک اراده و خط مشی را انتخاب کردیم، افراد نیز کمابیش می کوشند که در چارچوب همان خط مشی عمل کنند.

شرق – این روزنامه در مطلبی با عنوان «به اضافه اصلاح طلبان منهای اصولگرایان» در آن نسبت به جابه جایی و تغییر مفاهیم در سیاست داخلی ایران چنین هشدار داده شده است.نویسنده شرق بر این باور است که اعتدال، نباید به متوسط بودگی تعبیر شود و این روحیه به آحاد جامعه تسری پیدا کند. متوسط بودگی بیش از آنکه میل به کمال داشته باشد، میل به نزول دارد. سابقه و تبار این پدیده نیز جهش رو به کمال را کمتر نشان داده است. شرق در خاتمه با بیان این که همچنان برای دولت اعتدال، زمان در نقطه صفر است، نوشت: گذشته‌ای ندارد که تاوانش را بدهد، اما گذشته چیزی نیست که ساخته نشود. گذشته‌ای که حسن روحانی از خود به‌جا می‌گذارد، بیش از آنکه دامنگیر دیگران شود، دامن خودش را خواهد گرفت. از آنکه بر مبنای گذشته او و عملکردش را قضاوت می‌کنند. آیا جابه‌جایی مفهوم اعتدال با متوسط‌ بودگی کار دست دولت یازدهم خواهد داد؟ پاسخ این پرسش ساده نیست، خاصه در عرصه سیاسی ایران.

کیهان-این روزنامه در گزارش خود با عنوان «لیست جریان اشرافی سفره مردم را کوچک تر می کند» آورد: سی ماه از عمر دولت گذشته و کمترین تغییری در وضع معیشت مردم حاصل نشده و در عوض آمار تکان دهنده و رسمی از نهادینه شدن مشکلات و تنگناها در تمامی شئون اقتصادی خبر می دهد. امروز مردمی را می بینیم که در سی ماه گذشته کمترین گشایش و آرامشی را حس نکردند و آمار و ارقام رسمی از سخت تر شدن اوضاع شان در سال آینده خبر می دهد! این نه یک ادعا از سوی کیهان، بلکه موضوعی کاملا ملموس برای مردم و حتی مورد اقرار صریح حامیان دولت است... کسی نمی تواند انکار کند که دولت یازدهم، در دست طبقه ای خاص و ثروتمند است. از شخص رئیس جمهور تا وزرای چند هزار میلیارد تومانی تا طیفی از صرافان و دلالان که مهمترین و حیاتی ترین مناصب دولت را در اختیار دارند. وقتی صحبت از ثروت چند هزار میلیارد تومانی می شود،نخستین چیزی که به ذهن می رسد،این است که این ثروت با چه سازوکاری بدست آمده؟!با هوش و نبوغ یا رانت!؟اگر هوش و نبوغ است،پس چرا این موهبت الهی در سامانه مدیریتی این حضرات کمترین تاثیری نداشته و بالعکس امور با روشی بدوی و عقب مانده اداره می شود!؟

شرق-این روزنامه در گزارشی با عنوان «دومینوی بدقولی روس‌ها» به موضوع عدم ارسال اس 300 به عنوانت بدقولی جدید روس ها پرداخت.

کیهان- این روزنامه در خبری با عنوان «باز موقع انتخابات شد یاد حصر افتادند» نوشت: «یک سایت وابسته به اپوزیسیون نسبت به استفاده ابزاری اصلاح‌طلبان از موسوی و کروبی انتقاد کرد.بالاترین که از فعالان فتنه 88 بود، نوشت: باز هم موقع انتخابات شد و اصلاح‌طلبان یاد حصر موسوی و کروبی افتادند!

اعتماد- این روزنامه در گزارشی با عنوان« بازار عید ساز خود می‌نوازد» به واکاوی از سیاست‌های ١١ ساله تنظیم بازار شب عید پرداخت و نوشت: «بالغ بر ١١سال از اجرای طرح تنظیم بازار شب عید می‌گذرد...اگر در برخی سال‌ها دولت قیمت‌ها را با تدابیری مانند عرضه گسترده محصولات به بازار تحت کنترل درآورده، در مقابل نتوانسته کیفیت لازم را حفظ کند و سیاست عرضه میوه با قیمت و کیفیت مطلوب را توامان پیش ببرد.نویسنده تاکید کرده است:بررسی رشد شاخص قیمت تولیدکننده و مقایسه آن با نرخ تورم در سال‌های مورد مطالعه نشان می‌دهد که در مورد پرتقال طرح تنظیم بازار در چهار سال از هفت سال مورد مطالعه به ضرر تولیدکننده بوده است و در مورد سیب هم سه سال از شش سال مورد مطالعه، تولیدکننده متضرر شده است.»

