فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



بدرقه باشکوه ضریح مطهر حبیب بن مظاهر در البرز


به گزارش ایرنا، این ضریح مطهر که توسط هنرمندان استان البرز در کرج به مدت سه سال ساخته شده است، امروز در میان خیل
عاشقان حضرت سید الشهدا (ع) پس از برگزاری نماز جمعه کرج به سمت کربلای معلی بدرقه شد.
مردم استان البرز از مصلای نماز جمعه تا امامزاده حسن (ع ) کرج ، تریلر حامل این ضریع مطهر را با شور و حال خاصی مشایعت کردند.
ساخت ضریح یار با وفای امام حسین(ع) سه سال پیش در مصلای نماز جمعه کرج توسط هنرمندان البرزی آغاز شد.
این ضریح به مساحت هشت متر و 60 سانتی مترمربع، طول دومتر و 68 سانتی مترمربع و عرض یک متر و 76 سانتی متر مربع شامل دو بخش چوبی و فلزی است.
به دلیل رطوبت بالا در کربلای معلی در سازه های چوبی این ضریح از چوب 'ساج' که مقاوم به رطوبت است استفاده شده است.
یکی از ویژگی های ساخت این ضریح طراحی نورپردازی در داخل ضریح است و برای نخستین بار در سازه این ضریح از سنگ های تزئینی مانند یاقوت، فیروزه، عقیق و برلیان استفاده شده است اما سازه اصلی این ضریح از چوب است که برای تکمیل آن یکهزار کیلوگرم نقره، پنج کیلوگرم طلا، 500کیلوگرم مس، 100 کیلوگرم استیل و تعداد قابل توجهی سنگهای قیمتی استفاده شده است.
حبیب بن مظاهر 14 سال پیش از هجرت پبامبر اکرم(ص ) درخاندان بزرگ بنی اسد به دنیا آمد و دوران جوانی و میانسالی خود را در کنار امیرالمومنین علی(ع) پشت سر گذاشت و همواره یکی از سرداران و دلاور مردان سپاه امام علی(ع) بود.
وی در دوران حکومت حضرت علی ن(ع) و با آغاز جنگ جمل، همراه آن حضرت راهی بصره شد و پس از پایان جنگ، کوفه را برای زندگی خود انتخاب کرد.
به هنگام خروج امام حسین(ع) از مدینه به مکه و دعوت مردم کوفه از آن حضرت، حبیب هم جزو دعوت کنندگان بود و نامه ای در این زمینه به همراه چند نفر برای حسین بن علی(ع) نوشت.

امام حسین(ع) در مقابل نامه ای به حبیب بن مظاهر نوشتند و او را به یاری خود دعوت فرمودند که حبیب به دنبال شنیدن خبر ورود سیدالشهدا(ع) به کربلا، خود را از کوفه به آنجا رساند و در رکاب آن حضرت به شهادت رسید.ک/3
7410/ 6155

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
رونمایی از ضریح حبیب بن مظاهر در البرز