سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اصفهان در وضعیت سفید انتخاباتی قرار دارد


به گزارش ایرنا، فضل الله کفیل روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در فرمانداری اصفهان افزود: تا کنون انتخابات در شهرستان اصفهان با سلامت برگزار شده است و امسال نیز همین روند دنبال و اجرا می شود.
وی با بیان اینکه فعالیت تشکل ها، جلسه ها و گردهمایی های مختلف در شهرستان اصفهان رصد می شود تاکید کرد: ما تا کنون آرامترین شرایط را برای انتخابات هفتم اسفند داشتیم و جمع بندی ما حکایت از شرایط آرام، خوب و رضایت بخش است.
فرماندار اصفهان از همه مردم، گروه ها و جناح های سیاسی خواست تا با نگاه ملی به موضوع انتخابات و مشارکت مردم نگاه کنند و نه نگاه حزبی و گروهی زیرا سرمایه اصلی کشور، مردم هستند و اگر نا امیدی در جامعه رواج یابد ، منافع ملی و حزبی در آن مطرح نیست و تامین نمی شود.
کفیل، فضای انتخاباتی در شهرستان اصفهان را پر نشاط خواند و تاکید کرد: از امروز پنجشنبه ثبت نام انتخابات پنجمین دوره شورای خبرگان رهبری آغاز شد که تا این لحظه چهار نفر در فرمانداری اصفهان و دو نفر در وزارت کشور در تهران برای حوزه انتخابی استان اصفهان ثبت نام کرده اند.
فرماندار اصفهان گفت: پیش بینی و ارزیابی ما از انتخابات امسال، ورود فعال افراد برای نامزد شدن است.
وی با بیان اینکه ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز شنبه، 28 آذر آغاز می شود افزود: اعلام اسامی افراد ثبت نام کننده را به بعد از تایید صلاحیت آنها موکول کرد.
وی میزان مشارکت مردم شهرستان اصفهان در دوره اخیر انتخابات مجلس را 49.8 درصد اعلام و اظهار کرد: این سطح مشارکت قابل قبول است اما با توجه به شور و نشاط و تنوع دیدگاه ها در انتخابات امسال امیدواریم که این میزان افزایش چشمگیری یابد.
وی انتخابات و حضور مردم را مظهر امنیت و قدرت کشور خواند و خطرنشان کرد: در نخستین جلسه کمیته مشارکت مردمی در فرمانداری اصفهان بر نقش و تاثیر نهادها و اداره هایی مانند دانشگاه ها، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، امور مساجد و حوزه های علمیه در این زمینه تاکید شد.
فرماندار اصفهان همچنین تاکید کرد: پاسخگویی درست دستگاه های اجرایی به مشکلات مردم نیز در میزان مشارکت در انتخابات موثر است .
وی نقش رسانه ها در انتخابات را تعیین کننده و بی بدیل خواند و اظهار کرد: لازم است رسانه ها با شفافیت در جهت ایجاد امید و شفاف سازی موضوع انتخابات حرکت کنند.

*** 820 شعبه اخذ رای در شهرستان اصفهان
فرماندار اصفهان با بیان اینکه شهرستان اصفهان بیش از یک سوم شعب اخذ رای استان اصفهان را دارد گفت: پیش بینی می شود که 820 شعبه اخذ رای در این شهرستان داشته باشیم.
وی پنج حوزه فرعی در این شهرستان را بن رود، جلگه، کوهپایه، جرقویه سفلی و جرقویه علیا اعلام و اضافه کرد: برای اداره کردن انتخابات در کلان شهر اصفهان 19 ستاد پیش بینی شده که شامل 15 ستاد به تعداد مناطق شهری، ستاد بهارستان، براآن جنوبی ، براآن شمالی و یک ستاد سیار است.
وی شهر اصفهان را مرکز حوزه انتخابات خبرگان رهبری استان اصفهان، مرکز حوزه انتخابی مجلس شورای اسلامی برای انتخاب پنج نماینده شهرستان اصفهان، مرکز حوزه انتخابی ارامنه جنوب کشور و حوزه فرعی از تهران برای زرتشتیان و کلیمیان اعلام و تصریح کرد: هر یک از این حوزه های فرعی و اصلی، هیات اجرایی خاص خود را دارند.
کفیل، جمعیت شهرستان اصفهان را دو میلیون و 258 هزار و 920 نفر اعلام و اضافه کرد: از میان آنها یک میلیون و 740 هزار و 163 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که حدود 90 هزار نفر آنها رای اولی می باشند.

