سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چالش/ نتایج تمامی بنچمارک های HTC 10 و مقایسه با رقبا


چالش/ نتایج تمامی بنچمارک های HTC 10 و مقایسه با رقباترنجی/ پس از سامسونگ و الجی، اچ تی سی هم از آخرین سوگلی خود رونمایی کرد و اچ تی سی 10 رسما پاسخی بود به تمامی انتقاداتی که از نسل‌های پیشین این پرچمدار شد و در بخش‌های مختلف باید کار این شرکت تایوانی را تحسین کرد. مشخصات سخت‌افزاری فوق‌العاده در پرچمدار اچ‌تی‌سی 10 باعث شده که سطح انتظارات از آن بالا رود و اکنون زمانش رسیده تا به اتفاق هم نگاهی به تمامی بنچمارک‌های این سوپرفون زیبا بیندازیم تا ببینیم تایوانی‌ها چه آشی را برای دوستدارانشان پخته‌اند. در ادامه با ما باشید.

در اچ تی سی از چیپست قدرتمند اسنپدراگون 820 با گرافیک آدرنو 530 به همراه چهار گیگابایت رم استفاده شده است تا در کنار هم یک ترکیب رویایی را پدید آورند. هسته‌های Kryo اسنپدراگون 820 ترکیبی از دو هسته‌ی 2.16 گیگاهرتزی در کنار دو هسته‌ی ضعیف‌تر 1.6 گیگاهرتزی است. ما در پرچمدارهایی مانند شیائومی Mi 5، الجی G5 و گلکسی اس7 شاهد بکارگیری این پردازنده و عملکرد فوق‌العاده‌اش بودیم و این بار نیز اصلا جای تعجبی نیست که در اچ تی سی 10 بدرخشد و قدرت خود را نشان دهد.

بدون شک وضوح صفحه نمایش اینکه تمام اچ دی باشد یا QHD در نتیجه‌ی بنچمارک‌ها موثر است و اکنون که در بررسیمان محصولاتی با چیپست یکسان اما وضوح تصویر متفاوت داریم، بهتر می‌توان به تاثیر بکارگیری چنین صفحاتی پی ببریم.

دیروز اچ تی سی 10 معرفی شد و گرچه فرصت زیادی برای سایت‌های مختلف جهت کار کردن و بررسی آن مهیا نبود، وبسایت مطرح GSMArena که در زمینه‌ی بنچمارک و بررسی‌های مختلف زبان زد خاص و عام است، توانسته که انواع و اقسام بنچمارک‌ها را بر روی آن اجرا کند و اکنون به صورت جامع شاهد مقایسه‌ی اچ تی سی 10 در برابر بزرگترین رقبایش هستیم تا ببینیم این پرچمدار تا چه حد در برابر رقبای پرفروش خود قد علم خواهد کرد.

هسته‌های Kryo کوالکام در حالت استفاده از تک هسته عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود نشان می‌دهند و همواره نسبت به سری اگزینوس سامسونگ در حالت تک هسته‌ای، امتیاز بهتری را کسب کرده‌اند و در این بنچمارک شاهد این موضوع هستیم که در اچ تی سی 10 در حالتی که بنچمارک تک هسته‌ای از آن گرفته شد، امتیاز بدست آمده، نزدیک‌ترین امتیاز به شاهکار شرکت اپل یعنی آیفون 6اس است و از این جهت باید عملکرد اچ تی سی 10 را ستود چرا که از سایر اسمارت‌فون‌هایی که از اسنپدراگون 820 استفاده می‌کنند عملکرد بهتری را داشته است.

عملکرد بهتر در حالت بنچمارک تک هسته‌ای بدان معناست که در کار کردن عادی با گوشی و روان بودن رابط کاربری، اچ تی سی 10 از رقبای خود بهتر عمل خواهد کرد و نتیجه‌ی این بنچمارک تاثیر مستقیمی در روان بودن سیستم‌عاملش دارد.

برخلاف حالت تک هسته‌ای که اسنپدراگون 820 رقبای سرسختش را زمین‌گیر کرد، در حالت چند هسته‌ای با توجه به اینکه رقبای اصلی این چیپست یعنی کایرین 955 هوآوی P9 و اگزینوس 8890 گلکسی اس7 دو برابر هسته بیشتری را در اختیار دارند و پردازنده‌هایی 8 هسته‌ای به شمار می‌روند، نتیجه‌ی به مراتب بهتری را کسب کردند و در این بخش چندان عمکرد اسنپدراگون 820 نسبت به رقبای 8 هسته‌ای خود قابل توجه نیست.

اما اکنون می‌رسیم به یکی از مطرح‌ترین و رایج‌ترین بنچمارک‌ها یعنی انتوتو 6 (Antutu 6) جایی که اچ تی سی 10 عملا خود را یک سر و گردن بالاتر از رقبای هم رده‌ی خود معرفی می‌کند و رسیدن به امتیاز 154 هزار توسط این پرچمدار به صورت کامل حسابش را از الجی G5 و گلکسی اس7 جدا می‌کند.


