فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



فیلم زندگی شهید رسانه در کرمان رونمایی شد


به گزارش ایرنا این فیلم مستند روز یکشنبه در فرهنگسرای کوثر شهر کرمان رونمایی شد و جمعی از مسئولان استان، هنرمندان، خانواده شهدای رسانه کرمان و خانواده شهید آتشی گوهری نیز در این آئین حضور داشتند.
آن یک نفر ( The One ) روایتگر دوران کودکی تا شهادت غلامرضا آتشی گوهری خبرنگار و تصویربردار کرمانی در دوران دفاع مقدس است که سید حمید میرحسینی کار پژوهش، تدوین و کارگردانی آن را انجام داده است.
کارگردان آن یک نفر در آئین رونمایی از این فیلم از شهید آتشی گوهری به عنوان شهید آوینی کرمان نام برد و گفت: بسیاری از فیلم ها و تصاویری که از دوران دفاع مقدس داریم از نگاه دوربین شهید آتشی گوهری ثبت و ضبط شده است.
میرحسینی افزود: نسل ما که آن دوران را از نزدیک ندیده است از طریق این تصاویر با وقایع دوران دفاع مقدس آشنا می شود.
وی بیان کرد: تهیه این فیلم یکی از کارهایی است که نسل ما به عنوان خمس و زکات آنچه را آموخته است باید انجام دهد.
وی گفت: ما نسل دهه 60 با عشق و اعتقاد به دوران دفاع مقدس این اثر را تولید کردیم و مجموعه عوامل و حامیان ما ثابت کردند می توان با کمترین امکانات یک اثر خوب را ارایه کرد.
کارگردان فیلم زندگی شهید آتشی گوهری از انجمن سینمای جوان کرمان، شهرداری، صدا و سیما، بسیج رسانه، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر مجموعه هایی که به تولید این فیلم کمک کردند نیز قدردانی کرد.
رئیس سازمان بسیج رسانه استان کرمان نیز در این آئین از شهید آتشی گوهری به عنوان بسته تمام عیار فرهنگی یاد کرد و گفت: وی همیشه با کوله باری از تجهیزات و وسایل خبرنگاری و تصویربرداری آن دوران در جبهه ها حضور می یافت.
سید ابراهیم یزدی افزود: این شهید بزرگوار بدون چشمداشت به جبهه می آمد و بدون چشمداشت برمی گشت و ساده، بی آلایش، خستگی ناپذیر و با دید عمیق بین رزمندگان و جهادگران دفاع مقدس ادای وظیفه می کرد.
وی گفت: تولید این فیلم های مستند برای این است که ما ببینیم و از شهدا درس بگیریم.
وی خاطرنشان کرد: آخرین حضور شهید غلامرضا آتشی گوهری در بهمن ماه 1365 و عملیات کربلای پنج بود که با شور و خستگی ناپذیری همیشگی حماسه آفرینی رزمندگان اسلام را ثبت و ضبط می کرد.
یادگار دوران دفاع مقدس افزود: این شهید سرانجام هفتم بهمن سال 1365 هنگام فیلم برداری در شدید ترین موضع عملیاتی کربلای پنج به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
همچنین آیت الله سید یحیی جعفری امام جمعه کرمان در این آئین از کارگردان و عوامل تولید فیلم 'آن یک نفر'، خانواده شهید آتشی گوهری و خانواده چند تن از شهدای رسانه کرمان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل و لوح مخصوص این فیلم را امضا کرد.
این فیلم که آخرین تصاویر ثبت شده توسط شهید غلامرضا آتشی گوهری از عملیات کربلای پنج نیز در آن دیده می شود، برای حاضران به نمایش درآمد.
شهید غلامرضا آتشی گوهری سال 1332 در شهر جوپار از توابع شهرستان کرمان متولد شد و در مبارزات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز حضوری فعال داشت.
وی ابتدا معلم بود و با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان خبرنگار و تصویربردار عازم جبهه های دفاع مقدس شد و سرانجام هنگام فیلمبرداری از صحنه های عملیات کربلای پنج تصویری ماندگار از خود به یادگار گذاشت.
3028

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
رونمایی از فیلم سینمایی زیباتر از زندگی