سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حزب‌الله کوچک‌ترین تحرک صهیونیست‌ها را سرکوب می‌کند/ سرنوشت تکفیری‌ها در میدان نبرد مشخص می‌شود


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، امیر خجسته رئیس هیئت پارلمانی اعزامی ایران به سوریه و لبنان در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نشست خبری در جمع خبرنگاران در تشریح دستاوردهای سفر این هیئت به سوریه و لبنان گفت: با توجه به دعوتی که از سوی مجالس سوریه و لبنان و حزب‌الله از هیئت پارلمانی ایران صورت گرفته بود، هیئتی به ریاست بنده به این کشورها اعزام شد که در این دیدارها گفت‌وگوهایی برای اهداف خاص رئیس مجلس و دولت داشتیم. 

وی افزود: در سفر به لبنان بر سر مزار عماد مغنیه یکی از رهبران جنبش مقاومت لبنان حاضر شدیم و در این مراسم با ذکر فاتحه‌ای یاد و خاطره شهیدان گرامی داشته شد.

رئیس هیئت پارلمانی اعزامی ایران به سوریه  به دیدارش با نبیه بری رئیس مجلس لبنان اشاره کرد و گفت: در این دیدار سیاست‌های مشخص جمهوری اسلامی ایران و لبنان در مبارزه با صهیونیست‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

خجسته تاکید کرد: در این دیدار آقای بری از وحدت و همدلی که بین نیروهای عمل و حزب‌الله ایجاد شده ابراز خرسندی کرد.

وی تصریح کرد: در بخشی از دیداری که با رئیس مجلس لبنان داشتیم یکی از مواردی که مطرح شد درباره ارتباطات پارلمانی ایران و لبنان بود و در این دیدار دعوت رسمی آقای لاریجانی از نبیه بری برای سفر به ایران را ابلاغ کردیم.

رئیس هیئت پارلمانی اعزامی ایران به سوریه اضافه کرد: رئیس مجلس لبنان در این دیدار از سوی دولت لبنان مواردی را مطرح کرد که اینها مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت. ما در دیدارهایی که با دولت و مجلس داشتیم به صراحت اعلام کردیم که جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل برای حمایت از مقاومت را دارد و ما هم از طرف دولت و مجلس و نظام اعلام آمادگی کردیم که با تمام توان از مقاومت، حزب‌الله و لبنان حمایت کنیم، همچنین ما اعلام آمادگی کردیم که کمک‌های نظامی در دولت لبنان برای مبارزه با صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها را داشته باشیم.

خجسته با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ خط قرمزی را برای کمک به لبنان و حزب‌الله برای مبارزه با تکفیری‌ها ندارد، اظهار داشت: در دیدارهایی که با مقامات لبنانی داشتیم بر این موضوع تاکید شد و یکی از موضوعات مورد بحث در دیدار با مقامات لبنانی را انتخابات ریاست جمهوری لبنان عنوان کرد.

وی گفت: ما در این دیدارها تاکید کردیم که مردم لبنان باید در سرنوشتشان نقش داشته باشند و همواره دخالت‌های خارجی از جمله عربستان مردود است.

وی به جلسه 6 ساعته هیئت پارلمانی ایران با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان اشاره کرد و افزود: ما در جلسه 6 ساعته‌ای که با نصرالله داشتیم مسائلی در منطقه را مورد تاکید و بررسی قرار دادیم.

رئیس هیئت پارلمانی اعزامی ایران به سوریه با بیان اینکه حزب‌‌الله به عنوان یک قدرت منطقه‌ای قدرت‌نمایی می‌کند و نامش رعب و وحشت در دل صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها ایجاد کرده است، گفت: حزب‌الله به عنوان امید مسلمانان و جوانان و نیز امید بشریت با تمام توان با ارتش سوم دنیا مقابله می‌کند و در جنگ 33 روزه اثبات کرد که استکبار جهانی به خصوص صهیونیست‌ها را به زانو درآورده است.

خجسته اضافه کرد: ما در دیدار با حسن نصرالله اعلام کردیم که تنها راه نجات در منطقه مقاومت است. مواردی که  حسن‌ نصرالله مطرح کرد بسیار جالب بود؛ در این دیدار آقایان زاکانی، دخیل عباس و رضایی از اعضای هیئت پارلمانی حضور داشتند برنامه‌‌های آینده حزب‌الله مورد بررسی قرار گرفت و بر این نکته تاکید شد که حزب‌الله به عنوان یک امید در لبنان و همه گروه‌ها و جناح‌ها شناخته شده و همه به خاطر مقاومت و ایستادگی به این گروه علاقه دارند.

