قائم مقام سازمان ملل:ادامه شهرک سازی ها خلاف ادعای صلح طلبی رژیم اسرائیل را ثابت می کند


یان الیاسون روز دوشنبه افزود: تقریبا 12 ماه از اعلام روز 29 نوامبر بعنوان روز همبستگی با فلسطینیان و به منظور تقویت تلاش های جهانی برای حل مساله فلسطین می گذرد، امید و احساس امنیت این مردم به پایین ترین درجه خود رسیده است.
وی با اشاره به این که در این یکسال شهرک سازی ها و رفتار های خشونت آمیز شهرک نشینان اسرائیلی با مردم فلسطین همچنان ادامه داشته است، تصریح کرد که این گونه سیاست ها و رویکرد ها از سوی سران تل آویو اشکارا با ادعاهای آن ها مبنی بر این که خواهان تحقق راه حل دو دولت هستند، مغایرت کامل دارد.
الیاسون با تصریح این نکته که حس نومیدی در مردم فلسطین با گذشت 50 سال از اشغال سرزمین هایشان طبیعی و قابل فهم است،افزود:دولت فلسطین در 29 نوامبر سال 2012 بعنوان یک عضو ناظرسازمان ملل متحد پذیرفته شد و تا کنون 1356 کشور جهان این کشور را برسمیت شناخته اند و پرچم فلسطین در کنار پرچم سایر کشور های عضو این نهاد بر افراشته شده است.
قائم مقام بان کی مون این طور ادامه داد که همه این دستاورد ها و پیشرفت های سیاسی به دلیل اشغال سرزمین های این مردم و تداوم شهرک سازی ها در این سرزمین ها،در زندگی کودکان سرزمین غزه و یا فلسطینیان ساکن نابلوس و هبرون کوچکترین تاثیری نگذاشته است.
شبک **اروپام-4-541 **1917

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دیدار قائم مقام دبیرکل سازمان ملل با آیت الله هاشمی