فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



شب شعر بزرگ فردوسی در آستارا برگزار شد


به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه شهرستان آستارا شامگاه شنبه در این آیین گفت: فرهنگ ایرانی و اسلامی با اشعار شاعران کشور ما عجین شده است.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با اشاره به اینکه شعر سرودن یک موهبت الهی است ، افزود: فردوسی با خلق شاهنامه به پاسداشت دین اسلام برخاست و ثابت کرد که هنر بهترین وسیله برای بازگو کردن معارف الهی است.
وی یکی از دغدغه های فردوسی را صیانت از زبان و ادبیات فارسی عنوان و اضافه کرد: بایستی شاعران و ادیبان نیز با سرلوحه قرار دادن فردوسی اصالت ادبیات فارسی را در نوشته ها و سروده های خود لحاظ کنند.
در این آیین شاعران به قرائت آخرین سروده های خود پرداخته و هنرمندان عرصه موسیقی شهرستان نیز دو قطعه موسیقی سنتی را به صورت زنده برای شرکت کنندگان اجرا کردند.
25 اردیبهشت روز بزرگداشت فردوسی نامگذاری شده است.
شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و 400 هنرمند ساماندهی شده دارد.
7105/6070

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
شعر فردوسی بزرگ درباره اعراب