سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



تغذیه/ نکات ایمنی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های منتقله از راه غذا


تغذیه/ نکات ایمنی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های منتقله از راه غذا

سلامانه/ دولت فدرال آمریکا تخمین می زند که سالانه 48 میلیون مورد ابتلا به بیماریهای ناشی از مسمومیت‌های غذایی گزارش شود. بر این اساس هر سال 128 هزار مورد بستری در بیمارستان و 3 هزار مرگ ناشی از این بیماری‌ها بروز می‌کند.
از آنجا که بیماری‌های ناشی از مواد غذایی جدی بوده و حتی می‌تواند منجر به مرگ شود، این مهم است که برای جلوگیری از ابتلا به آنها بدانیم دقیقاً چطور باید خود را در برابر این بیماری‌ها ایمن کنیم.

بیماری‌های ناشی از مواد غذایی هر کسی را می‌تواند مبتلا کند اما زنان باردار، کودکان، افراد مسن و افراد با سیستم ایمنی ضعیف بیشتر در معرض خطر هستند.
کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده توصیه می‌کنند برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری‌ها قبل و بعد از تماس با مواد غذایی دستان خود را به مدت 20 ثانیه با آب گرم و صابون بشویید. این اتفاق باید بعد از لمس کردن حیوانات خانگی هم بیفتد. سطوح آشپزخانه همواره باید با حوله‌های کاغذی خشک و تمیز شود. ضمن این که میوه‌ها و سبزیجات باید به دقت شسته و ضد عفونی شوند. قوطی‌های کنسرو نیز قبل از باز شدن باید حتماً شستشو شوند.

گوشت خام باید جدا از تمام مواد غذایی شسته شود. بعد از شستشوی گوشت نیز تمام سطوح تماس با آن و حتی دست‌ها نیز باید به طور کامل شستشو داده شود.
برای اندازه گیری دمای داخلی غذاهای پخته شده باید از دماسنج مواد غذایی استفاده کرد. حفظ درجه حرارت یخچال و فریزر نیز یکی از موثرترین راه‌ها برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های ناشی از مواد غذایی است. برای این کار می‌توان از دماسنج‌های مخصوص استفاده کرد تا مطمئن شد دمای یخچال 40 درجه فارنهایت و دمای فریزر زیر و یا مساوی صفر درجه فارنهایت است.


ویدیو مرتبط :
ابتلا به بیماری های تیروئید و باردار شدن