در شرایطی که اچ تی سی 10 از پردازنده‌ی مشابهی با الجی G5 استفاده می‌کند، اختلاف فاحش 20 هزار امتیازی در بنچمارک انتوتو می‌تواند نشان از بهینه‌سازی‌های متعدد نرم‌افزاری توسط مهندسان اچ تی سی باشد که در این ملکه‌ی زیبایی به تحقق پیوسته است.

اما پس از سپری کردن یک رکورد فوق‌العاده در بنچمارک انتوتو، به جایی می‌رسیم که عملکرد اچ تی سی 10 به هیچ عنوان جالب توجه نیست و در برابر رقبایش سر تعظیم فرود آورده است! بنچمارک BaseMark OS II جایی است که اچ تی سی 10 امتیاز پایینی را کسب کرده و این می‌تواند بیانگر این موضوع باشد که این پرچمدار شاید با برخی اپ‌ها و همچنین در راه اندازی سیستم‌عامل با مشکلاتی روبرو شود هرچند که بعید به نظر می‌رسد اما تا زمان عرضه‌ی رسمی به بازار و انجام بررسی‌های بیشتر، نمی‌توان قطعی اظهار نظر کرد پس این بخش را موکول می‌کنیم به زمان عرضه و بررسی توسط سایت‌های مختلف در دنیای فناوری.

اچ تی سی 10 از چیپ گرافیکی Adreno 530 استفاده می‌کند که در حال حاضر یکی از قدرتمندترین گرافیک‌های موجود در بازار موبایل به شمار می‌رود و نتیجه‌ی بنچمارک این پرچمدار در حالت offscreen و در وضوح 1080 قابل تامل است و باید کار آن را ستود.

از قدیم الایام یک ضرب المثل مشهور نقل محافل بوده است و آن هم این است : “کسی که خربزه می‌خورد پای لرزش هم باید بایستد!” این مثل در پرچمدارهای دارای صفحه‌نمایش QHD که وضوح 1440p دارند کاملا صدق می‌کند و ملاحظه می‌فرمایید که استفاده از چنین صفحه‌نمایشی تا چه حد بر روی نتیجه‌ی بنچمارک بدست آمده در شرایطی که صفحه‌نمایش با تمام قوا روشن است، موثر خواهد بود.

گوشی شیائومی Mi 5 که به چنین گرافیکی مجهز است، صرفا به دلیل استفاده از صفحه‌نمایش 1080p امتیازی به مراتب بهتر از پرچمدارهایی را کسب کرده که در آنها صفحه‌نمایش 1440p استفاده شده است و شاید با نگاه به این نمودار تا حدودی نظرمان نسبت به جنگ پیکسلی تغییر کند!
حتی با وجود افت قابل ملاحظه‌ی اچ تی سی 10 نسبت به حالت offscreen ، باز امتیاز بدست آمده بالاتر از الجی G5 و گلکسی اس7 است و از این جهت باید نمره‌ی قبولی را به سوگلی اچ تی سی تقدیم کرد.

آخرین بنچمارک نیز به گرافیک مرتبط است و با در نظر گرفتن شرایط مساوی اچ تی سی 10 با الجی G5 تقریبا می‌توان نمره‌ی قبولی را به گوشی اچ تی سی داد هرچند که امتیاز آن مقداری از پرچمدار الجی پایین‌تر است.

بنابراین با در نظر گرفتن بیشتر نمودارها و شرایط گوشی، باید کار اچ تی سی را در پرچمدارش ستود چرا که در بیشتر حالت‌ها از هم‌رده‌ی واقعی خود یعنی الجی G5 بهتر عمل کرد. منظورمان از هم رده از بابت بکسان بودن پردازنده و صفحه‌نمایش است چرا که گلکسی اس7 با این وضوح تصویر منتها پردازنده‌ای متفاوت و شیائومی Mi 5 با این پردازنده اما وضوحی متفاوت پای به میدان گذاشته بنابراین شاید بهتر باشد که اچ تی سی 10 را با الجی G5 مقایسه کنیم که نسبتا مقایسه‌ی عادلانه‌تری به شمار می‌رود.

با نگاهی به نمودارها باید اچ تی سی 10 را یک پرچمدار قدرتمند قلمداد کرد که مشتاقان بسیاری را سیراب خواهد کرد و از پس اجرای بسیاری از برنامه‌ها برخواهد آمد، هرچند که نتیجه‌ی بدست آمده در بنچمارک Basemark OS 2.0 قدری ما را نگران کرد و امیدواریم که با عرضه به بازار و انجام بررسی‌ها بر روی آن، مشکل لگ یا کندی در اجرای برنامه‌ها گزارش نشود و این پرچمدار خوشتیپ دستی بر سر و روی اوضاع مالی اچ تی سی بکشد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ترنجی


ویدیو مرتبط :
نتایج تمامی بنچمارک های LG G4 و مقایسه آن با رقبا