سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خراسان رضوی پیشگام در تهیه طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان ها


علی نجفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این طرح برای اولین بار در سطح کشور به همت استانداری خراسان رضوی کلید خورده است .
وی با بیان اینکه این طرح به منظور توانمندسازی شهرستان ها در مبحث مدیریت پسماند اجرا می شود ، تصریح کرد : هم اکنون این طرح در شهرستان های شمالی خراسان رضوی نظیر قوچان ، درگز ، باجگیران و کلات در دست اجراست .
نجفی گفت : در این طرح استان خراسان رضوی به 17 منطقه تقسیم شده و مشهد به عنوان مرکز این دوره های آموزشی را برای این مناطق برگزار می کند .
وی ادامه داد : از زمان آغاز دوره آموزشی تا فرایند تهیه و ارائه طرح جامع حدود یکسال به طول می انجامد .
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد افزود : بررسی و شناخت وضعیت کمی و کیفی مراکز بازیافت پسماندهای شهری، جمع آوری و حمل پسماند، پردازش و دفع پسماند و انطباق آنها با نیازهای فعلی و آتی شهرها و شهروندان در شهرهای مختلف کشور با هماهنگی مراجع ذیربط و همکاری شهرداریها از جمله رویکردهای طرح جامع مدیریت پسماند است .
نجفی گفت : همچنین برای ارتقاء دانش و تکنولوژی مدیریت پسماند یک دوره آموزشی اردیبهشت ماه سال آینده با همکاری سازمان توسعه همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) ویژه مدیران پسماند خراسان رضوی در مشهد برگزار خواهد شد .
روزانه هزار و 500 تن زباله در شهر سه و نیم میلیون نفری مشهد تولید و 185 تن از این مقدار به صورت زباله خشک توسط شهروندان تفکیک می شود.
7505/1211

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
افتتاح چند طرح گمرکی در خراسان رضوی