اروپا نسبت به رویکردهای تبعیض آمیز آمریکا اراده مستقل داشته باشد


«ژرارلارشه» رئیس مجلس سنای فرانسه با محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان دیدار و پیرامون روابط دوجانبه و مسائل منطقه بحث و تبادل نظر کردند .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا )، محمد جواد ظریف با اشاره به سفر آینده دکتر رئیس جمهور کشورمان به فرانسه اظهار کرد : ما بر این باور هستیم که سفر آینده رئیس جمهوری ایران به فرانسه، شروع یک مرحله جدید از مناسبات سیاسی و اقتصادی است که آثار و نتایج متعددی را در چشم انداز روابط دو کشور و منطقه به همراه خواهد داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به آثار جدیدی که سفر رییس جمهور در مناسبات دو کشور در پرتو پسا برجام برجای خواهد گذارد،گفت: مناسبات دو کشور متناسب با منافع دو کشور می بایست در عرصه های صنایع حمل و نقل، انرژی ،فن آوری ،محیط زیست و بسیاری حوزه های دیگر متحول شده و گامهای بلندی را در جهت منافع دو ملت بردارد.

ظریف در خصوص خطرات افراط گرایی در منطقه گفت: مشکل افراط گرایی و مخاطرات ناشی از گروه های تکفیری امروز تهدید مشترک ایران و فرانسه و تمامی جهان شده است. حضور روزافزون داعش در افغانستان ،لیبی و انجام اقدامات جنایتکارانه آنان در سوریه، عراق و یمن که آثار ملموس آن در پاریس و سن برنادنیو مشاهده می گردد همگی از یک منبع فکری الهام می گیرند.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص حل مشکلات سوریه و یمن اظهار کرد: راه حل بحران ها، فقط را ه حل سیاسی است و اتخاذ راهبرد مشترک تمامی کشورها که تنهانقش کمک کننده و تسهیل کننده در حل بحران داشته باشند و نه نقش تصمیم گیرنده ، می توانند راه گشا باشند وچنانچه تمامی کشورها با احترام به اراده مردم سوریه و یمن مبادرت ورزند ،راه حل ساده و دست یافتنی است.

ظریف در خصوص مصوبه تبعیض آمیز سنای آمریکا برای اتباع اروپایی گفت: این مصوبه قبل از هر چیز ضد استقلال اروپاست و روح مصوبه این رویکرد را تجویز می کند که هر کسی با تروریست هاست ، مصونیت دارد، اروپائیان باید در این میان ،اراده مستقل خود را نسبت به این رویکردهای تبعیض آمیز ابراز دارند.

در ادامه این دیدار ژرارلارشه رئیس مجلس سنای فرانسه با تشریح نتایج و آثار فعالیت های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در شکل گیری برجام و حل بحرانهای منطقه اظهارکرد :ما از نقش موثر و سازنده وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حل بحران چند ین ساله پروژه هسته ای ایران و مشارکت سازنده ایران در حل بحرانهای پیچیده منطقه قدردانی می کنیم و اقدامات جنابعالی در پرتو راهنمایهای مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری اسلامی ایران، گشایشگر افقهای جدید در مناسبات ایران و فرانسه را فراهم ساخته است و ما در پارلمان فرانسه با تمامی گرایشهای خود از اینکه مناسبات پاریس - تهران دچار یک تحول بنیادین شود حمایت و استقبال می کنیم.

رئیس مجلس سنای فرانسه در خصوص آثار مصوبه سنای آمریکا نسبت به اتباع اروپا تصریح کرد : ما در قبال این مصوبه ،موضع مستقل خود را داریم و سنای فرانسه در قبال این موضوع ،بطور جدی برای تغییر این رویکرد اقدام مقتضی را بعمل خواهد اورد

. وی افزود: ما آثار و نتایج سفر آینده دکتر روحانی به فرانسه را بسیار حائز اهمیت دانسته و این سفر رادر دگر گون ساختن مناسبات دو کشور و در حل معضلات منطقه ای و بین المللی ، مهم ارزیابی می کنیم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
‫نگرانی مسلمانان مقیم اروپا از رفتارهای تبعیض آمیز‬‎