سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انتقاد از روند خروج خودروهای فرسوده در کشور


مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرتهران ضمن اشاره به ضرورت اجرایی شدن مصوبه سال 1390 هیئت وزیران در مورد منع تردد خودروهای فرسوده در کلان شهرها، از روند خروج خودروهای فرسوده در کشور انتقاد کرد.

وحید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار«محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد روند خروج خودروهای فرسوده از کشور، گفت: اسقاط خودروهای فرسوده در قبال خودروهای وارداتی یکی از راه‌های خروج این خودروهاست. زمانی دریافت برگه اسقاط خودرو در ستاد مدیریت سوخت و حمل و نقل به دریافت پول اسقاط تبدیل شد ولی متاسفانه این پول‌ها برای اسقاط خودروهای فرسوده کمتر هزینه شد، در حال حاضر نیز این هزینه کفاف خروج همه خودروهای فرسوده را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی خودرو نیز باید به ازای تولید سه خودرو یک خودروی فرسوده اسقاط کنند، اظهار کرد: طبق قانون، خودروساز داخلی هم برای فروش خودروهای خود موظف است خودرو اسقاط کند ولی این قانون اجرایی نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرتهران با تاکید بر اینکه به هر صورت بحث اسقاط خودرو در کشور ما به گل نشسته است، گفت: مساله دیگر در این مورد این است که در هیچ جای دنیا دولت برای اسقاط خودرو پول نمی‌دهد و دولت موظف به تعویض خودروی فرسوده شهروندان آنها نیست بنابراین مردم نباید برای تعویض خودروی فرسوده و شخصی خود از دولت توقع کمک مالی داشته باشند.

حسینی با بیان اینکه وصل کردن بحث اسقاط خودروها به دولت مساله درستی نیست، افزود: بنا بر این روند، زمانی که دولت پول داشته باشد اسقاط صورت می گیرد و زمانی که نداشته باشند، این طرح متوقف می‌شود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با اشاره به ضرورت اتوماتیک شدن سیستم اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: هم اکنون 160 هزار خودروی سواری فرسوده در شهر تهران تردد می کنند که عملا با مصوبه هیات وزیران تردد آنها غیر قانونی است.

حسینی در پایان با بیان اینکه در کشور ما افراد می توانند، با یک خودروی فرسوده سال‌های سال تردد کنند و هیچ جریمه‌ای شامل حال آنها نمی‌شود، اظهار کرد: این درحالیست که باید اسقاط خودروها حداقل در کلانشهرها به طور اتوماتیک انجام شود چون اسقاط خودرو در روستاها و شهرهای کوچک دردی را دوا نمی‌کند و همه شهروندان باید بدانند که عمر استفاده از خودروهای سواری 20 سال، مینی بوس 12 سال، تاکسی 8 سال و موتورسیکلت 8 سال است و پس از آن باید نسبت به نوسازی خودرو خود اقدام کنند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
روند اسقاط و جایگزینی خودروهای فرسوده