وی گفت: در دیداری که با نمایندگان بسیجی حزب‌الله داشتم یکی از آنها می‌گفت که حزب‌الله قدرت مطلق است و مقاومت توانسته صهیونیست‌ها را خوار و ذلیل کند به نحوی که قدرت مقابله در منطقه را ندارند.

رئیس هیئت پارلمانی اعزامی ایران به سوریه به بخشی از صحبت‌های نصرالله‌ در این دیدار اشاره کرد و گفت: وی گفت که حزب‌الله در 4 جبهه مبارزه با صهیونیست‌ها، جبهه سوریه، جبهه تکفیری‌ها و جبهه کشورهای خودفروخته منطقه می‌جنگد و این کشورها به شدت حزب‌الله را به دلیل اینکه موقعیتشان به خطر افتاده تحت فشار قرار دادند.

خجسته با تاکید بر اینکه امروز حزب‌الله قدرت برتر منطقه است، افزود: ما در این سفر دیدارهایی از جنوب لبنان، ضاحیه و بعلبک داشتیم، به طوری که متوجه شدیم ارتش پنهان حزب‌الله همیشه آمادگی دارد و هر حرکت صهیونیست‌ها را سرکوب می‌کند؛ البته در این دیدارها مواردی مطرح شد که باید با مسئولین کشور آنها را مطرح کنیم و گزارشی را به آنها ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار تسنیم، رئیس هیئت پارلمانی اعزامی ایران به سوریه همچنین به دستاوردهای سفر هیئت پارلمانی ایران به سوریه اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای که با رئیس مجلس و نخست‌وزیر این کشور داشتیم پیام تبریک مردم ایران را به دلیل پیروزی‌های ارتش این کشور بر تکفیری‌ها و داعش به مردم و دولت سوریه ابلاغ کردیم.

وی اضافه کرد: ما در سوریه امید در بین مردم، ارتش و مقاومت را دیدیم و برتری ارتش سوریه به تکفیری‌ها نیز قابل مشاهده بود؛ وضعیت میدانی به خصوص در 5 ماه اخیر در مبارزه با داعش ورود پیدا کرده بسیار خوب بود.

خجسته با ابراز تاسف از اینکه داعش 70 درصد زیربناهای کشور سوریه را به عنوان مرکز مقاومت نابود کرده است، اظهار داشت: برای بازسازی این کشور 300 میلیارد دلار نیاز است. تورم در این کشور 40 درصد و بیکاری 50 درصد است که باید فکری برای آن بشود.

رئیس هیئت پارلمانی اعزامی ایران به سوریه افزود: ما در دیدارهایی که در این کشور با رئیس مجلس و نخست‌وزیر سوریه داشتیم، اعلام کردیم که ایران حمایت‌های بی‌دریغی از دولت و ملت این کشور خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ما در این دیدارها تاکید کردیم که باید برای بازسازی این کشور برنامه‌ریزی شود و ایران و روسیه بتوانند در سوریه نقش‌آفرینی کنند که نخست‌وزیر سوریه ایران را به‌عنوان اولویت اول برای کمک به سوریه دانست و از ما خواست که حمایت‌های لازم را داشته باشیم.

خجسته تصریح کرد: گفت‌وگوهایی پیرامون اعزام زائران ایرانی به سوریه با مقامات این کشور داشتیم که مقامات سوریه به این منظور اعلام آمادگی کردند که اعلام زائر به این کشور برای عتبات عالیات صورت گیرد.

رئیس هیئت پارلمانی اعزامی ایران به سوریه با بیان اینکه شرایط امنیت خوبی در زینبیه، دمشق و حرم حضرت رقیه ایجاد شده است، اظهار داشت: در دیدارهایی که با مقامات سوریه داشتیم موضوع ساماندهی 10 هزار ایرانی مقیم این کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد که بشار اسد اقامت رایگان در اختیار آنها قرار دهد که ما اینها را با نخست‌وزیر سوریه مطرح کردیم، البته درباره فروش نفت و  توافق‌های اقتصادی نیز موضوعات محرمانه‌ای بحث و تبادل نظر شد که آنها را با وزیر نفت و دیگر وزرای اقتصادی دولت مطرح خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: در این گفت‌وگوها اعلام شد که اگر در مذاکرات ژنو گفت‌وگوهای سوری - سوری به نتیجه برسد مطلوب است، اما اگر این طور نشد نتیجه نبرد با داعش را ارتش سوریه در میدان نبرد مشخص می‌کند.

خجسته در پایان به برخی توافقات اقتصادی میان ایران و سوریه اشاره و خاطرنشان کرد: توافق‌هایی بین 5 وزارتخانه اقتصادی ایران برای عملیاتی کردن توافقهای اقتصادی صورت گرفته است.

انتهای پیام/3


ویدیو مرتبط :
کلیپ نبرد رزمندگان حزب الله عراق با صهیونیست های داعش