سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مقام اقتصادی آلمان: ایران مشتری ایده آلی برای بانک های خارجی است


مقام اقتصادی آلمان: ایران مشتری ایده آلی برای بانک های خارجی استایرنا/ «میشل توکوس» عضو هیأت مدیره اتاق بازرگانی ایران و آلمان با بیان اینکه اتحادیه ها، شرکت ها و صنایع آلمانی از پایان تحریم های اقتصادی بین المللی علیه ایران استقبال می کنند، گفت: ایران مشتری ایده آلی برای بانک های خارجی است.

«میشل توکوس» در بیانیه ای مطبوعاتی افزود: شرکت های عضو اتاق بازرگانی 10 سال است که در انتظار برچیده شدن تحریم ها هستند. اتاق بازرگانی شانس خوبی را برای صنایع ماشین سازی و ادوات صنعتی، تاسیسات زیربنایی، خودرو و صنایع شیمیایی می بیند.

وی اضافه کرد: اکنون پروژه های مختلفی در بخش پتروشیمی با ایران شروع شده است که حجم این مبادلات بالغ بر 29 میلیارد یورو می باشد.
این عضو هیأت مدیره اتاق بازرگانی ایران و آلمان گفت: با برداشته شدن تحریم های آمریکا و اروپا، انتظار بر این است که صادرات به ایران به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. حجم صادرات در سال 2014 برابر با 2.4 میلیارد یورو بود که این مقدار می تواند به سرعت به 5 یا 6 میلیارد یورو ارتقا پیدا کرده و در میان مدت حتی به 10 میلیارد نیز برسد.

«توکوس» اصلاح چارچوب های موجود برای رسیدن به این هدف را ضروری دانست و گفت: علاوه بر افزایش قیمت نفت، مهم است که ایران در درازمدت، امکان استفاده از اعتبارات طولانی مدت بانکی را دارا باشد.
وی تاکید کرد: ایران اکنون هیچ گونه بدهی خارجی ندارد و به همین دلیل یک مشتری ایده ال برای بانک های خارجی به شمار می رود.
«توکوس» با این حال اظهار داشت: متاسفانه به خاطر برخی محدودیت ها که کماکان برای بانک های آمریکایی وجود دارد، بانک های اروپایی هم برای ورود به بازار و معامله با ایران، هنوز مردد هستند.
وی افزود: با این حال تمام این مشکلات کوتاه مدت و بسیار پیش پا افتاده هستند و نمی توانند مانع بزرگی برای تعمیق روابط اقتصادی آلمان با ایران باشند. شرکت های آلمانی برای فعالیت های خود در بازار ایران برنامه ریزی 20 تا 25 ساله دارند که به همین دلیل تغییرات کوتاه مدت نمی توانند نقش مهمی داشته باشند.
به گزارش ایرنا، شنبه شب (26 دی ماه 94/16 ژانویه 2016) با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که ریاست مذاکرات قدرت های بزرگ شامل آمریکا، انگلیس، روسیه، چین، فرانسه و آلمان را با ایران برعهده داشت، دیشب اعلام کرد که همه تحریم های اقتصادی و مالی غرب به موجب گزارش آژانس برداشته خواهد شد.
«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیشب در بیانیه ای مشترک روز 26 دی را به عنوان روز اجرای برجام اعلام کردند.


منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
آلمان در پی گسترش روابط اقتصادی با ایران