سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آیت‌الله واعظ طبسی: حکم فتنه گران بدون شک اعدام است/ خاطره‌گویی جهانگیری و ادامه مسیر رفسنجانی


گروه سیاسی  خبرگزاری تسنیم، احمدرضا مسعودی: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در یادداشتی در روزنامه اطلاعات که روز گذشته توسط رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب به صورت گسترده بازنشر داده شده به خاطره‌گویی درباره مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی تولیت فقید آستان قدس حرم رضوی پرداخته است.

جهانگیری درباره "موضوعی خاص" که با رحلت آیت‌الله طبسی به "سرانجام" نرسیده، نوشتاری را منتشر کرده و با کُدهای مشخصی که در یادداشت وجود دارد "رفع حصر سران فتنه" موضوع جلسه مدعا شده جهانگیری با تولیت فقید آستان قدس رضوی بوده است.

جهانگیری می‌نویسد: برای عیادت ایشان و طرح موضوعی مهم در مورد مسئله مهم سیاسی کشور به مکانی در غرب تهران رفتم. از موقعیت ویژه ایشان نزد مقام معظم رهبری مطلع بودم، بعد از احوالپرسی، فرزند ایشان نیز از محل ملاقات خارج شدند تا موضوع خصوصی را مطرح کنم.

در زمانی حدود 45 دقیقه، موضوع را مطرح کردم و ضمن برشمردن جایگاه ویژه ایشان نزد مقام معظم رهبری، مصلحت کشور را بیان داشتم و اشاره کردم که پس از مدت‌ها بررسی، ‌به دلیل توانمندی‌های منحصر به‌ فرد جنابعالی به این نتیجه رسیدم که قطعا شما می‌توانید گره‌گشایی کنید و با پادرمیانی یکی از اتفاقات خوب کشور را رقم زنید و مطمئنم اگر به جمع‌بندی برسید، از عهده جنابعالی برمی‌آید.

اسحاق جهانگیری به نقل از خود واکنش آیت‌الله طبسی را نیز شرح داده و نوشته است: پس از مکث کوتاهی با تواضعی مثال‌زدنی پذیرفتند و با اطمینان فرمودند که به یاری خدا پس از ماه صفر دنبال می‌کنم و چند روز بعد در تماس تلفنی، ضمن یادآوری قولی که داده بودند، فرمودند که اقداماتی شده و به زودی آثارش را خواهید دید. علاقمندی در کلام‌شان موج می‌زد و می‌دانست که این مشکل باید حل شود و با اتکا به تدبیری که داشت مطمئن از انجام آن بود، اما نهایتا تقدیر کار دیگری کرد... و افسوس که میسر نشد.

اما سخنان این عضو ارشد حزب کارگزاران و از نزدیکان هاشمی‌رفسنجانی در حالی مطرح شده که مواضع مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی در تاریخ ثبت شده است.

جهانگیری در حالی درباره فردی که امروز در قید حیات نیست مواردی را مطرح کرده که صرف نظر از اخلاقی نبودن خاطره‌گویی درباره شخصیتی که امروز نمی‌تواند مدعای جهانگیری را پاسخی بدهد، این موضوع مطرح می‌شود که هدف جهانگیری از طرح چنین سخنانی چیست؟

*تاریخ چه می‌گوید؟

آیت‌الله واعظ طبسی در گفتاری پیرامون فتنه 88 به صراحت از فتنه‌گران اعلام برائت می‌کنند و پیرامون حماسه 9 دی و مباحث سال 88 گفته بودند: در آن زمان مقام معظم رهبری فرمودند که انتظار می‌رود روحانیت و عالمان دینی، مردم را در جریان اتفاقات قرار دهند و شرایط را برای آنها تبیین کنند، ما هم چون نظر مقام معظم رهبری را می‌دانستیم با صراحت و به دور از هرگونه انگیزه سیاسی مطالبی را عرض کردیم.

آن آقایان(اشاره به سران فتنه) می‌دانستند که دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، غربی‌ها، رادیو بی‌بی‌سی و دیگران از آنها حمایت می‌کنند، اما علیرغم آنکه می‌دانستند و این مسائل را می‌شنیدند، با این وجود به میدان آمدند و تقریبا جنگ مسلحانه‌ای در نظام اسلامی به راه انداختند که قطعا اگر این خصوصیات مطرح شده درباره آنها صادق باشد بدون شک حکم آنها اعدام است.

امروز هم بعضی برای سران فتنه دلسوزی نکنند و مطمئن باشند اگر بعضی از این آقایان از منازل شخصی‌شان وارد اجتماع شوند، معلوم نیست که برخورد مردم با آنها چگونه باشد، البته که هرگز نباید این اتفاق بیفتد و باید براساس حکمی باشد که دستگاه قضایی درباره یک انسان قانون‌شکن صادر می‌کند و هیچ‌کس حق دخالت ندارد.

*جهانگیری و حرکت در مسیر هاشمی‌رفسنجانی

در ابتدای سال 94 نیز هاشمی‌رفسنجانی به خاطره‌گویی از همسر مکرمه حضرت امام(ره) پرداخت و از دعوت آن مرحومه از وی برای شرکت در انتخابات سخن گفت.

