رونمایی از سیستم‌ کنترل هوشمند تحت شبکه متخصصان پارک فناوری هرمزگان


در مراسمی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سیستم‌های کنترل هوشمند تحت شبکه (خانه هوشمند) ساخت متخصصان هرمزگانی رونمایی شد.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا منطقه خلیج فارس، دکتر فرهادی در اولین روز از برگزاری شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران ضمن بازدید از دستاوردهای فناوران از دستاورد یکی از واحدهای فناور هرمزگان رونمایی کرد.

وزیر علوم در این مراسم با نحوه فعالیت خانه هوشمند ساخت متخصصان هرمزگانی آشنا و ابراز امیدواری کرد، این دستاوردها بتواند گامی در راستای توسعه فناوری از طریق پارک‌های علم و فناوری شود.

دکتر پیری، مدیرکل امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در مراسم رونمایی از این محصول گفت: در حال حاضر شرکت‌های بزرگی از جمله سامسونگ در این زمینه وارد شده اند و خوب است که در کشور ما نیز این کار در حال انجام است.

وی افزود: پارک‌های علم و فناوری باید در حوزه‌های فناوری روز وارد شده و در عرصه بین‌المللی رقابت کنند.

مهندس علی فتی، رییس پارک علم و فناوری هرمزگان نیز در حاشیه رونمایی از سیستم‌های کنترل هوشمند تحت شبکه(خانه هوشمند) با اشاره به اهمیت این محصول گفت: در عصر کنونی اینترنت اشیا (Internet of things) مورد توجه ویژه است؛ از این رو متخصصان یکی از شرکتهای دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری هرمزگان به خوبی وارد این عرصه شده و بخشی از بازار را در اختیار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هوشمندسازی وسایل الکتریکی و الکترونیکی و کنترل آنها روی بستر اینترنت و شبکه از طریق گوشی‌های همراه، تبلت و کامپیوتر که به صورت کلی اینترنت اشیا نامیده می‌شود، امروزه مورد توجه شرکت‌های بزرگی مانند سامسونگ، ال جی و حتی گوگل قرار گرفته است.

فتی با بیان اینکه شرکت دانش‌بنیان استان هرمزگان تاکنون در پروژه‌های بزرگ ملی از جمله ربات انسان‌نمای سورنای 3 که چندی پیش رونمایی شد، مشارکت داشتند.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری هرمزگان به عنوان متولی اصلی حمایت از فناوری‌های استان هرمزگان تلاش کرده تا طرح‌هایی که در سطح ملی و بین‌المللی مورد توجه است را به اجرا در آورد، از این رو این شرکت با متخصصانی که در اختیار دارد، وارد این عرصه مهم شده است.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان، طبق پیش‌بینی‌ها طی ده سال آینده این صنعت گوی سبقت را از صنعت تجارت الکترونیک می‌رباید و با استفبال جهانی روبه‌رو می‌شود. خانه‌های هوشند، ساختمان‌های هوشمند، ماشین‌های هوشمند و در نهایت شهر هوشمند آینده این تکنولوژی خواهد بود.

علیرضا شیخ جعفری، مدیرعامل شرکت‌ دانش‌بنیان طراح سیستم‌های کنترل هوشمند تحت شبکه نیز در مراسم رونمایی از این محصول به تشریح اقدامات انجام شده پرداخت و گفت: این شرکت برای اولین بار در کشور موفق به طراحی و ساخت سیستم‌های نظارت و کنترل تحت شبکه برای کنترل تمام تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی با قابلیت استفاده در منازل، ادارات، سالن‌های کنفرانس شده است که آن را به اختصار خانه هوشمند پی جی تیک (PGITIC-iHOME) نام‌گذاری کرده است.

وی ادامه داد: از مزایای این سیستم نسبت به سیستم شرکتهایی مانند سامسونگ یا ال‌جی این است که برای استفاده از آن نیاز نیست تمام وسایل شما از یک شرکت باشند. در خانه هوشمند سامسونگ شما باید تمام وسایل خود را از این شرکت خریداری کنید؛ اما در خانه هوشمند پی جی تیک شما می‌توانید هر وسیله‌ای در خانه یا محل کار خود مانند تلویزیون، کولر، ضبط صوت و لامپ‌ها را از طریق گوشی همراه از هر کجای دنیا کنترل کنید.

به گفته شیخ جعفری، استفاده‌کنندگان از این وسیله حتی می‌توانند از طریق گوشی همراه درب منزل را باز کرده یا گلدان‌های منزل را آبیاری کنند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری هرمزگان تصریح کرد: در خانه هوشمند پی جی تیک یک سیستم امنیتی هوشمند در نظر گرفته شده است که هر گونه اتفاق را زمانی که شما در منزل نیستید، به گوشی همراه شما گزارش می‌دهد.

وی در پایان گفت: این سیستم به صورت خودکار به سه روش اینترنت، پیامک و وای‌فای داخل منزل با گوشی همراه شما ارتباط برقرار می‌کند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
سیستم کنترل هوشمند موتورخانه