سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دستگاه دیپلماسی انقلابی عمل نمی‌کند/موضع انفعالی دولت موجب تداوم محکومیت جمهوری اسلامی در افکار عمومی می‌شود


حمیدرضا ترقی معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به محکومیت جمهوری اسلامی ایران توسط یکی از قضات آمریکا به خاطر حادثه یازده سپتامبر اظهار داشت: اقداماتی که اکنون آمریکایی‌ها انجام می‌دهند دقیقا پیش بینی مقام معظم رهبری است که قبلا به این امر اشاره کرده بودند که اگر آمریکایی‌ها از بحث برجام بگذرند، برای فشار آوردن به ایران از ابزارهای مربوط به حقوق بشر و مبارزه با تروریسم علیه جمهوری اسلامی استفاده خواهند کرد.

وی افزود: بنابراین به دلیل اینکه این نوع اقدامات تداوم موضع خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی بوده و به شکلی نقض برجام نیز هست، بخش‌های حقوقی و بین‌المللی جمهوری اسلامی باید در قبال آن فعال‌تر عمل کند.

ترقی با اشاره به اینکه قبل از این نیز شاهد محکومیتی به بهانه مسائل لبنان علیه ایران بوده‌ایم خاطرنشان کرد: امروز نیز درباره مسائل مربوط به یازده سپتامبر محکومیت‌هایی را علیه جمهوری اسلامی تصویب می‌کنند.این تعدد احکام با هدف نشان دادن جمهوری اسلامی به عنوان طرفدار تروریسم در جهان صورت می‌گیرد. همچنین هدف دیگر این اقدامات انحراف افکار عمومی جهان از حمایت مالی و نیروی انسانی عربستان و ترکیه از تروریست‌ها به سمت جمهوری اسلامی است.

معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه آمریکا با این اقدامات می‌خواهد جمهوری اسلامی را متهم به حمایت از تروریسم کند اظهار داشت: به موازات همین اقدام حزب الله را تروریسم اعلام کردند و ممکن است در آینده نیز حماس را جزو گروه‌های تروریستی اعلام کنند. استراتژی کلان غرب مهندسی کردن افکار عمومی جهانی به سمتی است که نیروهای مقاومت در منطقه به تروریسم محکوم شوند و حامیان واقعی تروریسم را از افکار عمومی جهان محو کند.

وی افزود: مقابله با این استراتژی نیازمند کار جدی حقوقی و سیاسی و بین ‌المللی است تا از هم اکنون جلوی این توطئه گرفته شود. چون این تعدد احکام موجب پذیرش توسط افکار عمومی جهان خواهد شد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه علت اتخاذ چنین اقداماتی از سوی آمریکایی‌ها انفعال و عدم انقلابی عمل کردن دستگاه دیپلماسی و دولت در قبال این مسائل است گفت: رهبر انقلاب بارها تاکید کرده‌اند که در سیاست خارجی باید انقلابی عمل کنیم. انقلابی عمل کردن یعنی موضع تهاجمی داشتن و به معنی موضع انفعالی‌داشتن نیست.

ترقی با بیان اینکه اکنون در سیاست خارجی منفعل هستیم خاطرنشان کرد: اکتفای صرف به محکوم کردن شفاهی شدنی نیست و اگر این نوع مسائل از طریق سازمان ملل و جوامع بین المللی با جدیت دنبال نشده و از دیپلماسی عمومی برای نفی این مسائل استفاده نشود در آینده دچار مشکلات جدی خواهیم بود.

وی در همین زمینه افزود: راه مقابله با رویکرد جدید آمریکایی‌ها عدم اکتفای صرف به ظرفیت های دولت است و باید از ظرفیت های مختلف دیپلماسی عمومی چون اعزام هیات‌های مختلف مجلس، احزاب و گروه‌های سیاسی برای تبیین مسئله و نفی اتهامات وارده استفاده کند.

ترقی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه فقط سخنگوی وزارت خارجه حرفی بزند و وزیر خارجه در صورت یافتن فرصتی کلمه‌ای در محکومیت این مسئله بگوید، موجب تداوم محکومیت جمهوری اسلامی در افکار عمومی جهان شده و باعث می‌شود که نتوانیم با غلبه رسانه‌ای جهان مقابله کنیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
واکنش افکار عمومی به طرح توزیع رسمی تریاک توسط دولت