در سال‌های گذشته نیز هاشمی‌رفسنجانی در برهه‌های مختلف بارها به ذکر خاطراتی پرداخته که یک طرف ماجرا در قید حیات نبوده و در هیچ‌کدام از چنین خاطره‌گویی‌ها فردی پیدا نمی‌شود که در قید حیات باشد تا پاسخی بدهد.

جهانگیری نیز به نظر می‌رسد با توجه به ناکامی دولت در تحقق وعده‌های داده شده به مردم و تمسک به جایگاه آیت‌الله واعظ طبسی سعی در انحراف افکارعمومی دارد و مطمئنا بیت آن مرحوم و خصوصا فرزند ایشان در روزهای آینده پاسخی روشن برای اظهارات مطرح شده خواهند داشت.

هر چند در وضعیت فعلی سخنان معاون اول رئیس‌جمهور فاقد اعتبار و مواضع تولیت فقید آستان قدس رضوی از تریبون‌های رسمی اعلام شده و از تاریح حذف شدنی نیست.

مواضع قاطع آیت‌الله طبسی در فتنه88

آیت‌الله واعظ طبسی در گفتاری پیرامون فتنه 88 به‌صراحت از فتنه‌گران اعلام برائت می‌کنند و پیرامون 9دی و مباحث سال 88 می‌گویند:

9 دی، روز بصیرت و میثاق با ولایت است. در سال 88 کسانی که از جریان فتنه تبعیت کردند و خرسند و امیدوار بودند که در آینده‌ای نه‌چندان دور قدرت را به دست خواهند گرفت و به‌دنبال کسب قدرت آن چه باید بشود، خواهد شد، کسانی بودند که همیشه نشان می دادند، در راه امام (ره) و رهبری‌اند و مایل بودند مردم نیز آن ها را با همین خصوصیات بشناسند. این آقایان اگر هم نمی دانستند که به چه کاری دست زده اند.

آن چه بنده در سال 88 عرض کردم درباره آنها صدق می‌کرد؛ در آن زمان مقام معظم رهبری فرمودند که انتظار می رود روحانیت و عالمان دینی، مردم را در جریان اتفاقات قرار دهند و شرایط را برای آن ها تبیین کنند. ما هم چون نظر مقام معظم رهبری را می دانستیم با صراحت و به دور از هر گونه انگیزه سیاسی مطالبی را عرض کردیم.

آن آقایان می‌دانستند که دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، غربی‌ها، رادیو بی.بی.سی و دیگران از آن‌ها حمایت می‌کنند اما علی رغم آن که می‌دانستند و این مسایل را می شنیدند، با این وجود به میدان آمدند و تقریبا جنگ مسلحانه‌ای در نظام اسلامی به راه انداختند که قطعا اگر این خصوصیات مطرح شده درباره آن‌ها صادق باشد بدون شک حکم آن‌ها اعدام است.

امروز هم بعضی برای سران فتنه دلسوزی نکنند و مطمئن باشند اگر بعضی از این آقایان از منازل شخصی‌شان وارد اجتماع شوند، معلوم نیست که برخورد مردم با آن‌ها چگونه باشد، البته که هرگز نباید این اتفاق بیفتد و باید بر‌اساس حکمی باشد که دستگاه قضایی درباره یک انسان قانون شکن صادر می‌کند و هیچ‌کس حق دخالت ندارد.

افرادی که از جریان فتنه تبعیت کردند و خرسند و امیدوار بودند که در آینده نه‌چندان دور قدرت را به دست خواهند گرفت، کسانی بودند که همیشه نشان می‌دادند پیرو راه امام(ره) و رهبری هستند اما به مرور چهره آن‌ها برای همگان مشخص شد.  آن‌چه در سال 88 اتفاق افتاد از 3-4 سال قبل از آن به وسیله سازمان اطلاعاتی آمریکا برنامه‌ریزی شده بود. بعضی از دوستان می‌فرمایند مسائل پشت قضیه را بگوئید تا دیگران متوجه شوند و به میدان بیایند، البته ما کوچک‌تر از آن هستیم که به این موضوع ورود پیدا کنیم اما رهبر معظم انقلاب اگر مصلحت بدانند بیان خواهند فرمود آن گروهی که در این زمینه کار کردند، چه گروهی بودند.

اگر شما آقایان باز هم می‌گویید که بی گناه هستید، سئوال این است که چرا با وجود مشاهده حمایت آمریکا و رادیوهای بیگانه از شما، حتی یک بار اعلام نکردید که هرگز با آمریکایی‌ها همراه نبوده و نیستید. در اجلاس اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، یکی از دوستان ما با یکی از این آقایان صحبت کرده بود که اگر شرایط شما تغییر کند آیا می‌خواهید همان راه گذشته را دنبال کنید؟ که او پاسخ داده بود «نه، آن روز، آقا رهبر جامعه نبودند اما امروز ایشان رهبر ماست و حتما موضع ما با گذشته فرق خواهد کرد».

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
دیدار هیئت مصری با آیت الله واعظ طبسی