*** اصفهان و مبارکه، شهرهای آزمایشی برای انتخابات الکترونیکی
فرماندار اصفهان همچنین در این نشست گفت: دو شهر اصفهان و مبارکه در استان اصفهان برای برگزاری انتخابات الکترونیکی به صورت آزمایشی انتخاب شده اند هرچند هنوز این موضوع قطعی نشده است.
وی با تاکید بر اینکه اصفهان، آمادگی کامل را برای برگزاری انتخابات الکترونیکی دارد افزود: این موضوع منوط به اعلام نظر نهایی شورای نگهبان و وزارت کشور است.
وی با اشاره به اینکه انتخابات دارای 25 فرایند است اظهار کرد: در دوره گذشته انتخابات مجلس، 23 فرایند از آنها به صورت الکترونیکی انجام شد.
کفیل خاطرنشان کرد: امسال پیش بینی شده است که انتخابات الکترونیکی در هشت کلانشهر از جمله اصفهان به صورت الکترونیکی برگزار شود.

*** تجمع های انتخاباتی در فضاهای باز باید با مجوز باشد
فرماندار اصفهان همچنین درباره تجمع های انتخاباتی گفت: اگر تجمع انتخاباتی در فضای سرپوشیده باشد نیازی به مجوز ندارد اما باید به فرمانداری اعلام شود.
کفیل افزود: تجمع انتخاباتی در فضای باز باید با مجوز قانونی از فرمانداری باشد.
وی درباره تجمع های دانشگاهی نیز گفت: مسئولیت این تجمع ها در داخل دانشگاه ها با شورای فرهنگی دانشگاه است اما بیرون از دانشگاه باید با فرمانداری هماهنگ کنند.
وی درباره تجمع های غیر قانونی نیز تاکید کرد: نیروی انتظامی باید بی درنگ جلوی این تجمع ها را بگیرد.
فرماندار اصفهان همچنین درباره چگونگی تعیین اعضای هیات اجرایی انتخابات در اصفهان گفت: در ابتدا 30 نفر با رعایت شرایط اعتدال برای عضویت در این هیات به هیات نظارت معرفی شدند که از میان آنها 22 نفر انتخاب شدند.
وی تاکید کرد: در میان اعضای هیات اجرایی از گروه ها و نگرش های مختلف حضور دارند.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره تبلیغ در فضای مجازی گفت: قانون در این زمینه سکوت کرده است اما بدیهی است که هر تبلیغی قبل از موعد مقرر در هر فضایی از جمله مجازی، ممنوع است.
کفیل با تاکید بر اینکه فضای مجازی به طور کامل رصد می شود افزود: هیات اجرایی نسبت به تخلف در تبلیغات، عکس العمل قانونی باید نشان دهد.
وی فرصت تبلیغات برای انتخابات مجلس را هشت روز مانده به روز انتخابات تا 24 ساعت قبل از آن و برای مجلس خبرگان رهبری، 15 روز مانده به روز انتخابات تا 24 ساعت قبل از آن اعلام کرد.
فرماندار اصفهان درباره هزینه های تبلیغات نیز گفت: محل تامین هزینه های سنگین نیز رصد می شود.
حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور این هفته از تهیه اطلس امنیتی انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در این اطلس مناطقی که تکرار درگیری و تنش داشت به عنوان منطقه قرمز شناخته شد، مناطقی که به صورت موردی تنش و ناامنی در آن وجود داشت به عنوان مناطق زرد و مناطقی که هیچگونه تنش و درگیری در آن وجود نداشت به عنوان مناطق سفید شناسایی شد.
پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند امسال برگزار می شود.
ت/3011

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بازی زیبای عباس غزالی در وضعیت سفید(سفید به رنگ قرمز)