سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اقتصاد اینترنتی، 6 درصد از تولید ناخالص داخلی آمریکا را تشکیل می دهد


اقتصاد اینترنتی، 6 درصد از تولید ناخالص داخلی آمریکا را تشکیل می دهد

مجله سخت افزار/ داشتن قدرت اقتصادی یکی از مهم ترین جنبه های پیشرفت و امنیت ملی هر کشور را تشکیل می دهد. در اقتصاد معیارهای مختلفی مطرح می شوند که تصمیم گیرندگان کلان اقتصادی هر کشور با توجه به آنها می توانند برنامه ریزی های گسترده کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی را برای بهبود وضعیت اقتصادی افراد جامعه انجام دهند.

یکی از این معیارها تولید ناخالص داخلی است. که در برگیرنده ارزش مجموع کالاها و خدماتی است که طی یک دوران معین، معمولاً یک سال، در یک کشور تولید می‌شود. در این تعریف منظور از کالاها و خدمات نهایی، کالا و خدماتی است که در انتهای زنجیر تولید قرار گرفته‌اند و خود آنها برای تولید و خدمات دیگر خریداری نمی‌شوند. از طرفی گسترش غیر قابل مهار بخش هایی نظیر تلفن های هوشمند، گجت های دیجیتال و اینترنت باعث شده بتوان به آنها به عنوان ابزاری بسیار حیاتی برای ایجاد کسب و کار و درآمدزایی برای مردم نگاه کرد. در جدیدترین مطالعات انجام شده، مشخص شده است که تاثیر اقتصادی اینترنت از سال 2007 تا کنون دو برابر شده و در حال حاضر حداقل 6 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور آمریکا را تشکیل می دهد.

مطالعات انجام شده شامل کمپانی های بزرگی نظیر فیسبوک و آمازون بوده اند و طی انجام آنها مشخص شده است که این بخش در سال 2014 فعالیتی در حدود 966 میلیارد دلار (3381 هزار میلیارد تومان) داشته و توانسته بیش از 3 میلیون شغل در آمریکا ایجاد کند. بر همین اساس، مشاغل مرتبط با اینترنت نیز به دو برابر افزایش پیدا کرده اند و مجموع این عوامل باعث شده است درآمد کارکنان این بخش بیش از میانگین درآمد جامعه ایالات متحده باشد. جالب است که درآمدزایی و ایحاد اشتغال اینترنت بیش از بخش هایی نظیر ساخت و ساز، کامپیوتر و محصولات الکترونیکی، مخابرات و خدمات مواد غذایی بوده است.

از لحاظ درآمد، حقوق کارکنان بخش اینترنت به صورت میانگین معادل 79000 دلار در سال بوده که در مقایسه با درآمد میانگین (61000 دلار) بیشتر می باشد. با توجه به آمار، در حال حاضر نزدیک به 300 میلیون نفر از مردم آمریکا که 92 درصد از کل جامعه این کشور را تشکیل می دهند از اینترنت استفاده می کنند. مجموع تولید ناخالص داخلی ایالات متحده 16.77 تریلیون دلار است که این کشور را در رتبه اول جهان از این نظر قرار می دهد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
میزان فرار مالیاتی؛ 20 تا 25 درصد تولید ناخالص داخلی