سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



یادواره شهید مدافع حرم سردار حسین همدانی در آستارا برگزار شد


به گزارش خبرنگار ایرنا این آیین به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج با حضور خانواده های معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم و تعدادی از مسئولان محلی برگزار شد.
این یادواره شهدا علاوه بر گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسین همدانی مزین به نام 9 شهید پایگاه مقاومت بسیج شهید شیارکار آستارا و شش شهید گمنام این شهرستان بود.
امام جمعه شهرستان رضوانشهر در این آیین گفت: پس از گذشت چندین سال با برگزاری آیین های مربوط به تشییع جنازه شهدا در مناطق مختلف کشور حال و هوای خاص معنوی همه جا را فرا می گیرد.
حجت الاسلام هادی حبیبی با اشاره به اینکه راه شهادت بر روی شیفتگان این مسیر همواره باز است ، افزود: امروز امنیت حاکم در مرزهای کشور را مدیون خون شهدا هستیم و اقتداری که هم اینک ایران اسلامی به آن دست یافته حاصل رشادت های رزمندگان و ایثارگران است.
وی در ادامه اضافه کرد: شهدای مدافع حرم از دو اجر هجرت برای اسلام و شهادت در راه خدا برخوردار هستند و این سعادت کمی نیست.
وی اعتقاد قلبی به خداوند و دوری از هر گونه کبر و غرور را از جمله خصوصیات شهدا عنوان کرد و گفت: شهدا کسانی بودند که رضایت خدا را مقدم بر رضایت مردم دانستند و در حقیقت با حضرت حق معامله کردند به همین سبب نام و یاد آنها در ذهن تاریخ ماندگار شد.
وی محاسبات شهدا را در راه دفاع از حق و حقیقت جدا از معیارهای مادی عنوان کرد و افزود: شهدا با حرکت حول محور ولایت مداری از تمامی داشته های ارزشمند خود دل کندند تا به هدف بزرگ و متعالی خود دست یابند.
امام جمعه رضوانشهر خطاب به جوانان امروز گفت: جوانانی که با توجه به شرایط موجود عفت به خرج داده و تقوا پیشه می کنند هم اینک در خط مقدم مقابله با دشمن قرار دارند.
مداحی و ذکر مصیبت در سوگ شهدا از جمله بخش های این آیین معنوی بود.
سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی پنجشنبه 16 مهر ماه حین انجام ماموریت مستشاری در سوریه هدف تیغ کینه تروریست های غوطه ور در جهل و نادانی قرار گرفت و به کاروان و خیل عظیم شهدا پیوست.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا در غرب استان گیلان واقع شده و 160 شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.ک/2
7105/ 6158

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مداحی مدافع حرم حضرت زینب(ص) سردار شهید حسین همدانی