پیش‌بینی نرخ دلار و اوضاع بورس


یک کارشناس اقتصادی در مورد پیش‌بینی نرخ دلار بعد از اجرای برجام گفت: به دلیل جبران کسری بودجه ناشی از افت قیمت نفت و با توجه به اینکه دولت در لایحه بودجه نرخ دلار را حدود 3000 تومان اعلام کرده، نرخ دلار در بازار آزاد در محدوده قیمتی 3500 تومان با نوسانات بسیار کمی باقی می‌ماند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، امید شریفی همچنین در مورد آینده بورس بعد از اجرای برجام گفت: در دوره های کوتاه مدت و بلند مدت رفتارهای بورس در واکنش به اجرای برجام متفاوت است. در دوره کوتاه مدت بیشتر بحث‌های روانی و انتظاراتی دخیل است ولی در دوره بلند مدت عوامل بنیادی بر قیمت سهام‌ها موثر است و قیمت‌ها را به سمت قیمت‌های واقعی اصلاح می‌کند. به همین خاطر است که کارشناسان پیشنهاد می‌کنند افرادی که حرفه ای نیستند در دوران کوتاه مدت خریدهای هیجانی نداشته باشند.

این کارشناس اقتصادی و تحلیل گر بورس که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت ادامه داد: در حال حاضر به علت ایجاد مجدد سوئیفت، هزینه تجارت کاهش پیدا کرده است، بنابراین صنایعی که مواد اولیه خود را از تجارت خارجی تأمین می‌کنند هزینه هاشان کمتر شده و سهام آن‌ها بالا می‌رود. به طور مثال قیمت سهام بانک‌ها، خودروسازی‌ها، حمل و نقل و بیمه افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: بعضی از سهام‌ها برخلاف روند بازار حرکت می‌کند و سهامشان تغییری پیدا نمی‌کند. به طور مثال قندی‌ها از این دست سهام‌ها هستند. در چند روز آینده و بعد از افت هیجانات بازار قیمت‌های واقعی کم کم خودشان را نشان می‌دهند.

همچنین در این برنامه یک نظرسنجی هم با عنوان "مهم‌ترین دلیل سفر تفریحی برخی هم‌وطنان به خارج چیست ؟ 1 – تفریحات ناسالم 2- چشم و هم چشمی 3- ضعف امکانات ایران‌گردی" انجام شد که بیش از 46 درصد از شرکت کنندگان عنوان کرده‌اند ایرانی‌ها به دلیل ضعف امکانات ایران‌گردی به سفر تفریحی خارج کشور می‌روند.

بیش از 30 درصد از شرکت کنندگان نیز به گزینه تفریحات ناسالم رای دادند و اعتقاد داشتند هم‌وطنان برای تفریحات ناسالم به خارج کشور می‌روند. همچنین حدود 23 درصد به گزینه چشم و هم چشمی رای دادند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
پیش بینی نرخ دلار توسط رئیس اسبق بانک مرکزی