دونالد ترامپ: هیلاری کلینتون دروغگوست!


خبرگزاری ایسنا: نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌گوید که کلینتون دروغگوست. این سخنان پس از آن مطرح شد که نامزد دموکرات‌ها دونالد ترامپ را متهم کرد که بهترین جذب‌ کننده نیرو برای داعش است.

هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات 2016 آمریکا گفته بود که دونالد ترامپ با سخنان جنجالی‌اش درباره منع ورود تمام مسلمانان به آمریکا به تلاش تبلیغاتی داعش کمک می‌کند.

حال ترامپ در مصاحبه با برنامه "دیدار با مطبوعات" ان‌بی‌سی گفت که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا هیچ مدرکی برای تایید اتهاماتش ندارد. وی افزود: او یک دروغگوست و همه این را می‌دانند. حرف‌های او ساختگی‌ است.

حرف‌های جنجالی ترامپ مبنی بر اینکه تمام مسلمانان باید از ورود به ایالات متحده آمریکا منع شوند، پس از تیراندازی دوم ژانویه در سن برناردینوی کالیفرنیا گفته شد که 14 کشته بر جای گذاشت. با این حال سخنان وی با واکنش و انتقادات داخلی بسیاری هم از سوی جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌هایی مانند کلینتون روبرو شد.

هیلاری کلینتون در مناظره جدید دموکرات‌ها گفت، داعش با نمایش ویدیوهای توهین‌آمیز دونالد ترامپ علیه اسلام، برای جذب تعداد بیشتر افراطگرایان تروریست استفاده می‌کند. وی رقیب جمهوری‌خواه خود دونالد ترامپ را متهم کرد که بهترین جذب‌کننده برای گروه تروریستی داعش است و گفت که افراطگرایان از ویدیوی سخنان ترامپ برای تحریک نفرت استفاده می‌کنند.

کلینتون گفت: ما همچنین نیاز داریم که اطمینان حاصل کنیم که این پیام‌های واقعا تبعیض‌آمیز که ترامپ به سراسر جهان ارسال می‌کند، به سمت گوش‌های پذیرا نرود. او بهترین جذب‌کننده داعش است. آنها با ویدیوی سخنان دونالد ترامپ که به اسلام و مسلمانان توهین می‌کند، پیش مردم می‌روند تا تروریست‌های بیشتری را جذب کنند.

تیم انتخاباتی کلینتون هنوز واکنشی به اتهام‌زنی ترامپ نداشته است اما تاکید دارد که این مقام کابینه اول باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا مدارکی برای اثبات سخنانش دارد چرا که گروه‌ افراطگر داعش غالبا از اظهارات ترامپ استفاده می‌کند تا نشان دهد که آمریکا از مسلمانان نفرت دارد.


ویدیو مرتبط :
مكالمه ی تلفنی هیلاری كلینتون و دونالد ترامپ(كمدی)