سجادی: ژیمناستیک برای مدال‌آوری نیاز به یک هنرمند واقعی دارد


معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی ورزش جوانان معتقد است که رشد ژیمناستیک کند و نامحسوس است.

دکتر نصرالله سجادی در بازدید از اردوی تیم‌های ملی ایروبیک ژیمناستیک و ترامپلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا افزود: برای اینکه بتوانیم در ژیمناستیک تحول ایجاد کنیم و در چند سال آینده در این رشته به نتایج راضی کننده‌ای دست پیدا کنیم، کمیته ورزش‌های به دنبال آن است تا در رشته‌های دوومیدانی، ژیمناستیک، شنا و همچنین تیراندازی، دوچرخه‌سواری، قایقرانی و بوکس که جزو رشته‌های پرمدال در بازی های آسیایی، المپیک و جهانی است سرمایه‌گذاری خوبی داشته باشیم و همچنین با تشکیل این کمیته تلاش می‌کنیم تا پیوندی را بین این کمیته‌ها و استعدادیابی در فدراسیون‌ها ایجاد کنیم و برنامه‌های مشترکی را برای فدراسیون در جهت پیشرفت این رشته ها داشته باشیم.

وی افزود: اولین جلسه این کمیته برگزار شده و از تمام فدراسیون های این هفته رشته درخواست شده تا طرح ها و برنامه های چهار ساله خود را ارائه دهند. این فدراسیون ها فرصت دارند تا اوایل بهمن ماه برنامه‌های خود را به وزارت‌خانه اعلام کنند تا پس از تصویب برنامه‌های آنها از سال 95 مورد اجرا قرار خواهد گرفت.

معاون زویر تصریح کرد: من معتقدم تنها با حمایت و پشتیبانی از این رشته‌ها می توانیم در چند سال آینده به نتایج قابل قبولی در رقابت‌های آسیایی جهانی برسیم. بدون شک بعد از چهار سال برنامه ریزی و سرمایه گذاری ما می‌توانیم در این رشته‌ها حرفی برای گفتن داشته باشیم که در این میان ژیمناستیک نیز تنها زمانی می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد که بعد از چهار سال سرمایه گذاری نتایج خوبی را از این رشته در مسابقات آینده شاهد باشیم.

سجادی افزود: باید بپذیریم که مدال آوری در این رشته کار سختی است و از هم اکنون نمی‌توانم تایید کنم که ما در چهار سال آینده واقعاً می‌توانیم فعالیت رو به رشدی را در ژیمناستیک داشته باشیم یا خیر. ولی به هر صورت هرگونه اظهارنظر در شرایط کنونی زود است و باید بعد از چند سال فعالیت ببینیم که در هفت رشته‌ای که در این کمیته تشکیل شده به چه نتایجی می توانیم دست پیدا کنیم. اجازه بدهید اول کار را شروع کنیم و سپس ببینیم روند کار آن طور انتظار داریم پیش می رود یا خیر.

سجادی اضافه کرد: وقتی برنامه‌های این هفت رشته در کمیته مورد تصویب قرار گرفت یقیناً وزارت ورزش و جوانان حمایت لازم خود را برای پیشبرد اهداف این هفت رشته انجام خواهد داد.

وی در رابطه با حضور خود در اردوی تیم ملی ژیمناستیک گفت: ما به تمام رشته‌ها سر می زنیم و ژیمناستیک مستنثا نیست زیرا معتقدم با پشت میز نشستن کاری صورت نمی‌گیرد. ما تا زمانی که در میدان نباشیم نمی‌توانیم متوجه شویم که فعالیت رشته ها در چه حد و اندازه ای است. بازدید از اردوها سبب می‌شود، ما خیلی چیزها دستگیرمان شود و بدانیم که آن فدراسیون برای رشد آن رشته چه کاری انجام داده است.

سجادی با اشاره به رشد رشته ترامپولی نسبت به رشته هنری برای حضور در المپیک تاکید کرد: من تصور می‌کنم ما در ترامپولی زودتر به نتیجه برسیم و بازدهی و قهرمانی این رشته نسبت به رشته هنری زودهنگام است. بدون شک در المپیک آینده ما زودتر شاهد حضور این رشته خواهیم بود.

معاون وزیر ورزش در رابطه با عملکرد رشته ژیمناستیک نسبت به چند سال گذشته خاطرنشان کرد: به جز چند کشور که در ژیمناستیک فعالیت خوبی دارند و می‌توانند مدال کسب کنند، همه کشورها حضور موفقی در این رشته ندارند زیرا نه از امکانات خوبی برخوردارند و نه منابع مالی کافی دارند. ضمن اینکه هیچ دلیلی وجود ندارد که حتما کشورها در 40 رشته در سطح قهرمانی، جهانی و المپیک فعالیت کنند. هر کشوری می تواند تنها در چند رشته وضعیت قابل قبول و خوبی داشته باشد که آن هم بستگی به شرایط مختلف دارد. ما اگر بخواهیم در ژیمناستیک روند رو به رشد و موفقی داشته باشیم این مساله زمان بر است. طی چند سال آینده ما می‌توانیم به مدال آوری ژیمناستیک امیدوار باشیم که البته این موفقیت در رشته هنری بستگی به برنامه ریزی و سرمایه گذاری فدراسیون دارد و استعدادهایی که کشف می کند زیرا کشف و شناسایی استعدادها برای مدال آوری در ژیمناستیک بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: نسبت به گذشته ژیمناستیک رشد خوبی داشته اما رشد آن هنوز کند و نامحسوس است که البته من فکر می کنم این هم به خاطر طبیعت این رشته است زیرا اجرای آن سخت است. ژیمناستیک نسبت به سایر رشته ها یک هنر است و مهارت خود را دارد. به اعتقاد من رشته ژیمناستیک برای مدال‌آوری نیاز به یک هنرمند خوب دارد و ورزشکار هنرمند که بتواند هر شش اسباب را به خوبی اجرا کند. پیدا کردن چنین هنرمندی در حال حاضر بعید به نظر می رسد و زمان بر است. این رشته سختی‌های آن نسبت به سایر رشته ها بیشتر است و تمرینات آن مشکل تر و حتی شرایط آن نسبت به سایر رشته ها متفاوت است. از سوی دیگر ژیمناستیک شش اسباب دارد که هر کدام یک تخصص خاص برای خود دارد. به هر شکل ما هنوز نمی‌توانیم فردی را پیدا کنیم که در هر شش اسباب مهارت ها را به خوبی اجرا و خود را به مدال نزدیک کند.

سجادی در پایان همچنین در رابطه با وضعیت فدراسیون دوومیدانی و اینکه گفته می‌شود کادر اجرایی این فدراسیون از سوی وزارت ورزش هنوز مورد تایید قرار نگرفته، گفت: رئیس فدراسیون هنوز اعضایی را برای ما معرفی نکرده که ما بخواهیم آن را تایید کنیم. کادر اجرایی باید به وزارت ورزش معرفی شود تا ما نیز آنها را مورد تایید قرار دهیم که متاسفانه هنوز چنین کاری صورت نگرفته است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
كلیپ مدال آوری جانبازان و معلولین