وقایع التفاقیه – این روزنامه در گفت وگو با موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات با عنوان «این لیست مردم را پای صندوق‌ها می‌آورد» به موضوع انتخابات پرداخت به نقل از وی نوشت: نشانه‌هایی وجود دارد از نظر سنجی‌ها که نشان می‌دهد مردم طالب جریان اصلاح‌طلبی هستند و ما براساس این نشانه‌ها تلاش کردیم با همه محدودیت‌هایی که در بستن لیست داشتیم، بهترین و متخصص‌ترین کاندیداهای نزدیک به خود را انتخاب و معرفی کنیم. ما معتقدیم این لیست در صدر رأی‌آوری لیست‌های تهران است و مردم می‌تواننددر جریان رأی‌دهی به این لیست به‌طور کامل رأی بدهند.»

اعتماد- این روزنامه با انتشار عنوان منتظر «بمب خبری» باشید، می نویسد: بمبی که وکیل زنجانی از آن خبر می دهد و از جزییات آن چیزی نمی گوید در پاسخ به سوالی در مورد تسویه بدهی هاست. بدهی هایی که گرچه با پول نقد پرداخت نشده اما با اعلام فروش اموال زنجانی که در دست وزارت نفت بوده کلید خواهد خورد. رسول کوهپایه زاده در پاسخ به اینکه 30 بهمن ماه رسید اما خبری از تسویه حساب زنجانی نشد، می گوید: «بگذارید فارغ از بحث های رسانه ای پرونده جلو برود. شاید در هفته های آینده بمب خبری داشته باشیم.

جوان- این روزنامه در گزارشی با عنوان « تکلیف انتخاباتی انگلیس برای مردم ایران ! » با بیان اینکه بی بی سی برای حذف فقهای انقلابی حضرات آیات جنتی ،یزدی و مصباح فرمول ارائه کرد
نوشت:رادیوی انگلیسی دارد به مردم تهران دستورالعمل می دهد به فلانی رای بدهید، به فلانی رای ندهید! معنای این چیست؟ انگلیسی ها دلشان تنگ شده برای دخالت کردن در ایران، یک روزی بود که پادشاه کشور وقتی می خواست تصمیم مهمی بگیرد، سفیر انگلیس را صدا می کرد و از او می پرسید که این کار را بکنم یا نکنم.

جوان - این روزنامه با انتشار عنوان افراطیون نگران خدشه به اعتدال!، آورد: اعتدال، مفهومی است که این روزها به جناح های سیاسی به خصوص جناح منتسب به اصلاح طلبان و البته طرفداران دولت قرار دارد و مرتبا نیز بر این نکته تاکید می شود که مجلس دهم و آرای مردم باید اعتدالی باشد... با این حال اعتدال نیز مانند هر مفهوم دیگری می تواند مورد سواستفاده و جعل قرار بگیرد و همان گونه که از مفاهیم زیبایی همچون اصلاحات و سازندگی یا حتی سوءاستفاده شد... حالا با تمام این تفاسیر سوال اینجاست که کسانی که امروز تابلوی اعتدال را در دست دارند تا چه اندازه در سابقه فعالیت سیاسی خود، نشانه ای از اعتدال و میانه روی در فعالیت های سیاسی خود دارند.

جوان – این روزنامه در مطلبی با عنوان «بدون آرایش غلیظ» به قلم عبدالله گنجی نوشت: بررسی ها نشان می دهد حمایت رسانه ای غرب از جریانات داخلی ایران از 1375 ودر آستانه انتخابات ریاست جمهوری ششم شروع شد، اما تا انتخابات ریاست جمهوری 1388 این حمایت به صورت کلی دنبال می شد و تلاش می کردند حرف خود را با هزار رنگ و لعاب آرایش نمایند تا در سایه بزرگ و آرایش غلیظ به حمایت متهم نشوند.

افتاب یزد- این روزنامه در گزارشی با عنوان « اقتصاددانان لیست حداد عادل را بشناسید» با طرح این سوال که این افراد با این کارنامه می‌توانند اقتصاد مردم را متحول نمایند؟ نوشت: حدادعادل گفت: «اقتصاددانان و صاحبنظران اقتصادی فهرست ائتلاف اصولگرایان در تهران شامل داودی، آل اسحاق، مصباحی مقدم، فروزنده، نادران، میرکاظمی، عبدالملکی، توکلی، سلیمانی و عامری گرد هم خواهند آمد. با یک بررسی اجمالی، آن چه به دست می آید اطلاعاتی است که چندان با آن شعار تبلیغاتی حداد عادل که مبنی بر توجه اصولگرایان به اقتصاد و معیشت مردم باشد همخوانی ندارد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: آخرین خبر


ویدیو مرتبط :
گزیده صحبت های رییس جمهور در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات