سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تجهز هشت هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران به سامانه نوین آبیاری


ابوالفضل خلیل پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سالجاری دو هزار و 654 هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده و در حال بهره برداری است.
وی بیان کرد: در دو هزار و 445 هکتار نیز سامانه نوین آبیاری در دست اجرا بوده و همچنین در سه هزار و 534 هکتار از اراضی نیز آماده اجرا است.
خلیل پور خاطرنشان کرد: در مجموع هشت هزار و 634 هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران به سامانه نوین آبیاری مجهز می شود.
وی با بیان اینکه در ابتدای سالجاری بر تجهیز 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان هدف گذاری کردیم ادامه داد: در حال حاضر با گذشت 9 ماه از سال برای این هدف به پیشرفت 86 درصدی دست یافتیم که امید است با تزریق منابع مالی مناسب هر چه سریعتر به این هدف بزرگ دست یابیم.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تاکید کرد: با تجهیز اراضی کشاورزی استان به سامانه های نوین آبیاری حداقل می توان 40 میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی صرفه جویی کرد.
وی اظهار کرد: استفاده بهینه از منابع آب و افزایش بهره وری و ارتقا راندمان آبیاری از ارزش و اهمیت بالایی برخورد بوده و حتی افزایش یک درصد به راندمان آبیاری بدلیل مصرف بالای آب در بخش کشاورزی اهمیت زیادی دارد.
خلیل پور تاکید کرد: یکی از اقدامات اساسی در مناطق خشک و نیمه خشک به خصوص در جلگه های حاصلخیزی دشت ورامین مدیریت مردمی بر کلیه فعالیت ها از جمله مدیریت بر منابع آبهای سطحی و زیرزمینی است.
وی خاطرنشان کرد: استفاده بهینه از آب و افزایش بهره وری و پایداری سفره های زیرزمینی تنها با مدیریت مردم قابل اجرا است.
تهرام/7243//1348

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
‫روشی نوین در آبیاری کشاورزی‬‎